۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه‌ای برای اختصاص آب سدطالقان به عظیمیه وجود ندارد/ حل مشکلات نیازمند ورود بخش خصوصی است
کد خبر: ۳۴۷۳۰۵ نویسنده: یدالله ملکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

برنامه‌ای برای اختصاص آب سدطالقان به عظیمیه وجود ندارد/ حل مشکلات نیازمند ورود بخش خصوصی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: هیچ برنامه‌ای در تأمین آب سد طالقان برای منطقه عظیمیه وجود ندارد و این امر بستگی به مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب دارد که بخواهد در آینده بنا به تصمیمات برای چه مناطقی از استان تأمین آب را در نظر داشته باشد.

برنامه‌ای برای اختصاص آب سدطالقان به عظیمیه وجود ندارد/ حل مشکلات نیازمند ورود بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، زمین‌های عظیمیه در سال 68 در منطقه بالای شهرک مینودر خریداری شده، این اراضی کشاورزی بوده و بعد از گذشت مدتی، تغییر کاربری داده شد.

تقریبا از سال 90 تمام تعاونی‌ها در یک منطقه 330هکتاری به نام «عظیمیه» مستقر شدند تا شهرکی با این نام در شمال اتوبان قزوین راه‌اندازی شود، اما به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها تا به امروز این امکان فراهم نشده؛ با وجود اینکه تمام موارد به‌صورت قانونی پیش رفته است.

متاسفانه مشکلات اعضای تعاونی عظیمیه قزوین بعد از گذشت تقریبا ۳۰سال از زمان خرید زمین‌ها، همچنان باقیست؛ همین امر موجب شد تا اعضای تعاونی عظیمیه برای بیان مطالبات خود مقابل استانداری قزوین تجمعی داشته باشند.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به مشکلات آب‌رسانی منطقۀ عظیمیه اظهار کرد: تقریبا از سال 96، پروژۀ آب‌رسانی به 14 شهر و 194 روستا تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون پروژۀ آب‌رسانی به دلیل نیازمندی به اعتبارات قابل توجه از پیشرفت چندان مناسبی برخوردار نبوده؛ لذا باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، افق روشنی که بتوان از اعتبارات دولتی برای تأمین اعتبار این پروژه استفاده کرد، وجود ندارد.

اولویت شرکت آب منطقه‌ای، آب‌رسانی به آبیک است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: شرایط بحرانی آبیک موجب شده تا بخش دولتی آب‌رسانی این پروژه به آبیک معطوف شود؛ پیمانکار در حال اجرای پروژه است که بیش از 42درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در صورت تأمین اعتبارات امیدواریم بعد از سال جدید، آب‌رسانی به این شهرستان محقق شود.

ملکی یادآور شد: بیش از 1500الی 1600میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عمدۀ پروژه که مربوط به آب‌رسانی به سایر شهرهای استان قزوین بوده، درنظرگرفته است؛ باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح استان قزوین و وزارت نیرو، قرار شده تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی در سال‌ جاری برای اجرای پروژه بسیار محدود و کمتر از 10میلیارد تومان بوده و این اعتبار برای آب‌رسانی به آبیک معطوف شده و اعتباری که باید برای مجموع پروژه و آب‌رسانی به تمام شهرستان‌های استان اختصاص داده شود، درنظرگرفته نشده است.

پیگیر حل مشکلات منطقه عظیمیه هستیم

این مقام مسئول گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های استان قزوین را اجرایی کنیم که در صورت مرتفع شدن تمام مشکلات مالی، اجرای آن به سه الی چهار سال زمان نیاز دارد.

ملکی عنوان کرد: اقدامات مربوط به بخش خصوصی منطقه عظیمیه آغاز و فراخوان بخش نخست اعلام شده است، سرمایه‌گذارانی نیز برای این بخش اعلام آمادگی کردند و اسناد فراخوان مرحله دوم آماده شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون مجموع سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کردند در حال بررسی اسناد هستند تا پیشنهادهای مالی خود را به ما اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: اینکه آب به کدام یک از مناطق شهر استان قزوین اختصاص داده خواهد شد، مشخص نیست چراکه این تصمیم‌گیری جزو شرح وظایف شرکت آب و فاضلاب است.

ملکی گفت: هیچ برنامه‌ای در تأمین آب سد طالقان برای منطقه عظیمیه وجود ندارد و این امر بستگی به مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب دارد که بخواهد در آینده بنا به تصمیمات استانی برای چه مناطقی از استان تأمین آب را در نظر داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: پیگیر مشکلات منطقه عظیمیه هستیم و امیدواریم با ورود بخش خصوصی پروژه آب‌رسانی به این منطقه اجرایی شود.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان