۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قزوین جزو ۳استان نخست کشور در تکرار حوادث طبیعی است
کد خبر: ۳۴۷۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

قزوین جزو ۳استان نخست کشور در تکرار حوادث طبیعی است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین جزو ۳استان نخست کشور در زمینه تکرار رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی بوده و از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ حادثه طبیعی در قزوین رخ داده است.

قزوین جزو ۳استان نخست کشور در تکرار حوادث طبیعی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در مراسم مانور زلزله که امروز(شنبه) در روستای قدیم‌آباد شهرستان قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان قزوین جزو 10استان حادثه‌خیز کشور است که بلایای طبیعی مانند سیل، زمین‌لرزه و فرونشست اکثر مناطق آن به ویژه نواحی روستایی را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین قزوین جزو استان‌های نخست کشور در زمینه تکرار رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی است و از ابتدای امسال تاکنون 250حادثه طبیعی در قزوین رخ داده است که این آمار در سامانه مدیریت بحران وزارت کشور موسوم به سامانه سما به ثبت رسیده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: از 26نوع حادثه‌ و بلای طبیعی که در کشور ما تعریف شده، 20 نوع آن در استان قزوین به صورت متناوب اتفاق می‌افتد که سیل، زلزله، فرونشست و سرمازدگی بیشترین آمار در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهند.

برپایی مانور برای ارزیابی آمادگی دستگاه‌های امدادی

رئیس کارگروه مدیریت حوادث و بلایای طبیعی استان قزوین اجرا و برپایی مانورهای زلزله را بهترین راه مقابله با تبعات ناشی از حوادث طبیعی دانست و گفت: امروز به منظور ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در مقابله با حوادث احتمالی مانوری برگزار می‌کنیم تا میزان آمادگی دستگاه‌های امدادرسان از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس در مقابله با این قبیل حوادث را بسنجیم.

فرخزاد با بیان اینکه سناریوی برگزاری مانور زلزله قدیم‌آباد یک زلزله 5ریشتری و ایجاد فرونشست زمین در این روستاست، افزود: سناریوی ما این است که به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب زیرزمینی در این روستا اتفاق افتاده و ضمن نشست کردن زیرساخت‌های عمرانی این روستا مانند جاده خودروها در چاله‌هایی ناشی از این فرونشست افتاده‌اند.

وی در پایان گفت: برگزاری چنین مانورهایی برای حفظ میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مدیریت حوادث طبیعی در استان صورت می‌گیرد تا اگر خدای‌ نکرده زلزله‌ای در استان ما رخ داد، این زمینه کمترین آسیب و اختلال را در زندگی مردم به وجود آورد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان