۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یک جریان فکری به‌دنبال خارج‌کردن انقلاب از مسیرش است/ مردم در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند
کد خبر: ۳۴۷۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

یک جریان فکری به‌دنبال خارج‌کردن انقلاب از مسیرش است/ مردم در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکایی‌ها تصور می‌کردند که با اتفاقات رخ داده در کشور و مشکلات فراوان اقتصادی مردم از نظام بریده اند، اما مردم ثابت کرده اند در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند.

یک جریان فکری به‌دنبال خارج‌کردن انقلاب از مسیرش است/ مردم در سخت‌ترین شرایط پای نظام می‌مانند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ سید مرتضی حسینی در نشست اندیشه ورزان سدره هیئت شمس الشموس قزوین، که امروز(شنبه) در این هیئت برگزارشد، اظهار کرد: اخیرا روشنفکرانی هستند که به بهانه کرونا، مخالفت خود را نسبت به تجمعات مسائل دینی و عزاداری اعلام می‌کنند در حالی‌که تجمعات به مناسبت‌های دیگر همچنان وجود دارد.

وی افزود: ما به تبعیت از مقام معظم رهبری و توجه جدی ایشان به موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا تمکین می‌کنیم؛ چراکه حتی عزاداری‌های خود را نیز خصوصی برگزار می‌کنند و این امر نشان می‌دهد ما نیز می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با علما می‌فرمایند به سه نکته در عزاداری‌هایتان توجه کنید اول اینکه ‌محبت اهل بیت(ع)، جنبه عاطفی و جایگاه ائمه را بیان کنید تا عاطفه و محبت بین اهل بیت(ع) و مردم زیاد شود و بدانند بسیاری از گرفتاری‌ها به برکت توسل به ائمه اطهار(ع) حل خواهد شد.

حسینی ابراز کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند در عزاداری‌ها حقایق مستند و تاریخی را بگویید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و‌ همچنین معارف حدیثی و قرآنی را مطرح کنید تا مردم بتوانند آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: علما باید در کنار معارف دینی و روایات اهل بیت(ع) همواره یک نکته سیاسی و بروز را جهت آگاهی مردم مطرح کنند، به عنوان مثال در همزمانی ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی باید حقایق را تبیین کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام امریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی ابراز کرد: اغتشاشات آبان ماه سال گذشته نزدیک به 6هزار میلیارد دلار به کشور خسارت زد و وضعیت به گونه ای شد که امریکایی‌ها تصور کردند، مردم بریده‌اند و نظام را قبول ندارند؛ لذا این نظام دیگر پشتیبانی ندارد.

وی اضافه کرد: امریکایی‌ها در موضوع برجام شاهد بودند که هر شرطی گذاشتند دولتمردان ما تابع بودند. علی‌رغم اینکه در زمان اوباما هم، همین که برجام را امضا کردیم برخی تحریم‌ها علیه ما وضع شد اما مسئولان ما سکوت کردند، لذا  امریکا به این نتیجه رسید که وقتش رسیده تا سردار سلیمانی را به شهادت برساند.

حسینی تصریح کرد: امریکایی‌ها تصور می‌کردند که مردم نسبت به نظام بدبین شده‌اند کسی نیست که بماند و مبارزه کند و مردم حمایت نخواهند کرد؛ اما تحلیل آن‌ها اشتباه بود چراکه بعد از شهادت سردار سلیمانی مردم در استان‌های مختلف در مراسم تشییع جنازه شرکت داشتند و حتی در بغداد هم مراسم باشکوهی برگزار کردند.

وی تصریح ‌کرد: در منبرها همواره باید گریزی به مسائل سیاسی داشته باشیم و قضایای واقعی جامعه را بیان کنیم‌ و فراموش نکنیم که چه عواملی موجب این گرانی‌ها، نظام سرمایه‌داری و اختلاف طبقات اقتصادی شده است؛ چون ما  انقلاب نکردیم که شرایط اینگونه شود چه بسا که بنا بود که تبعیضات کمتر شود اما چه جریان فکری موجب شده که انقلاب را از مسیرش خارج شود.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: چندی پیش کلیپی از سخنرانی‌های مرحوم آیت‌الله رفسنجانی پخش شد که به صراحت اعلام می‌کرد، چه کسی گفته حزب الله نباید خانه و ماشین گرانی داشته باشد؛ درحالیکه بعد از شرایط جنگ بود و باید مطرح می‌‌شد که کمتر اشرافی‌گری کنید تا بتوانیم مملکت را بسازیم اما در واقع توصیه می‌داد که به سمت زندگی تجملاتی حرکت کنید.

وی در پایان گفت: دیدگاه و افکار لیبرالی و سرمایه داری ما را به اینجا رسانده است که نگاه دینی و اسلامی را کنار گذاشته ایم، منبری‌ها باید علاوه بر مطرح کردن محبت و معرفت نسبت به ائمه، درمورد مسائل سیاسی مباحث را بازگو کنند همانطور که اگر به داستان زندگی حضرت زهرا(س) بنگریم می‌بینیم که همان جریان لیبرال و سرمایه دار که همواره در دنیا وجود دارد، موجب شد تا امام علی(ع) تنها بماند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان