۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسیدگی به پرونده حاشیه‌ساز زمین‌های نیاوران و رهایی محکوم به اعدام پس از ۲۴سال
کد خبر: ۳۴۷۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

رسیدگی به پرونده حاشیه‌ساز زمین‌های نیاوران و رهایی محکوم به اعدام پس از ۲۴سال

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

رسیدگی به پرونده حاشیه‌ساز زمین‌های نیاوران و رهایی محکوم به اعدام پس از ۲۴سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

مسئولانی که توان خدمت ندارند میدان را به شایستگان بسپارند/ حواشی انتخابات امریکا عامل روسیاهی در کاخ سفید شد

امام جمعه قزوین گفت: این ایام شاهد حواشی برگزاری انتخابات در امریکا بودیم که روسیاهی برای مسئولان کاخ سفید رخ داد و نشان داد که درون کنگره امریکا سیاهی و تاریکی موج می‌زند و استکبار جهانی در نگاه مردم بسیار منزجرکننده شده است.

بازخوانی مهمترین عوامل «شکست شاهانه» در سالروز فرار محمدرضا پهلوی

شاید خودبزرگ پنداری شاه و اشتباه محاسباتی او از میزان و سطح حمایت آمریکایی‌ها و نیز عدم اشراف و پیش بینی او از قدرت بسیج کنندگی حضرت امام(ره)، مهمترین عوامل سرعت بخشیدن به انقلابی بود که بعدها بزرگترین رویداد قرن نام گرفت.

قرارگیری ۴شهرستان قزوین در وضعیت آبی/ وضعیت کنترل بیماری کرونا شکننده است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: مجموع آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان قزوین به ۱۹۲نفر رسیده که ۶۴نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نمایش لاکچری از زندگی مدیران سایت‌های شرط‌بندی و کلاه گشادی که بر سر مردم می‌رود

برخی از مردم با مشاهده نمایشی از زندگی لاکچری گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و سخنان اغواکننده آنها مبنی بر یک شبه پولدار شدن در دام آنها گرفتار می‌شوند و غافل از آنند که این ره که می‌روند به ناکجا آباد است.

وقوع ۵۰ زمین‌لرزه طی یک‌سال گذشته در استان‌قزوین/ طرح تعیین حریم گسل‌ها درحال پیگیری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در طی یکسال گذشته بالغ بر ۵۰ زمین لرزه در استان قزوین رخ داده که حدود ۱۰ درصد آنها بالای سه ریشتر و بزرگ‌ترین آنها با بزرگای ۵.۴ ریشتر در شهرستان آوج رخ داده است.

ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ارائه تسهیلات با نرخ سود ۴درصد از راهکار‌های اداره ارشاد برای التیام آسیب‌های کرونایی سینماداران بوده است.

۳۶درصد الموتی‌ها تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در مجموع نسبت افراد تحت حمایت کمیته امداد به جمعیت استان قزوین ۴.۶ درصد است که این رقم در منطقه الموت حدود ۳۶درصد است.

مشکل بازار امام رضا(ع) تاکستان پس از ۲۰ سال رفع شد

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: با ورود دستگاه قضائی مشکل بازار امام رضا(ع) تاکستان پس از ۲۰ سال رفع شد.

وقتی دولت با موازی‌کاری نان بخش خصوصی را آجر می‌کند/ دست‌وپنجه نرم‌کردن دفاتر پیشخوان با مشکلات اقتصادی

رییس انجمن صنفی پیشخوان دولت استان قزوین گفت: هم اکنون دفاتر پیشخوان به علت سیاست‌های نادرست و سوءمدیریت مسئولین مرتبط در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند و به کرّات شاهد تعدیل نیرو از سوی دفاتر فعلی هستیم.

فعالیت ۸ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در قزوین

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: ۹موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در استان قزوین مجوز اخذ کرده و از این تعداد هشت موسسه فعال است.

دست‌وپنجه نرم‌کردن یک‌پنجم زوج‌های ایرانی با ناباروری/ ۳مرحله IVF تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: اکنون یک پنجم از زوج‌ها در کشور با ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا باتوجه به اینکه این عدد، رقم کمی نیست باید برای درمان ناباروری در جهت رفع مشکلات جمعیتی اقدام جدی صورت گیرد.

پیگیری‌هایی که بالاخره نتیجه داد/ خبر خوب دادستان برای پرسنل بیکارشده عوارضی قزوین

دادستان قزوین گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین، پرسنل عوارضی‌های قزوین به این اداره کل اضافه خواهند شد، امیدواریم این موضوع بر همین روال حل شود و شاهد رفع بیکاری این پرسنل باشیم.

تاکنون ۲۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان رازی بستری شدند/ راه‌اندازی کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی در قزوین

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان آذرماه ۲هزار و ۳۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رازی قزوین بستری شدند که هزار و ۹۹۶ نفر از آنها ترخیص شدند.

نمایشگاه مجازی کتاب در قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: نمایشگاه مجازی کتاب استانی پس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در فرصت مناسب در قزوین برگزار خواهد شد.

افتتاح اتاق ویژه دادرسی الکترونیک در زندان مرکزی

هدف از راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان است.

بی‌تدبیری مدیریتی، بلاتکلیفی را میهمان اراضی «شهرک‌اندیشه» کرد/ تعقیب قضایی در انتظار مدیران متخلف قزوین

بخش قابل توجهی از اراضی شهرک اندیشه در سال‌های گذشته خریداری شده، این در حالی است که تعیین تکلیف بخشی از این اراضی در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و مشکلاتی را برای اهالی این شهرک ایجاد کرده است.

تیم جریان‌سازی «آقای خاص انتخابات» چرا از قزوین شروع می‌کند؟

جرقه انتخابات ریاست جمهوری در قزوین را ظاهرا یاران جریان ساز کاندیدای خاص این دوره رقم می‌زنند؛ کاندیدای خاص در واقع عنوانی است که برخی از تحلیل‌گران، به دلایل متعدد به «سعید محمد» رئیس قرارگاه خاتم الانبیا اطلاق می‌کنند.

دفاع از ولایت، سیره عملی حضرت زهراست/ سبک زندگی فاطمی باید الگوی جامعه ما شود

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: بررسی سیره عملی حضرت فاطمه(س) نشان می‌دهد که آن بانوی عظیم الشان در کنار وظیفه همسرداری و مهرورزی به فرزندان، برای دفاع از ولایت نیز بسیار تلاش کرده و به شکل دیگری وظیفه خود را انجام می‌داد.

ثابت شود در اراضی «نیاوران» تخلف شده برخورد قانونی می‌کنیم/ اموال نامشروع مدیران قزوینی شناسایی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طرح شناسایی اموال نامشروع مدیران فرصت مناسبی است که خود مدیران به طور خودجوش مراجعه و اگر مال نامشروعی در اختیار دارند را معرفی کنند.

صدور اخطاریه زیست محیطی به شهرداری شال و اسفرورین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از صدور اخطاریه زیست محیطی به شهرداران شال و اسفرورین درباره نحوه نامناسب مدیریت دفع پسماند خبر داد.

هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاها انتخاب شدند 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا انتخاب شدند و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در حال انجام است.

«کنتورسازی» در سفر آیت‌الله رئیسی به ‌قزوین تعیین تکلیف می‌شود/ به‌دنبال احیای خط تولید شرکت هستیم

دادستان قزوین گفت: هم اکنون شرکت کنتورسازی در رهن تامین اجتماعی و اداره مالیاتی قرار دارد و بلاتکلیف است، که تمام این مسائل در سفر آیت الله رئیسی بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر با ۵۰ درصد ظرفیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: سالن‌های سینما و تئاتر و موسیقی می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت بخشنامه‌های اعلامی به فعالیت بپردازند.

اهدای ۱۰۰دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند آوجی

فرماندار شهرستان آوج گفت: ۱۰۰دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان آوج به زودی از گوشی هوشمند برای استفاده از شبکه شاد به شکل رایگان بهره‌مند خواهند شد.

میراثی به نام «خانه‌مومنان» قزوین زیر تیغ تخریب

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های متولی طرح توسعه امامزاده حسین(ع) برگزار شد، حفظ خانه مؤمنان و لحاظ کردن این بنا در طرح ساماندهی و مرمت پروژه مصوب شد.

تقدیر رسانه‌ها از مطالبه‌گری‌های امام‌جمعه قزوین در پرونده هفت‌سنگان/ خبرنگاران صبح‌قزوین خوش درخشیدند

بخش ویژه مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر در قزوین، تقدیر رسانه‌های استان قزوین از آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین به دلیل روشنگری و اقدامات شجاعانه ایشان در احقاق حقوق مردم قزوین در پرونده هفت‌سنگان بود.

صادرات، قیمت خیار را به ۱۵هزارتومان رساند/ سبد میوه مردم هر روز خالی‌تر می‌شود!

رصدی بر بازار قزوین نشان می‌دهد که در هر دوره، یک موضوع عامل افزایش قیمت‌ها شده و در این میان طبق گفته رئیس اتحادیه میوه‌ و تره‌بار استان قزوین ۵۰درصد خرید مردم در حوزه میوه کاهش پیدا کرده است.

درمان نازایی تحت پوشش بیمه نیست/ هزینه‌ای برای داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرداخت نمی‌کنیم

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار ندارند مگر اینکه تولید داخل کشور نداشته باشد.

اعطای زمین معوض به تعاونی مسکن ارتش در مرحله اخذ مجوز است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تخصیص زمین معوض به اعضای تعاونی مسکن ارتش در مرحله صدور مجوز از سوی سازمان ملی زمین و مسکن است که به محض اخذ مجوز تعاونی می‌تواند احداث مسکن را آغاز کند.

دنبال فیلترینگ نیستیم، اما حوزه تولید محتوا متولی ندارد/ عده‌ای در حوزه واکسن کرونا اعتقادی به توان داخلی ندارند

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس در قزوین گفت: ما دنبال فیلترینگ نیستیم و برای تاثیرگذاری در دنیا باید راه ارتباطی داشته باشیم اما مسئله مهم این است که در حوزه تولید محتوا هیچکدام از دستگاه‌‌های متولی کار نمی‌کنند.

بازگشایی مدارس قزوین در مناطق کم‌خطر کرونایی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین از بازگشایی مدارس قزوین در مناطق کم‌خطر کرونایی خبر داد.

موزه‌های قزوین مجدد بازگشایی شد

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین از بازگشایی مجدد موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

لایحه شهرداری برای زمین نوروزیان نهایی نشده است/ مالک زمین باید سهم شهرداری را به نامش سند بزند

عضو شورای شهر در پاسخ به‌حواشی عدم دریافت هزینه تغییرکاربری گفت: با توجه به این لایحه اکنون منتظر هستیم که آیا شهرداری با مالک در مورد اشکالات مطرح شده از جانب شورا به توافق خواهد رسید یا خیر؛ لذا این لایحه هنوز نهایی نشده است.

ماجرای جدایی بحرین از ایران را روایت کردم/ مستندساز تاریخی وقایع را از دل تاریخ بیرون می‌کشد

مستندساز و برگزیده جشنواره عمار گفت: مستند "استان چهاردهم" ماجرای جدایی بحرین از ایران در دهه ۴۰خورشیدی را روایت می‌کند؛ شخصیت محوری مستند محمدرضا پهلوی است و بطور خلاصه مستند به اتفاقاتی که به جدایی بحرین از ایران ختم می‌شود پرداخته است.

ادعای تولید واکسن کرونا با آمار روزانه ۴هزار کشته در امریکا همخوانی ندارد/ غربی‌ها اگر صادقند چرا ما را تحریم دارویی کرده‌اند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: سوال اینجاست اگر غربی‌ها ادعای کمک به ایران را دارند چرا طی این چندین سال داروهای ما را تحریم کرده‌اند و موجب شدند ما عده‌ای از شهروندان خود را بر اثر تحریم دارویی از دست بدهیم.

اگر واکسن خارجی اثرگذار بود نباید شاهد تلفات بالا در امریکا بودیم/ سلامت مردم یک اصل مهم برای نظام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین گفت: طی روزهای گذشته عده‌ای تصمیم گرفته بودند که واکسن‌های خارجی را از امریکا و انگلیس وارد کنند که خلاف سیاست‌های کلی نظام است، ضمن اینکه سلامت مردم برای نظام مهم است.

آیت‌الله مصباح از هجمه خناسان هیچ هراسی نداشت

شاگرد علامه مصباح یزدی گفت: نباید به هجمه خناسان علیه علامه مصباح یزدی توجه کرد؛ چراکه ایشان مدیر شایسته‌ای بوده و اقدامات موثری در طول دوران حیاتش انجام داد.

صنایع آلاینده از استان قزوین منتقل می‌شود/ افزایش آلودگی هوا طی روزهای آینده

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اعتبارات مناسبی برای موضوع انتقال صنایع آلاینده پیش‌بینی شد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم؛ اعتقاد داریم در این خصوص باید از ظرفیت‌های بومی استان استفاده کرد.

افزایش ۲۵درصدی مشارکت خبرنگاران قزوینی در جشنواره ابوذر/ انعکاس اخبار امیدبخش می‌تواند پایه‌های انقلاب را مستحکم‌تر کند

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: در پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۱۳۸خبرنگار از ۴۰رسانه شرکت داشتند و ۵۴۹ اثر به مرحله داوری ارسال شد که خوشبختانه استقبال خبرنگاران در قیاس با سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

وضعیت بودجه استان قزوین بسیار اسفناک است/ مدیران بومی دغدغه‌ای برای توسعه قزوین ندارند

استاندار قزوین گفت: این مسئله بسیار غم انگیز است که بودجه قزوین با توجه به شرایط استان بدین میزان کم است، چرا استانداران سابق در این حوزه ورود جدی نداشتند تا این بودجه تصحیح شود.

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۲۴ سال

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان قزوین گفت: با تلاش شورای حل اختلاف قزوین، یک محکوم به قصاص پس از ۲۴ سال از چوبه دار رهایی یافت.

۶۸هزار مشترک قزوینی از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند شدند/ هدررفت سالانه ۱۸میلیون مترمکعب آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در سطح استان حدود ۱۹درصد نشتی آب داریم؛ به عبارتی سالانه حدود ۱۸میلیون مترمکعب در سطح شهرها و روستاهای استان آب شرب به هدر می‌رود.

تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است/ تقویت مراکز استانی برپایه ظرفیت‌های بومی

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: اساسا ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید صدبرابری روی این موضوع را داشتند.

قرارگیری افزایش عوارض پسماند، روی خط اعتراضات کسبه‌ها/ شورای شهر آبیک تصمیمات انتخاباتی گرفته است؟!

جمعی از کسبه‌های شهرستان آبیک نسبت به مصوبه افزایش یک‌هزار درصدی عوارض پسماند در شهر آبیک اعلام نارضایتی کردند و باتوجه به شرایط کرونا و اعمال محدودیت‌های صورت گرفته خواستار کاهش آن هستند.

مرد قزوینی پس از ۳ روز حبس در چاه نجات یافت

رئیس اورژانس استان قزوین از نجات مردی ۵۶ساله که در چاهی حبس شده بود، خبرداد.

تفکر بسیجی به معنای خدمت به مردم است/ برای ۲۰نفر در حوزه ورزش اشتغال‌زایی کردم

قهرمان پرورش‌اندام و مربی بسیجی گفت: تفکر بسیجی، به معنای خدمت به مردم است که همواره آنها را به سلامتی و انتخاب سبک زندگی درست دعوت می‌کند که البته این تفکر در درون همه انسان‌ها وجود دارد فقط باید احیاء شود.

یک جریان فکری به‌دنبال خارج‌کردن انقلاب از مسیرش است/ مردم در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکایی‌ها تصور می‌کردند که با اتفاقات رخ داده در کشور و مشکلات فراوان اقتصادی مردم از نظام بریده اند، اما مردم ثابت کرده اند در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند.

۳۰درصد مشترکان مشمول طرح گاز رایگان می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از اجرای طرح گاز رایگان در قزوین خبر داد و گفت: طبق برآورد‌ها ۳۰درصد مشترکان مشمول طرح گاز رایگان می‌شوند.

بسیاری از برج‌های قزوین فاقد پایان کار هستند/ شناسایی ۱۳۰واحد پرخطر

بسیاری از برج‌های تجاری و مسکونی استان و شهر قزوین فاقد پایان کار و در حال بهره برداری هستند که این نشان از ترک فعل قانونی بوده و کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

طرح "سدره" برای سومین سال متوالی در قزوین اجرا می‌شود

مسئول برگزاری طرح برپایی محافل روضه خانگی از اجرای طرح سدره برای سومین سال متوالی در قزوین خبر داد و گفت: در گام اول طرح سدره هر خانه یک روضه با جذب ۱۰خطیب و ۱۰مداح، آمادگی برپایی ۱۰۰جلسه روضه خانگی در دهه دوم فاطمیه به صورت رایگان در شهر قزوین را دارد.

قزوین جزو ۳استان نخست کشور در تکرار حوادث طبیعی است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین جزو ۳استان نخست کشور در زمینه تکرار رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی بوده و از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ حادثه طبیعی در قزوین رخ داده است.

کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین خبرداد.

۶۰درصد قاچاق‌ها از کانال‌های رسمی و دولتی اتفاق می‌افتد/ تصویب ۱۳ قانون در حوزه معیشتی

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: متاسفانه نزدیک به ۶۰درصد از کالاهای قاچاق ما، قاچاق دولتی و رسمی است و با پیگیری ما در الزام به اقتصاد دیجیتال به مرور این مشکلات برطرف و شکوفایی تولید را خواهیم داشت.

عجله دولتمردان برای خرید واکسن‌های خارجی تعجب‌برانگیز است/ اولویت مجلس حمایت از واکسن ایرانی است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اولویت مجلس یازدهم تهیه واکسن داخلی است و همین طور طی یک ماه گذشته در فراکسیون دیپلماسی سلامت با تعدادی از نمایندگان به صورت ویژه درحال کارکردن برای تهیه واکسن هستیم.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان