۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پرونده رسیدگی به تخلفات میراث فرهنگی به دادگاه ارسال می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان مرکز استان قزوین:

پرونده رسیدگی به تخلفات میراث فرهنگی به دادگاه ارسال می‌شود

دادستان مرکز استان قزوین گفت: پرونده تخلفات میراث فرهنگی سنگین و شامل چندین جلد است اما در ظرف چند ماه آینده این پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و منتظر می‌مانیم که ببینیم دادگاه در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد.

پرونده رسیدگی به تخلفات میراث فرهنگی به دادگاه ارسال می‌شود

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ درباره وضعیت پرونده مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: در سال 1397 این پرونده تشکیل شده که حاصل ماه‌ها بررسی کارشناسان اداره کل بازرسی استان بوده است.

وی افزود: یکی از عللی که باعث طولانی شدن رسیدگی به پرونده شده که ما هم دراین رابطه باید پاسخگو باشیم، تعدد پروژه‌هایی است که در این پرونده مطرح شده و این پروژه‌ها هم در سطح استان پراکنده است.

دادستان مرکز استان قزوین با بیان اینکه ما در شهرستان‌ها اداره میراث فرهنگی نداریم و تمام خدمات و فعالیت‌ها به طور متمرکز در اداره کل استان انجام می‌شود، ابراز کرد: موضوع دیگر تعدد متهمان در این پرونده‌ها در بخش دولتی و در بخش پیمانکاران و طرف‌های خصوصی است که طرف قرارداد هستند.

کارشناسی پرونده زمان‌بر است

این مقام مسئول ادامه داد: نکته دیگر بررسی دفاعیات متهمان است و ما این حق را برای متهمان قائل هستیم چراکه این حق را قانون‌گذار تعیین کرده که بتوانند از خود دفاع کنند و ما باید به این دفاعیات توجه و بررسی کنیم تا نکته مبهمی در پرونده باقی نماند.

قاسمی اذعان کرد: پرونده سنگین و شامل چندین جلد است اما در ظرف چند ماه آینده این پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و منتظر می‌مانیم که ببینیم دادگاه در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از علل مهمی که سبب طولانی شدن پرونده شده است بحث کارشناسی است چون پروژه‌های مختلفی دارد و کارشناسان باید بازدید کنند و نظرات کارشناسی خود را بدهند؛ لذا باید در رابطه با هزینه‌هایی که مصرف شده و هم هزینه‌هایی که پیمانکار گزارش داده و صورت وضعیت‌هایی که ارائه شده نیز کارشناسی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: شاید تا پایان سال بتوانیم این پرونده را تکمیل و با کیفرخواست به دادگاه ارسال کنیم و منتظر بمانیم که دادگاه چه تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 1300  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان