۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۶۸هزار مشترک قزوینی از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند شدند/ هدررفت سالانه ۱۸میلیون مترمکعب آب شرب
کد خبر: ۳۴۷۳۶۴ نویسنده: داراب بیرنوندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

۶۸هزار مشترک قزوینی از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند شدند/ هدررفت سالانه ۱۸میلیون مترمکعب آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در سطح استان حدود ۱۹درصد نشتی آب داریم؛ به عبارتی سالانه حدود ۱۸میلیون مترمکعب در سطح شهرها و روستاهای استان آب شرب به هدر می‌رود.

۶۸هزار مشترک قزوینی از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند شدند/ هدررفت سالانه ۱۸میلیون مترمکعب آب شرب

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: به استناد آمار دانشگاه علوم پزشکی در مناطق مختلف نمونه‌برداری آب انجام شده و ماهانه گزارشی به ما ارائه می‌شود که در بالای ۹۹ درصد آزمایشات انجام شده مشکل میکروبی در آب استان نداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به تخفیفات اعمال شده در سال جاری که با هدف مدیریت مصرف آب انجام شد؛ بیان کرد: یکی از سیاست‌های کشور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه است به طوریکه تابستان امسال حدود ۶۸هزار واحد مسکونی توانستند از سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو استفاده کنند.

صرفه‌جویی 372هزار مترمکعب آب طی تابستان امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: ۶۸هزار مشترک استان حدود ۳۷۲هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و باعث شد که آب‌ بهای آنها جمعا به میزان ۶۶ میلیون تومان از طرف آب و فاضلاب به این مشترکان تخفیف داده شود.

بیرنوندی ابراز کرد: یکی از مشکلات ما در شهر قزوین وجود حدود ۵۰۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده است و در مطالعات انجام شده در برخی مناطق مشاهده شده است که پی بعضی ساختمان‌های احداث شده روی سنگ بستر ساخته نشده بلکه روی بافت سست بنا شده است.

وجود 330 کیلومتر شبکه فرسوده در استان

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که در شهر قزوین با آن مواجه هستیم بحث ساختمان‌ بلندمرتبه سازی در این مناطق است که به دلیل برخی مشکلات از جمله عدم هماهنگی بین متولیان امر آب و فاضلاب، شهرداری و نظام مهندسی و میراث فرهنگی است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود شبکه آبرسانی فرسوده در استان عنوان کرد: حدود ۳۳۰کیلومتر شبکه فرسوده در کل استان وجود دارد که ۱۳۰کیلومتر آن مربوط به بافت‌های فرسوده و قدیمی است.

19درصد هدررفت آب شرب در قزوین

وی اضافه کرد: شبکه‌های آب و فاضلاب استهلاک دارد بنابراین هر سال باید احیا و بازسازی شوند؛ لذا بنا داریم هرسال بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از این شبکه اصلاح شود اما برخی سال‌ها به دلیل مشکلات صدور مجوز و طولانی شدن روند، این امر به کندی پیش می‌رود.

بیرنوندی در پایان یادآور شد: به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در سطح استان حدود ۱۹درصد نشتی آب داریم؛ به عبارتی سالانه حدود 18 میلیون مترمکعب در سطح شهرها و روستاهای استان آب شرب به هدر می‌رود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان