۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شیوع کرونا آسیب‌های کمرشکنی به سینماها وارد کرد/تعدیل ۱۵۰ نیرو در امور سینمایی سطح کشور
کد خبر: ۳۴۷۴۸۵ نویسنده: اسکندر نادری‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور استان‌های سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری درمصاحبه با صبح‌قزوین:

شیوع کرونا آسیب‌های کمرشکنی به سینماها وارد کرد/تعدیل ۱۵۰ نیرو در امور سینمایی سطح کشور

مدیر امور استان‌های سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری گفت: در شرایط کرونایی، مجبور شدیم ۱۵۰نفر از نیروها را در امور سینمایی سطح کشور تعدیل کنیم که این تعدیل نیرو، معیشت بسیاری از خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

شیوع کرونا آسیب‌های کمرشکنی به سینماها وارد کرد/تعدیل ۱۵۰ نیرو در امور سینمایی سطح کشور

اسکندر نادری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت اکران فیلم‌ها در سینماهای استان قزوین اظهار کرد: با وجود شرایط اکران فیلم در سینماها، اما با شیوع کرونا و تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا، این امر به تعویق افتاد و سینماهای کشور در خط مقدم غیرفعال شدن قرار گرفت.

وی افزود: باوجود رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، از فعالیت سینماها در سطح کشور و استان قزوین جلوگیری شد به عبارتی، تصمیم‌گیری‌های اشتباه از یک سو و عدم ایجاد امنیت روانی بین مردم از سوی دیگر، موجب شد تا سینماها خالی از تماشاگر باشد.

مدیر امور استان‌های سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری بیان کرد: با توجه به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع کرونا در شهرستان‌های مختلف استان قزوین از نارنجی به زرد، فعالیت سینما بهمن قزوین نیز همزمان با سینماهای کشور از هفته گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پنج فیلم در سینما بهمن قزوین اکران می‌شود، گفت: فیلم‌های در حال اکران شامل «آقای سانسور»، «پیشی‌میشی»، «دیدن این فیلم جرم است» و « پلتفرم» است که البته فیلم «دیدن این فیلم جرم است»، به صورت قاچاق در اختیار مردم قرار گرفت که با شکایت‌های صورت گرفته از سایت‌های منبع انتشار این فیلم، از توزیع آن جلوگیری شد.

سینما ویترین فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود

نادری‌پور اذعان کرد: در شرایط موجود کرونایی، وضعیت اکران فیلم‌ها نسبت به گذشته بسیار محدود است؛ در حالی که سینما ویترین فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود و در شرایط موجود نباید این عنصر فرهنگی را قربانی کنیم.

وی بیان کرد: مسئولان نباید اجازه دهند سینما فراموش شود؛ براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سینماها تنها مکانی هستند که کمترین محل شیوع کرونا بوده و تنها 0/9درصد خطر شیوع در آن اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب‌های قابل توجه و کمرشکنی را به سینماهای کشور وارد کرد که البته استان قزوین نیز از این شرایط مستثنی نیست و به دلیل تصمیمات ستاد کرونا، نخستین آسیب به سینماها وارد شده است.

وی ابراز کرد: در شرایط کرونایی، مجبور شدیم 150نفر از نیروها را در امور سینمایی سطح کشور تعدیل کنیم که این تعدیل نیرو، معیشت بسیاری از خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

هیچ ارگانی جویای حال سینماهای قزوین نیست

نادری‌پور یادآور شد: تقریبا از آغاز شیوع کرونا در سال گذشته، در حالی که ظرفیت اکران فیلم‌های نوروزی سینما بهمن شامل 250صندلی و فروش فیلم‌ها، 300میلیون تومان بود فرصت فروش را از دست دادیم و در ایام نوروز خسارت قابل توجهی به سینما بهمن قزوین وارد شد.

وی تصریح کرد: باوجود وعده‌های داده شده برای کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا نه تنها هیچ حمایتی از سینماهای استان قزوین توسط ارگان‌ها صورت نگرفت بلکه دستگاه‌های متولی همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد با توجه به سیاست‌‎های ابلاغ شدۀ ستاد کرونا، مانع فعالیت سینماها شدند.

مدیر امور استان‌های سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری گفت: در ارائه تسهیلات وعده داده شده برای مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا از جمله سینماها، سنگ‌اندازی شد به گونه‌ای که نتوانستیم این تسهیلات را تا به امروز دریافت کنیم؛ هیچ حمایتی از هیچ ارگان و فردی از سینماهای کشور و استان قزوین صورت نگرفت.

وی عنوان کرد: چطور قبل از شیوع ویروس کرونا سینما مورد استفاده تمام ارگان‌ها و ادارات بود و از ظرفیت و فضای سینماها استفاده می‌شد اما در شرایط امروز، هیچ ارگانی جویای حال سینماهای قزوین نیست.

نادری‌پور در ادامه به وضعیت اکران فیلم‌های سینما بهمن قزوین پرداخت و گفت: با آغاز فعالیت سینما، تقریبا سانس فیلم‌ها همانند گذشته بوده و از 11 و 30 دقیقه صبح آغاز و به فاصله دو ساعت در میان اکران می‌شد و به دلیل محدودیت تردد ایجاد شده توسط ستاد کرونا، آخرین سانس ساعت 18 درنظرگرفته شده بود.

توزیع فیلم‌های نیم بهاء در قزوین

وی اضافه کرد: بنا به تصمیم حوزه هنری کشور و مسئول موسسه بهمن سبز، باتوجه به اینکه تردد حمل و نقل عمومی در سطح شهر آزاد است، آخرین سانس‌های سینما ساعت 20 الی 20 و 30 دقیقه تا ساعت 22 درنظرگرفته شده است.

مدیر امور سینمایی استان قزوین با اشاره به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت شده است، گفت: سینماهای استان قزوین از ساعت 11صبح تا ساعت 22شب فعال است و مردم می‌توانند از این فضا استفاده کنند لذا برای حضور در سینما حتما ماسک به همراه داشته باشند.

وی به بهای بلیط‌ها اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری، قیمت بلیط‌های سینما افزایش چندانی نداشته و باتوجه به تورم موجود، تنها افزایش نسبی در قیمت بلیط‌ها صورت گرفته است.

نادری‌پور یادآور شد: قیمت بلیط‌ فیلم هم‌اکنون 15هزار تومان بوده و قیمت بلیط نیم بهاء برابر 8هزار تومان است؛ باتوجه به سیاست‌های جدید حوزه هنری کشور، سهمیه توزیع 15هزار بلیط برای قزوین درنظرگرفته شده که هر یک بلیط‌ برای دو نفر قابل استفاده است و این افراد می‌توانند از تماشای فیلم‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: بلیط‌ها قابل خرید و فروش نیست و تنها ویژه مخاطبان دارای بلیط است تا با استفاده از این بلیط‌ها، فشار اقتصادی بر مردم کاهش و میزان استقبال افزایش یابد.

نادری‌پور در پایان گفت: بلیط‌ها به صورت اینترنتی و برای نخستین بار در سایت «گیشه هفت» حوزه هنری فروخته می‌شود که علاقمندان می‌توانند بلیط‌ها را در این سایت خریداری کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان