۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حمایت همه‌جانبه از واکسن ایرانی ضروری است
کد خبر: ۳۴۷۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

حمایت همه‌جانبه از واکسن ایرانی ضروری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه تمام ارکان نظام نسبت به تولید واکسن داخلی و استفاده از دستاوردهای داخلی باور دارند، باید حمایت همه جانبه از آن صورت بگیرد.

حمایت همه‌جانبه از واکسن ایرانی ضروری است

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین با اشاره به آسیب‌های احتمالی واکسن‌‎های خارجی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته صحبت‌های بسیار مهمی در حوزه واکسن کرونا بیان کردند که یک بخش آن مربوط به حمایت از تولید واکسن به همت دانشمندان ایرانی بوده و سخنان رهبری، فصل‌الخطاب است.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند در خرید و استفاده از واکسن خارجی اعتمادی نیست؛ لذا لازم است به این موضوعات توجه شود؛ هرچند خرید واکسن کرونا جزو سیاست‌گذاری‎های وزارت بهداشت و درمان است؛ اما قطعا اگر قرار باشد واکسن خارجی خریداری شود این واکسن از کشورهای مورد اشاره رهبری نخواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: منتظر پایان فعالیت‌های تحقیقاتی واکسن ایرانی هستیم؛ چراکه نتایج آن بهتر از واکسن خارجی است و امیدواریم این واکسن به زودی به عرصه تولید برسد.

کیفیت بسیاری از داروهای داخلی نسبت به داروهای مشابه خارجی بهتر است

وی با اشاره به سیاست‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه سلامت یادآور شد: باتوجه به اینکه تمام ارکان نظام نسبت به تولید واکسن داخلی و استفاده از دستاوردهای داخلی باور دارند، باید حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی صورت بگیرد.

رحمانی عنوان کرد: برای تولید دارو، باید مراحل علمی و تحقیقاتی طی شود تا به مرحله تولید انبوه برسد، لذا بروکراسی اداری در تولید داروها وجود ندارد؛ این شرایط برای واکسن داخلی نیز صدق می‌کند و در مرحله تولید قرار دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که دستاورد بزرگ ایران در حوزه ساخت واکسن چه جایگاهی از ایران را در داخل و جهان نشان می‌دهد، یادآور شد: باید منتظر تولید واکسن داخلی باشیم و هم‌اکنون نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد.

رحمانی در پایان گفت: کیفیت بسیاری از داروهای داخلی نسبت به داروهای مشابه خارجی بهتر است و امیدواریم این موضوع درباره واکسن داخلی کرونا نیز صدق کند و مشکل سلامت مردم حل شود و واکسن داخلی در آینده‌ای نزدیک آماده شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان