۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند
کد خبر: ۳۴۷۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

از ایلان ماسک تا جف بیزوس

این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

در بین ۳۵۰ شرکت بزرگ در آمریکا، هر کدام از مدیران عامل در سال ۲۰۱۹ میلادی به طور متوسط ۱۴.۵ میلیون دلار کسب درآمد کردند که اگر قرار باشد یکی از ساکنان آمریکا چنین درآمدی به دست آورد، باید ۴۰۰ سال کار کند.

این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین،همواره با پایان یافتن سال میلادی، تحلیلگران بازار حساب‌های بانکی مدیران‌عامل در بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری را زیر نظر می‌گیرند تا مشخص شود در این عرصه رقابتی کدام یک از آن‌ها ثروتمندتر شدند و بیشتر از رقبای خود حقوق گرفتند. مدیران شرکت‌های بزرگ در طول سال بجز حقوق و دستمزد، مبالغ دیگری را در قالب پاداش، سود سهام و… دریافت می‌کنند و مجموع آن‌ها درآمد یک ساله این افراد را تشکیل می‌دهد.

در بین ۳۵۰ شرکت بزرگ در ایالات متحده، هر کدام از مدیران عامل در سال ۲۰۱۹ میلادی به طور متوسط ۱۴.۵ میلیون دلار کسب درآمد کردند و اگر قرار باشد در شرایط مساوی یکی از ساکنان امریکا چنین درآمدی به دست آورد، باید ۴۰۰ سال کار کند. حال توجه داشته باشید که میانگین درآمد مدیران‌عامل در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۵ درصد افزایش یافت تا این افراد پول بیشتری به جیب بزنند.

گفتنی است از ابتدای دسامبر ۲۰۲۰ مرکز «وال استریت» به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته بررسی‌های دقیق خود را انجام داد تا مجموع حقوق و درآمد‌های یک سال گذشته هر یک از مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری را مشخص کند که نتیجه این بررسی‌ها به قرار زیر منتشر شده است.

ایلان ماسک

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های بزرگی، چون تسلا، اسپِیس‌اکس، بورینگ کمپانی، نورالینک و… است و برای نخستین بار نام او در جمع ثروتمندترین افراد جهان هم مشاهده می‌شود. او در شرکت تسلا به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده خودرو‌های برقی در جهان هدایت بخش طراحی محصول، مهندسی و تولید جهانی را برعهده دارد و همچنین به صورت مستقیم در فرآیند تولید باتری و پنل‌های خورشیدی مشارکت می‌کند. ماسک در یک سالی که گذشت از مجموع شرکت‌های خود درآمدی بالغ بر ۵۹۵.۳ میلیون دلار را کسب کرد.

«ایلان ماسک» که هم اکنون ۴۹ سال دارد و در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شده است با مجموع درآمدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی به دست آورد موفق شد ارزش ثروت شخصی خود را به ۱۴۷.۴ میلیارد دلار برساند تا به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان هم معرفی شود.

تیم کوک

تیم کوک از کاربران خواست تا میزان استفاده از آیفون را کاهش دهند | راه پرداخت

کوک مدیرعامل شرکت اپل است که به واسطه فعالیت‌های خود در یک سال گذشته، یکی از بیشترین دستمزد‌ها را در جمع بزرگ‌ترین مدیران‌عامل به دست آورده است. از او به عنوان فردی یاد می‌شود که در یک دهه گذشته در عرصه فناوری بیشترین حقوق به او پرداخت شده است.
این طور که خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است، کوک در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۲۲ میلیون دلار حقوق و پاداش از شرکت اپل دریافت کرد. البته بد نیست بدانید پیش از آنکه کوک وارد شرکت اپل شود، نام خود را به مدت یک دهه در جمع مدیرانی قرار داده بود که دستمزد چند میلیون دلاری می‌گرفتند.

ارزش مجموع سرمایه‌های «تیم کوک» حدود یک میلیارد دلار محاسبه می‌شود. او که از سال ۱۹۹۸ وارد اپل شد، در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست عنوان مدیرعاملی این شرکت را از آن خود کند و در نخستین سال سکانداری شرکت اپل، حقوق ۳.۴ میلیون دلاری بگیرد.

مارک زاکربرگ

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک محسوب می‌شود و در جمع بزرگ‌ترین مدیران‌عامل جهان که در سال ۲۰۲۰ میلادی بیشترین حقوق را دریافت کردند، نام او در رتبه شانزدهم به چشم می‌خورد. او در یک سال گذشته ۲۳.۴۱ میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرد و البته مجموع درآمد‌های شرکت او در سال ۲۰۲۰ میلادی معادل ۷۰.۷ میلیارد دلار محاسبه شد.

مجموع دستمزد او در سالی که گذشت به طور میانگین ۹۴ برابر بیشتر از دستمزد یک کارمند عادی در شرکت فیس‌بوک بود. البته باید توجه داشته باشید حقوق رسمی که زاکربرگ هر سال از شرکت فیس‌بوک دریافت می‌کند تنها یک دلار است و در عوض او درآمد اصلی خود را از سود سهام و پاداش‌های سالانه به دست می‌آورد.

ارزش مجموع درآمد‌های زاکربرگ در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی معادل ۹۸.۳ میلیارد دلار محاسبه شد. «مارک زاکربرگ» هم اکنون ۳۶ ساله است و از سال ۲۰۰۴ میلادی مدیرعاملی شرکت فیس‌بوک را در دست دارد. از او به عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان هم یاد می‌کنند و این مدیر جوان در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ دیگر از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام را هم خریداری کرده است.

چارلز رابینز

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

رابینز که سکان شرکت سیسکو را در دست دارد به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران جهانی محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۰ میلادی درآمدی بالغ بر ۲۵.۸۲ میلیون دلار از این شرکت کسب کرده است.

شرکت سیسکو در سال گذشته موفق شد به واسطه مدیریت رابینز، ارزش مجموع درآمد‌های خود را به ۴۹.۳ میلیارد دلار برساند. میانگین دستمزدی که مدیرعامل سیسکو در یک سال گذشته دریافت کرد ۱۸۲ برابر بیشتر از کارمندان عادی این شرکت محاسبه شد. سابقه همکاری «چارلز رابینز» با سیسکو به دو دهه می‌رسد و البته او از ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل شرکت فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

رابینز در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۳.۲ میلیون دلار حقوق و پاداش گرفته بود که این مسأله نشان داد مجموع درآمد‌های او در سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است. با تمام این توضیحات، شرکت سیسکو در سال ۲۰۲۰ میلادی از کاهش ۵ درصدی درآمد‌های خود خبر داد که این مسأله مدیرعامل و معاونان او را نگران کرد. رابینز هم اکنون در حال انجام برخی تغییرات ساختاری در سیستم مدیریتی شرکت است تا سال ۲۰۲۱ درآمد‌های از دست رفته را جبران کند.

ساتیا نادلا

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

نادلا که مدیرعامل شرکت مایکروسافت است در سال مالی ۲۰۲۰ توانست ۴۴.۳ میلیون دلار حقوق و پاداش از این شرکت دریافت کند و ارزش مجموع درآمد‌های مایکروسافت را به ۱۴۳ میلیارد دلار برساند.

میانگین دستمزدی که نادلا در یک سال گذشته دریافت کرد ۲۴۹ بار بیشتر از دستمزد کارمندان عادی شرکت بود و با وجود این گفته شد در یک سال گذشته که بیشتر کارمندان مایکروسافت به علت شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شدند، حقوق آن‌ها اندکی افزایش یافت.

مجموع درآمد‌های نادلا در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال قبل از آن ۶۶ درصد افزایش یافت که این اتفاق به دلیل افزایش ارزش سهام مایکروسافت صورت گرفت. طی دو سال گذشته ارزش سهام مایکروسافت در بازار‌های بورس تقریباً دو برابر شد.

نادلا در سال ۱۹۹۲ میلادی وارد شرکت مایکروسافت شد و از سال ۲۰۱۴ نیز فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل شرکت آغاز کرد. مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ دستمزدی معادل ۴۲.۹ میلیون دلار به مدیرعامل خود پرداخت کرده بود.

ساندار پیچای

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

پیچای که مدیرعامل شرکت گوگل محسوب می‌شود در یک سال گذشته ۲۸۰.۶۲ میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرد و البته مجموع درآمد‌های شرکت مادر آلفابت در این سال ۱۶۱.۹ میلیارد دلار محاسبه شد.

میانگین حقوق پیچای در این سال ۱۰۸۵ برابر بیشتر از کارمندان عادی گوگل بود. بخش اعظم درآمد یک سال گذشته پیچای معادل ۲۷۷ میلیون دلار در قالب سود سهام شرکت به او رسید.

«ساندار پیچای» که از سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کند حقوق ثابت سالانه ۶۵۰ هزار دلاری را از این شرکت می‌گیرد. باید توجه داشت که گوگل هم‌اکنون چند پرونده قضایی نقض قوانین را در نقاط مختلف جهان در دست دارد که باید به ازای هر کدام از آن‌ها چندین میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

جف بیزوس

از ایلان ماسک تا جف بیزوس/ این ۷ نفر در سال کرونایی بیشتر از همه دنیا پول در آوردند

بیزوس که ثروتمندترین مرد جهان است و هم اکنون در سن ۵۶ سالگی به سر می‌برد، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون محسوب می‌شود. ارزش مجموع سرمایه‌های شخصی بیزوس، هم اکنون ۱۸۵.۲ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و از سال ۲۰۱۷ تاکنون عنوان ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ معاصر را از آن خود کرده است.

به گفته نشریه فوربز، بیزوس نخستین فرد در تاریخ است که ارزش مجموع درآمد‌های او از ۲۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است. در حالی که حقوق ثابت «جف بیزوس» در شرکت آمازون ۸۱.۸ هزار دلار در نظر گرفته شده است، ارزش مجموع حقوق و پاداشی که طی یک سال گذشته از سوی آمازون و زیرمجموعه‌های آن به آقای مدیرعامل پرداخت شد ۱.۶۸ میلیون دلار بوده است.

منبع: بدون

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان