۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین صنایع آلاینده از استان قزوین منتقل می‌شود/ افزایش آلودگی هوا طی روزهای آینده
کد خبر: ۳۴۷۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت: ۲۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین:

صنایع آلاینده از استان قزوین منتقل می‌شود/ افزایش آلودگی هوا طی روزهای آینده

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اعتبارات مناسبی برای موضوع انتقال صنایع آلاینده پیش‌بینی شد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم؛ اعتقاد داریم در این خصوص باید از ظرفیت‌های بومی استان استفاده کرد.

صنایع آلاینده از استان قزوین منتقل می‌شود/ افزایش آلودگی هوا طی روزهای آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد امروز(یکشنبه) در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوا که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از شهرهای استان قزوین در شرایط ناسالم بود و چندی پیش هم آبیک جزو شهرستان ناسالم بود؛ به عبارتی در سال‌جاری، استان تقریبا سه روز هوای ناسالم داشته است.

وی افزود: با توجه به احتمال عدم بارندگی در استان قزوین، لازم است برنامه‌ریزی‌های مناسب در این باره صورت بگیرد؛ موضوع قانون هوای پاک را در تمام کمیسیون‌ها اعمال می‌کنیم که البته اعمال مدیریت سوخت نیروگاه و مصرف برق و گاز در آن لحاظ می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه سعی کردیم در شورای معادن، طرح آمایش و آلودگی هوا را مدنظر قرار دهیم، گفت: شناسایی صنایع آلاینده جزو برنامه‌های صورت گرفته بود و قطعا لازم است توسط مراجع قضایی برخورد در این خصوص صورت بگیرد.

کاهش آلودگی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم است

فرخزاد یادآور شد: اپلیکیشنی که هم‌اکنون برای سنجش آلودگی وجود دارد، نمی‌تواند ملاک تشخیص آلایندگی‌های استان قزوین باشد؛ لذا اطلاع رسانی مناسب به رسانه‌ها باید صورت بگیرد؛ علاوه بر آن از ظرفیت‌ها سازمان‌های مردم نهاد می‌توان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اعتبارات مناسبی برای موضوع انتقال صنایع آلاینده پیش‌بینی شد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم؛ اعتقاد داریم در این خصوص باید از ظرفیت‌های بومی استان استفاده کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بارندگی نداشته باشیم و میزان آلودگی در قزوین افزایش یابد، تاکید می‌شود اطلاع رسانی مناسب برای کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و به گروه‌های در معرض خطر از جمله بیماران دارای بیماری زمینه‌ای صورت بگیرد.

فرخزاد در پایان گفت: کاهش آلودگی نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها و همراهی مردم است و امیدواریم بتوانیم برنامه مدونی برای مقابله با آلودگی‌های پیش‌بینی شده در روزهای آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان