۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین
کد خبر: ۳۴۷۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد

کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین خبرداد.

کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام قدرتی امروز(شنبه) طی بازدید سرزده از حوزه قضائی کوهین در حاشیه بررسی عملکرد این حوزه در رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن اظهار کرد: پس از گذشت یکسال از صدور دستورالعمل ریاست قوه ‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری استان قزوین قرار گرفت و دادگاه بخش کوهین نیز توانست 64درصد پرونده‌های این حوزه را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با اینکه افزایش 41 درصدی در ورود پرونده‌ها در حوزه قضائی کوهین را داشته‌ایم اما در یک اقدام تحولی خوشبختانه شاهد کاهش 19درصدی پرونده‌های جریانی و مختومه شدن آنها بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به کاهش زمان رسیدگی قضائی اشاره کرد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضائی کوهین از 202 به 177 روز کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: بکارگیری و اجرای سند تحول قضائی قطعا این امکان را فراهم خواهد آورد که ضعف‌ها و مشکلات در حوزه امور قضائی را شناسایی و هرچه سریع‌تر و کارشناسی‌تر نسبت به رفع آنها اقدام کنیم؛ خوشبختانه حرکت پویا و تحولی در قوه قضائیه طی سال‌های اخیر کار خود را آغاز کرده که با ابلاغ سند تحول شاهد سرعت بیشتر در آن خواهیم بود.

قدرتی در پایان تصریح کرد: تحول یک حرکت همگانی است و صرفا مختص دستگاه قضایی نیست بلکه منتسبین به این دستگاه و سایر سازمان‌های وابسته نیز می‌بایست جهت اجرای هرچه بهتر و کسب نتیجه مطلوب‌تر با قوه قضائیه همراه و همگام باشند.

گفتنی است؛ در بازدید صورت گرفته رئیس کل به همراه تعدادی از معاونین بالغ بر یکصد پرونده را مورد بررسی قرار داده و با قضات مربوطه مذاکره کرده و مشخص شد اکثر پرونده‌ها آماده اتخاذ تصمیم نهایی بوده که مقرر شد طی ماه جاری نسبت به صدور رای و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان