۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی در حوزه زنان هستند
کد خبر: ۳۴۷۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی در حوزه زنان هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان گفت: نکته‌ای که امروز جامعه دینی ما را نگران کرده است ایجاد یک دوقطبی سازی در نگاه به زنان است.

عده‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی در حوزه زنان هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(جمعه) در دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در حوزه بانوان و خانواده اظهار کرد: قرآن کریم زنانی را با شاخصه‌هایی اسوه جهانیان معرفی کرده، در سوره آل عمران ما را به تماشای گفت‌وگوی فرشتگان با حضرت مریم(س) می‌برد و ۶۰۰سال پیش از ظهور اسلام خدای متعال جایگاه زن را بلندمرتبه و ویژه می‌دانسته است.

امام‌ جمعه با بیان اینکه در نگاه خدای متعال بحث جنسیت مطرح نیست بلکه موضوع انسانیت مورد توجه قرار دارد، افزود: خدای متعال حضرت زهرا سلام الله علیها را سیده نساء العالمین می‌داند بانویی که سیده زنان اولین و آخرین جهان است. این نگاه توجه به جایگاه ویژه و برتر زنان را در نزد خدای متعال و در دین اسلام دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم اصرار دارد که برای هر قشری، الگو و اسوه معرفی شده است، ادامه داد: قرآن می‌گوید مبادا به حکم و فرهنگ دوران جاهلیت و به همان دوران بی حرمتی به زنان بازگردید که باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. از سوی دیگر زمانی که به قرآن توجه می‌کنیم در سوره‌های مختلف نشان می‌دهد هرجایی که نشان از حضور انسانی دارد خدا اسم زنان و مردان را کنار یکدیگر عنوان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم و ائمه اطهار همه به جایگاه زن احترام گذاشته‌اند از سوی دیگر نوع احترام پیامبر به دختر بزرگوارشان حضرت زهرا سلام الله علیها یعنی متلاشی کردن یک فرهنگ جاهلی در نگاه به زنان تا یک فرهنگ نوینی را پایه‌گذاری کنند.

عابدینی ابراز کرد: آنچه ما از مکتب قرآن و پیامبر اسلام و ائمه می‌آموزیم نگاه محترمانه و لطیفانه به جایگاه زنان است نه نگاه مترحمانه، که این سیره برای همه ما الگوست که باید چه نگاهی را به جایگاه بانوان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که امروز جامعه دینی ما را نگران کرده است ایجاد یک دوقطبی سازی در نگاه به زنان است، یعنی افرادی که از نگاه خدا، قرآن و پیامبر و اسلام به جایگاه زنان بی‌خبر هستند به گونه ای وانمود می‌کنند که گویی در جمهوری اسلامی یک تقابل بین موافقان حقوق زنان و مخالفان حقوق زنان وجود دارد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: تجربه ثابت کرده است که هرچه مردم ما متدین‌تر هستند لطف آنها به بانوان و نگاه رحیمانه به زنان بیشتر است، هرچه خانواده‌های ما مذهبی‌تر هستند ظلم‌ها و خشونت‌ها به جایگاه زنان کمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در فضاهایی که دین وجود ندارد و تعصبات جاهلی و پوسته‌ای از دین اسلام وجود دارد، ممکن است شاهد یک نوع خشونت و بی تفاوتی به جایگاه زنان باشیم، اما جامعه دینی ما یک جامعه باکمال و فرهیخته است و بیشترین احترام را برای مادران و زنان و دختران خود قائل می‌شود.

وی بیان کرد: اگر ما خدای نکرده به گونه‌ای رفتار کنیم که یک دوقطبی سازی در جامعه در حوزه زنان نشان دهیم دچار خسارت شده‌ایم، این وظیفه شماست که در حوزه زنان با مدیریت خود کرامت بانوان را حفظ کنید و جامعه را از دوقطبی سازی دور کنید.

عابدینی یادآور شد: هرجا که ما تمام مشکلات و فعالیت را بر دوش دولت قرار دهیم و مردم را کنار بگذاریم مشکلات افزایش می‌یابد، بلکه قرآن به ما می‌گوید به گونه‌ای مدیریت کنید که مردم برای اقامه قسط و عدل قیام کنند. باید مردم را در فعالیت‌ها مشارکت دهیم.

معصومه ابتکار در ابتدای این دیدار اظهار کرد: هدف ما در معاونت امور بانوان ریاست جمهوری تحقق طرح «عدالت جنسیتی» است که در سال ۹۶ شاخص‌هایی در این حوزه احصاء شد و هر استانی سند نتیجه محور در این حوزه تهیه کرد.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور اذعان کرد: سال گذشته سند عدالت جنسیتی با رعایت تمام جوانب تهیه شد و در بخش‌های مختلف همچون آموزش و بهداشت و ورزش و مشارکت اجتماعی و امنیت و حقوق و موضوع خانواده در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در حوزه دانش‌آموزی طرح آموزش مهارت‌های ارتباطی را با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم تا زمینه ارتباط گیری فرزندان با والدین و گفت‌وگوی بین نسلی بهبود یابد، متاسفانه امروز شاهد افزایش خشونت‌های خانگی و درگیری در خانواده‌ها هستیم که باید راهکار برای حل آنها بیندیشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان