۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تفکر بسیجی به معنای خدمت به مردم است/ برای ۲۰نفر در حوزه ورزش اشتغال‌زایی کردم
کد خبر: ۳۴۷۳۴۴ نویسنده: یدالله سلطانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

قهرمان پرورش‌اندام و مربی بسیجی در گفت‌وگو با صبح قزوین:

تفکر بسیجی به معنای خدمت به مردم است/ برای ۲۰نفر در حوزه ورزش اشتغال‌زایی کردم

قهرمان پرورش‌اندام و مربی بسیجی گفت: تفکر بسیجی، به معنای خدمت به مردم است که همواره آنها را به سلامتی و انتخاب سبک زندگی درست دعوت می‌کند که البته این تفکر در درون همه انسان‌ها وجود دارد فقط باید احیاء شود.

تفکر بسیجی به معنای خدمت به مردم است/ برای ۲۰نفر در حوزه ورزش اشتغال‌زایی کردم

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین، یدالله سلطانی، جوان نخبۀ بسیجی است که قله‌های پیروزی را یکی پس از دیگری فتح کرده؛ گرچه این جوان 40 ساله، ناملایماتی را در زندگی داشته اما همواره با قلبی آکنده از ایمان و امید، در مسیر رشد و موفقیت به حرکت خود ادامه داده است.

سلطانی، قهرمان پرورش اندام کشور، کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی و مدیر باشگاه‌های زنجیره‌ای اکسیر در رشته‌های آمادگی جسمانی- بدنسازی و کراس‌فیت است.

همکاری با ادارۀ ورزش و جوانان و مدیریت باشگاه‌های زنجیره‌ای اکسیر در چهار شعبه، همکاری با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به مدت 10سال، مشارکت ورزشی با نظام مهندسی کاردانان ساختمان قزوین و دانشگاه‌های رجاء، غزالی، شهرداری و جامع علمی کاربردی از جمله سوابق فعالیتی این نخبه بسیجی است.

وی که با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز همکاری داشته و دبیر اسبق هیئت‌های بدنسازی و اسکیت بوده است، به عنوان کارآفرین برتر کشور در سال 1398 معرفی شده و هم‌اکنون کارشناس ورزش صداوسیما، دبیرکارگروه تربیت بدنی معاونت جهادعلمی سپاه صاحب الامر(عج) و عضو نخبگان پارک علم و فناوری قزوین است.

این ورزشکار بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین می‌گوید: از همان دوران کودکی در مدرسۀ ابتدایی، رشتۀ دومیدانی را آغاز و در مسابقات آموزشگاهی شرکت کردم؛ در دورۀ راهنمایی نیز با همت مربیان ورزشی با رشتۀ وزنه‌برداری آشنا شدم.

سلطانی ادامه می‌دهد: از آنجایی که رشته پرورش اندام، کمیته‌ای زیرمجموعۀ فدراسیون وزنه‌برداری بود، وارد رشتۀ بدنسازی شدم؛ الفبای ورزش بدنسازی و آموزش علم نوین بدنسازی را توسط اساتید آموخته و توانستم سال 83 در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنم.

از خودشناسی و خودسازی تا خداشناسی را در بسیج تجربه کردم

وی عنوان می‌کند: اشتغال‌زایی بیش از 20 نفر به صورت تمام وقت و پاره‌وقت در مجموعه‌های ورزشی، تهیه و تجهیز امکانات ورزشی روز دنیا همچون تردمیل چند جانبه که امکان ورزش به افراد معلول و جانباز یک یا دوپای قطع شده و بیماران فلج مغزی و ام اس را می‌دهد و ایجاد امکاناتی همچون آنالیز بدن و ترکیب سنجی بدن با دستگاه‌های پیشرفته قبل از آغاز ورزش و اپلیکیشن ورزشی جهت‌نما از جمله دلایل انتخابم به عنوان نخبه بسیجی است.

این نخبه بسیجی بیان می‌کند: هم‌اکنون به عنوان مربی، تجربیات خود را در اختیار جوانان استان قرار داده و در رشته‌های آمادگی جسمانی، بدنسازی و کراس‌فیت در راستای سلامتی همشهریان و آماده سازی ورزشکاران حرفه‌ای فعالیت می‌کنم.

وی ادامه می‌دهد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کردم، در رشته دومیدانی دوره دانش‌آموزی از مقابل درب کوشک تا مسیر میدان آزادی بود که تقریبا 200دانش‌آموز با یکدیگر رقابت شادی داشتند و اولین مسابقۀ پرورش اندامم نیز مسابقه شهرستانی قزوین در سال 1376 در وزن 60کیلو بود که نفرات برتر به استان زنجان اعزام ‌شدند.

سلطانی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در موفقیتش اضافه می‌کند: اعضای خانواده‌ از عوامل موفقیتم بوده که البته بی‌شک حمایت اصلی مردم و همشهریانم عامل مهمی در رسیدن به موفقیت‌هایم هستند.

وی می‌گوید: برای آینده، همگانی کردن ورزش و توسعۀ اپلیکیشن «جهت‌نما» را درنظر دارم؛ اپلیکیشن یاد شده این امکان را می‌دهد افراد در هر شرایطی امکان دسترسی به مربی را داشته و حرکات را به صورت صحیح اجرا و هرگونه ابهامات را مرتفع کنند.

این نخبۀ ورزشی یادآور می‌شود: تفکر بسیجی، به معنای خدمت به مردم است که همواره آنها را به سلامتی و انتخاب سبک زندگی درست دعوت می‌کند؛ یک ورزشکار بسیجی می‌تواند آرامش روحی، روانی و جسمی مناسب بعد از ورزش داشته باشد.

مشکلات و سختی‌ها انسان را خلاق‌تر می‌کند

سلطانی عنوان می‌کند: تفکر بسیجی در درون همه انسان‌ها وجود دارد و این تفکر باید احیاء شود. حس انسان دوستی، کمک به هم نوع و احساس مسئولیت در جامعه و در وجود مردم نهفته است؛ چنانچه امروز در اتفاقاتی همچون سیل و زلزله و حتی بیماری، خدمت بسیجی وار مردم را مشاهده می‌کنیم که دست به دست هم می‌دهند، تا یک یک انسان در سختی و مشقت قرار نگیرد.

وی مطالعه، تفکر، آموزش صحیح به دیگران و اطلاع رسانی جمعی و دفاع در مقابل جنگ نرم را از جمله وظیفۀ بسیجیان در شرایط کنونی عنوان می‌کند.

این نخبه ورزشی می‌گوید: از خودشناسی و خودسازی تا خداشناسی را در بسیج تجربه کردم؛ هرکسی باید از خود شروع کند و اصلاح شود که با اثرگذاربودن بر دیگران، مسلما جامعۀ سالم و مناسبی خواهیم داشت.

وی بیان می‌دهد: حس مشارکت و تعامل با دیگران برای خدمت به مردم و جامعه، حل مشکل و سرعت بخشیدن به امور، بی‌تفاوت نبودن به شرایط جامعه و محیط پیرامون به معنای واقعی یک بسیجی است.

سلطانی تصریح می‌کند: مشکلات همواره وجود دارد و باید با تفکر و راهکار مناسب، انتخاب و تلاش و کوشش از آن عبور کرد؛ مشکلات و سختی‌ها هستند که انسان را خلاق‌تر و کارآمدتر می‌کند تا نیاز خود را برطرف کند.

وی در پایان ابراز می‌کند: از مسئولان درخواست داریم به وعده و قول‌های خود نسبت به جامعه و مردم، عمل کرده و تنها به این پست و مقام و حقوق نجومی توجه نکنند. گاها شاهد بی‌توجهی مسئولان نسبت به ورزشکاران بودیم لذا انتظار ما از مسئولان این است که حداقل توجه مناسبی به این قشر از جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان