۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امریکا چرا در بین داروهای تحریمی فقط اجازه ورود واکسن کرونا را می‌دهد؟/ حمایت از واکسن ایرانی اولویت ماست
کد خبر: ۳۴۷۳۵۴ نویسنده: لطف الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

امریکا چرا در بین داروهای تحریمی فقط اجازه ورود واکسن کرونا را می‌دهد؟/ حمایت از واکسن ایرانی اولویت ماست

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: امریکا که اجازه ورود دارو به ایران را نمی‌دهد و نمی‌گذارد از سرمایه‌های خودمان در خارج از کشور بهره‌مند شویم، اکنون چطور دایه مهربان‌تر از مادر شده است و در بین این همه دارو فقط واردات واکسن را اجازه می‌دهد؟

امریکا چرا در بین داروهای تحریمی فقط اجازه ورود واکسن کرونا را می‌دهد؟/ حمایت از واکسن ایرانی اولویت ماست

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به حساسیت‌های موجود درباره واکسن کرونا اظهار کرد: قطعا ما مخالف واکسن نیستیم اما با کشورهایی که متخاصم هستند و احتمال بیوتروریسم وجود دارد حتما باید با احتیاط رفتار کنیم.

وی افزود: ما یقینا واکسن کرونای امریکایی را تایید نمی‌کنیم چراکه هنور در خود این کشور جواب نگرفته است و اخبار نشان می‌دهد که تعدادی از افراد بر اثر این واکسن جان خود را از دست دادند که حتی پزشک و از افراد مهم بودند. از طرفی این واکسن در خود امریکا نهادینه نشده و گسترش پیدا نکرده و تعداد اندکی از آن استفاده کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: این کشور با ما دشمنی دارد و کشوری که اجازه ورود دارو به ایران را نمی‌دهد و نمی‌گذارد از سرمایه‌های خودمان در خارج از کشور بهره‌مند شویم، اکنون چطور دایه مهربان‌تر از مادر شده است و در بین این همه دارو فقط واردات واکسن را اجازه می‌دهد؟

باید آگاهانه در برابر دشمن عمل کنیم

این مقام مسئول ابراز کرد: باید در بحث واکسن خارجی کرونا عاقلانه رفتار کرد و دقت کرد که واکسنی وارد نکنیم که ده‌ها عوارض داشته باشد و کشور و مردم ما را به خطر بیندازد؛ باید آگاهانه در برابر دشمن عمل کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: در بحث واکسن داخلی کرونا که اکنون در مراحل تست انسانی است، قطعا بعد از طی مراحل آزمایشات و تایید نهادهای معتبر جهانی و داخلی در اختیار عموم قرار می‌گیرد که در آن صورت مردم می‌توانند با اطمینان از این واکسن استفاده و حمایت کنند.

سیاهکلی اذعان کرد: نه تنها در مورد واکسن بلکه درباره سایر کالاها، ما از تولید داخل حمایت می‌کنیم و در اولویت قرار دارد که موجب پیشرفت کشور در سطح منطقه و سطح بین‌الملل می‌شود.

دستیابی به واکسن توسط ایرانی‌ها یک اعجاز است

وی بیان کرد: ایران نشان داد که در مسائل علمی رشد قابل توجه و حتی جهش علمی داشته است؛ و در ماجرای کرونا علی رغم اینکه ما در تحریم هستیم و نمی‌گذارند دارو وارد کنیم اما با تدابیری که در کشور اندیشیده شد خوشبختانه میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: ایران توانسته است بیماری را کنترل کند که اگر مردم همکاری کنند قطعا این کار سریع‌تر صورت می‌گیرد بنابراین ما اعتقاد داریم که جمهوری اسلامی در مقابل مردم و کشور متعهد است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: ایران پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته که دنیا را به تعجب واداشته است در حالی که همین تولید واکسن کرونا یک کار 10ساله می‌طلبد که آن هم برای کشورهای پیشرفته و مدرن مفهوم دارد اما می‌بینیم که دست‌یابی ایران به واکسن کرونا یک کار اعجازگونه است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان