۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افزایش بودجه سال آینده جوابگوی نیاز دانشگاه نیست
کد خبر: ۳۴۷۵۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

افزایش بودجه سال آینده جوابگوی نیاز دانشگاه نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سال گذشته میزان افزایش حقوق کارکنان و اساتید پرداخت نشده است، گفت: افزایش ۴۰ درصدی بودجه سال آینده دانشگاه، جوابگوی نیاز فعالیت های علمی و دستمزد نیست.

افزایش بودجه سال آینده جوابگوی نیاز دانشگاه نیست

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه بودجه این دانشگاه برای سال آینده تنها ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این بودجه نسبت به متوسط دانشگاه های کشور کم است زیرا با توجه به افزایش حقوق کارمندان و اساتید، نمی توانیم جوابگوی آنها باشیم و در وضعیت بدی قرار خواهیم گرفت.

وی درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه، ادامه داد: هنوز با کسری بودجه سال گذشته مواجه هستیم و این موضوع را با سازمان مدیریت برنامه و بودجه درمیان گذاشتیم چراکه به معنای واقعی بودجه تخصیص یافته به دانشگاه جوابگوی فعالیت‌ها نیست.

معتمدی تصریح کرد: شاید افزایش بودجه سالانه دانشگاه‌ها به ظاهر مناسب باشد اما با توجه به تورم و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی، دانشگاه را با مشکل جدی رو به رو می‌کند این در حالیست که سال گذشته میزان افزایش حقوق را پرداخت نکردند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر اضافه کرد: با یک حساب کلی می توان گفت بودجه دانشگاه را ۱۵ درصد رشد داده اند اما از سوی دیگر ما با ۴۰ درصد افزایش حقوق اساتید و ۲۵ درصد کارکنان که در سال آینده با احتساب ۲۵ درصد دیگر به ۵۰ درصد می رسد نمی توانیم جوابگوی این هزینه‌ها باشیم.

وی افزود: سال آینده سال بسیار سختی خواهد بود و برخی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک در بودجه سال ۹۹ بیشتر متضرر شده‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان