۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین لغو استیضاح وزیر علوم مشروط به انجام تعهداتش است
کد خبر: ۳۴۷۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس تصریح کرد:

لغو استیضاح وزیر علوم مشروط به انجام تعهداتش است

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: وزیر علوم تعهد داده نسبت به جابجایی مسئولینی که مناسب نیستند اقدام کند. چنانچه به تعهد خود عمل نکند استیضاح می شود.

لغو استیضاح وزیر علوم مشروط به انجام تعهداتش است
روح الله عباسپور نماینده ی مردم شهرستان بویین زهرا و آوج در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین گفت : استیضاح وزیر علوم پس گرفته نشده، بلکه در مسیر انجام است.
وزیر علوم تعهد داده نسبت به جابجایی مسئولینی که مناسب نیستند اقدام نماید و  یک ماه وقت خواسته تا به تعهداتش عمل کند.
چنانچه به تعهد خود عمل کند که هیچ، در غیر اینصورت استیضاح می شود و من معتقدم او به وعده هایش عمل نخواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ضغف های دولت در چند ماه گذشته، این نواقص را بسیارزیاد خواند و گفت: دولت نواقص بسیاری دارد و من تنها به یک مورد می پردازم .
دولت برای کاهش تورم در راستای شعاری که داده بود متاسفانه به هیچ عنوان در حوزه ی تولید و عمران قدمی برنداشت.
عباسپور ادامه داد: استدلال دولت برای این کار هم این است با این کار نقدینگی وارد جامعه می شود و تورم افزایش می یابد، این در حالی است که مجلس چنین رویکردی را نمی پذیرد؛ بلکه نظر مجلس این است که اگر دولت از رکود خارج شود، تولید رونق پیدا می کند، عرضه زیادتر می شود و افزایش عرضه بر کاهش تورم می تواند اثر داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان بویین زهرا و آوج اضافه کرد: تصویب شد که در صندوق توسعه ملی مجلس، 10 درصد به بخش کشاورزی و 10 درصد نیز به صنعت تخصیص پیدا کند، هم اکنون که 5ماه و 10 روز از عمر دولت می گذرد حتی یک ریال تسهیلات به صندوق توسعه ملی، نه در بخش کشاورزی و نه صنعت داده نشده است و این مهمترین مقابله با تولید است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: این مسئله بزرگترین مولفه ی اقتصاد مقاومتی است یعنی می توان گفت در این دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در این زمینه که دولت تاکید به خروج از تورم را داشت هیچ کاری از پیش نبرده است.
این مقام مسئول در ادامه گفتگوی خود درخصوص جنایات اخیر اسرائیل و نقش مجلس در حمایت از غزه گفت: مجلس سران بین المجالس اسلامی را دعوت کرده و ضرورت حمایت از غزه را اعلام کرده است تا بتوانیم با همکاری و هم افزایی دولت های مسلمان اقداماتی انجام دهیم.
و اگر گذرگاه رفح باز شود جمهوری اسلامی با پیگیری های مجلس و دولت خدمات خوبی در حوزه ی درمان، دارو و غذا و غیره می تواند ارائه کند.
وی تعاملات ایران و مصر را دارای ریشه ی مبنایی دانست و یادآور شد: ایران به دنبال تشدید اختلاف با مصر نیست بلکه به دنبال تعامل است، اما در عین حال با مصر مشکلات مبنایی داریم چرا که متاسفانه السیسی با آمریکا و اسرائیل همکاری می کند.
تنها راه ارتباط ما با غزه، از طریق مصر است و ارتباط دیگر آن تونل های صحرای سینا بود که توسط السیسی تخریب شد.
انتهای پیام/9002/ح    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان