۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اگر واکسن خارجی اثرگذار بود نباید شاهد تلفات بالا در امریکا بودیم/ سلامت مردم یک اصل مهم برای نظام است
کد خبر: ۳۴۷۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۹:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین:

اگر واکسن خارجی اثرگذار بود نباید شاهد تلفات بالا در امریکا بودیم/ سلامت مردم یک اصل مهم برای نظام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین گفت: طی روزهای گذشته عده‌ای تصمیم گرفته بودند که واکسن‌های خارجی را از امریکا و انگلیس وارد کنند که خلاف سیاست‌های کلی نظام است، ضمن اینکه سلامت مردم برای نظام مهم است.

اگر واکسن خارجی اثرگذار بود نباید شاهد تلفات بالا در امریکا بودیم/ سلامت مردم یک اصل مهم برای نظام است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در جلسه ای که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه به همت کانون خواهران این سازمان عصر امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه قانون اساسی ما براساس مبانی دینی است، اظهار کرد: فصل هشتم قانون اساسی درباره جایگاه رهبری بحث‌هایی دارد که اصل ۱۰۹ درباره ویژگی‌های رهبری و اصل ۱۱۰ درباره اختیارات و وظایف است.

وی افزود: نظام ما براساس نظام ولایی تشکیل شده و اولین وظیفه رهبری تعیین سیاست‌های کلی نظام، دومین وظیفه نظارت بر این سیاست‌ها و سومین وظیفه هم فرمان همه پرسی است؛ چهارمین وظیفه فرماندهی کل نیروهای مسلح است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه نیروهای مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری است، لذا شاهد پیشرفت و قدرت کشور در این زمینه هستیم در حالی که شاید در غیراین صورت حتی توان تولید یک نارنجک را هم نداشتیم.

مقام معظم رهبری فضای ملتهب را مدبرانه مدیریت کردند

معبودی با بیان اینکه اعلام جنگ و صلح و بسیج نیروها هم جزو وظیفه پنجم رهبری است، تشریح کرد: ششمین وظیفه رهبری نصب و عزل و قبول استعفای فقهای شورای نگهبان، عالی‌ترین مقام قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، فرمانده کل سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: هفتمین رسالت رهبری حل اختلاف بین قوه‌های سه گانه است و هشتمین وظیفه هم حل معضلات نظام است که به طور عادی قابل حل نیست که از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود و نهمین وظیفه امضای حکم ریاست جمهوری است.

وی یادآور شد: دهمین وظیفه رهبری عزل رئیس جمهور با سه شرط است که بنابر مصالح کشور، حکم دیوان عالی کشور و بر اساس اصل 89 قانون اساسی مجلس انجام می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین افزود: دشمن در اغتشاشات سال‌های گذشته به دنبال این بود که رهبری دست به عزل رئیس جمهور بزند و درواقع به دنبال دولت بی سر بود که بگویند فشار بر نظام جواب داده است، اما مقام معظم رهبری مدبرانه این فضا را مدیریت کردند لذا رهبری در بحث عزل و نصب نمی‌تواند خارج از قانون عمل کند.

دولت مانع فساد مالی مدیران شود

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته عده‌ای تصمیم گرفته بودند که واکسن‌های خارجی را از امریکا و انگلیس وارد کنند که خلاف سیاست‌های کلی نظام است، چراکه طبق این سیاست‌ها باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، ضمن اینکه سلامت مردم برای نظام مهم است.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر واکسن خارجی را وارد کشور کنیم هم سلامت مردم به خطر می‌افتد و هم تولید داخلی تضعیف می‌شود که رهبر معظم انقلاب در این حوزه ورود کردند و بیان کردند که نباید از امریکا، انگلیس و فرانسه واکسن وارد کنیم، چراکه اگر واکسن آن‌ها تاثیرگذار بود اکنون نباید شاهد تلفات بالا در این کشورها باشیم.

وی اضافه کرد: عده‌ای از پزشکان درباره حمایت از واردات واکسن نامه نوشتند که این افراد، کسانی هستند که هیچ اعتقادی به توان داخلی ندارند؛ عده‌ای هم عنوان می‌کنند که چون بایدن رئیس جمهور شده است، امریکا باید به برجام بازگردد در حالی که بازگشت آن‌ها برای ما معیار نیست و باید تحریم‌ها را بردارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قزوین با اشاره به اینکه دولت موظف به رفع تبعیضات و برخورد با اشرافی‌گری است، تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد که برخی از مسئولین ما به مرحله‌ای برسند که اموال نامشروعی را به دست بیاورند که اکنون قوه قضائیه بخواهد به آن‌ها مقابله کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان