۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تاکنون ۲۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان رازی بستری شدند/ راه‌اندازی کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۴۵۲ نویسنده: علی اصغر بندرچی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی قزوین:

تاکنون ۲۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان رازی بستری شدند/ راه‌اندازی کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی در قزوین

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان آذرماه ۲هزار و ۳۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رازی قزوین بستری شدند که هزار و ۹۹۶ نفر از آنها ترخیص شدند.

تاکنون ۲۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان رازی بستری شدند/ راه‌اندازی کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی در قزوین

علی‌اصغر بندرچی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد اقدامات سازمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه مراکز سرپایی تامین اجتماعی همیشه با ازدحام مراجعه کنندگان همراه بوده؛ لذا بحث همه‌گیری در زمان شیوع کرونا یک چالش جدی برای ما بود که خوشبختانه موفق به مدیریت شرایط شدیم.

وی افزود: در روزهای ابتدای شیوع کرونا تامین ماسک، شیلد و تجهیزات حفاظت فردی کار دشواری بود که با اطلاع رسانی و فرهنگسازی انجام شده، حضور مراجعه کنندگان در مراکز سرپایی و درمانگاه‌ها را مدیریت کردیم.

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: نوبت دهی تلفنی، تجویز دارو برای بیماران مزمن به شکل دو ماهه برای جلوگیری از مراجعات مکرر و مدیریت حضور همراهان از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا بود.

وی با اشاره به وجود 45هزار و 383 پرونده بیماری مزمن در هشت مرکز درمانی استان عنوان کرد: یکی از طرح‌های ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی خدمات رسانی به مبتلایان چهار بیماری دیابت، فشار خون، بیماری‌های اعصاب و قلبی عروق است که عمده این بیماران سالمند هستند.

افزایش سی تی اسکن برای بیماران کرونایی

بندرچی بیان کرد: از آنجایی که بحث سالمندی و داشتن بیماری‌های مزمن از جمله ریزفاکتورهای کروناست؛ لذا برای جلوگیری از ابتلای این افراد به کرونا باید مدیریت شده عمل می‌شد که فرهنگسازی اجتماعی و اطلاع رسانی در مراکز درمانی باعث مدیریت حضور مراجعه کنندگان و جلوگیری از ازدحام جمعیت شد.

وی ابراز کرد: حجم بیماران کرونایی در دو پیک بیماری به ویژه در پیک آبان و آذر ماه موجب شد تا در راستای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، درمانگاه سینای قزوین را به عنوان کلینیک منتخب کرونا انتخاب کنیم تا با مراجعه بیماران کرونایی، تست کرونا و توصیه برای بستری یا مراقبت در منزل برای آنها انجام شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی برای دو بیماری فشار خون و دیابت بسته کامل‌تری در دستور کار گذاشت که مطالعات آن در حال انجام بوده و اطلاعات جمع‌آوری می‌شود و برای این دو بیماری یک پکیج خدمتی مشتمل بر ویزیت پزشک عمومی، پزشک متخصص، خدمات پرستاری و مشاور تغذیه توسط کارشناسان این امر اختصاص داده می‌شود.

مشکل تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی

وی با تاکید براینکه در ایام کرونا بحث توسعه‌ای و گسترش و مطالعات تعطیل نشد؛ گفت: در بیمارستان 256 تختخوابی رازی از مجموعه تخت‌ها 80 تخت به بیماران کرونا اختصاص داده که 12 تخت مربوط به بخش آی‌سی‌یو و تخت ویژه بود.

بندرچی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان آذرماه 2هزار و 330 بیمار کرونایی در بیمارستان رازی قزوین بستری شدند که هزار و 996 نفر ترخیص شدند، این در حالی است  که برخی از بیماران دو تا سه بار به دلیل ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری شده بودند.

وی بیان کرد: چالشی که در این ایام در بیمارستان‌ها با آن مواجه بودیم افزایش انجام سی تی اسکن برای بیماران کرونایی بود؛ همچنین مشکل دیگر بحث تامین اکسیژن بود زیرا عمده خدمت درمانی برای بیمار کرونایی تامین اکسیژن است.

انجام بیش از 202 هزار ویزیت سرپایی در بیمارستان رازی

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی قزوین افزود: موضوع تهیه یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رازی در دستور کار قرار گرفت که با نصب آن، سومین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان رازی خواهد بود.

وی عنوان کرد: اقدام دیگر انجام شده راه‌اندازی کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی در کنار اورژانس بیمارستان رازی بود تا بیماران دارای مشکلات تنفسی مستقیم وارد این کلینیک شده و اقداما ت لازم در مورد آنها انجام شود.

بندرچی در پایان گفت: در مورد بیمارستان رازی در کنار پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی، با توجه به دستورالعمل منع انجام اعمال جراحی الکتیو و همچنین هراس بیماران از کرونا؛ اقبال کمتری برای این کار صورت گرفت اما علی رغم آن در مجموع 7 هزار و 171 عمل جراحی و 202 هزار و 456 ویزیت سرپایی در بیمارستان رازی انجام شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان