۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لایحه شهرداری برای زمین نوروزیان نهایی نشده است/ مالک زمین باید سهم شهرداری را به نامش سند بزند
کد خبر: ۳۴۷۳۸۳ نویسنده: فرج‌الله فصیحی رامندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر در پاسخ به‌حواشی عدم دریافت هزینه تغییرکاربری:

لایحه شهرداری برای زمین نوروزیان نهایی نشده است/ مالک زمین باید سهم شهرداری را به نامش سند بزند

عضو شورای شهر در پاسخ به‌حواشی عدم دریافت هزینه تغییرکاربری گفت: با توجه به این لایحه اکنون منتظر هستیم که آیا شهرداری با مالک در مورد اشکالات مطرح شده از جانب شورا به توافق خواهد رسید یا خیر؛ لذا این لایحه هنوز نهایی نشده است.

لایحه شهرداری برای زمین نوروزیان نهایی نشده است/ مالک زمین باید سهم شهرداری را به نامش سند بزند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ طی هفته گذشته شاهد انتشار خبری از سوی یکی از اعضای شورای شهر در فضای مجازی بودیم که زمینی با متراژ نزدیک به 50هزار مترمربع واقع در قطعه 53 بحر خیابان شهید سلیمانی در منطقه نوروزیان قزوین با کاربری، تجاری خدماتی قرار است با سفارش اشخاص خاص بدون دریافت هزینه تغییر کاربری داده شود.

در مصاحبه صبح قزوین با احد چگینی عضو کمیسیون بازرسی و نظارت شهرداری آمده است که مالک این زمین تصمیم دارد تا زمین خود را از تجاری خدماتی به تجاری مسکونی تغییر کاربری دهد که باید بابت این تغییر کاربری به شهرداری پول پرداخت کند، اما شهرداری در لایحه‌ای که ارائه کرده هزینه این تغییر کاربری را لحاظ نکرده است.

گفتنی است، درحالی که طبق قانون باید برای تغییر کاربری مالک زمین هزینه پرداخت کند که براساس محاسبات 17درصد این زمین مبلغی حدود 425 میلیارد تومان می‌شود که نزدیک به میزان بدهی شهرداری به بانک شهر قزوین است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است این هزینه از مالک زمین مذکور دریافت نشود.

فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره ابهامات موجود در بحث تغییر کاربری زمین 50هزار مترمربعی نوروزیان با بیان اینکه این موضوع فعلا قطعی نشده است، اظهار کرد: اجرای این طرح تنها به صورت یک توافق اولیه بین مالک و شهرداری بوده بعد از ارسال این لایحه به شورای شهر، اعضای شورا در اولین بررسی کمیسیونی اشکالاتی را مطرح کرده و لایحه را به شهردار بازگرداندند.

منتظر بررسی شهرداری هستیم تا لایحه تقدیم شورا شود

وی افزود: شهردار قزوین باید جلسه دیگری برای رفع اشکالات با مالک تنظیم کرده تا اشکالات را رفع کنند و مجدد برای بررسی و‌ تصویب وارد شورا شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: با توجه به این لایحه اکنون منتظر هستیم که آیا شهرداری با مالک در مورد اشکالات مطرح شده از جانب شورا به توافق خواهد رسید یا خیر؛ لذا این لایحه هنوز نهایی نشده است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: نظرات اعضای شورا متفاوت است برخی معتقد بودند که این توافق باید مبانی بیشتری داشته باشد که فعلا در حد پیشنهادات و نظرات باقی مانده و منتظر هستیم که ببینیم شهرداری با مالک چه توافقی انجام خواهند داد.

فصیحی رامندی تصریح‌ کرد: نظرم این است که پنج درصد از این زمین باید برای فضای سبز درنظر گرفته شود و خیابان‌ها و معابر باید براساس اصول شهرسازی صورت گیرد یعنی اگر طبق قوانین شهر، در طرح‌ تفصیلی خیابان 10 متری مطرح شده این قانون باید رعایت شود؛ اگر مالک بخواهد آن را 12متری کند باید از سهم خودش انجام دهد و از سهم شهرداری نباشد.

وی در پایان گفت: همچنین تضمینی که برای این موضوع بین مالک و سهم شهرداری‌ اخذ می‌شود را به اسم شهرداری سند بزنند و یا اینکه 200درصد تضمین نقدی بگذارند؛ این نکات به عنوان پیشنهادات را به شهردار داده‌ام و منتظر بررسی شهرداری هستیم تا لایحه تقدیم شورا شود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان