۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رصد مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌ها در قزوین/ در نقاط حادثه‌خیز قطعی برق نخواهیم داشت
کد خبر: ۳۴۷۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد

رصد مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌ها در قزوین/ در نقاط حادثه‌خیز قطعی برق نخواهیم داشت

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: مکاتبه‌ای با ادارات مختلف و حوزه‌های نظامی و انتظامی در خصوص کاهش و مدیریت مصرف انرژی داشتیم و بازرسی‌هایی هم در این خصوص از ادارات و دستگاه‌ها در قالب رصد مصرف خواهیم داشت.

رصد مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌ها در قزوین/ در نقاط حادثه‌خیز قطعی برق نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در ستاد حمل و نقل و سوخت استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت مصرف انرژی در استان اظهار کرد: اکنون با وجود اینکه همه مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است اما مصرف سوخت بالاست که نشان می‌دهد اول از همه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

وی افزود: باید یک کمیته اطلاع رسانی هم ایجاد شود تا علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای عموم مردم نیز، مصاحبه مدیران هم فقط از طریق این کمیته انجام شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از طرفی مکاتبه‌ای را با ادارات مختلف و حوزه‌های نظامی و انتظامی در خصوص کاهش و مدیریت مصرف انرژی داشتیم و بازرسی‌هایی هم در این خصوص از ادارات و دستگاه‌ها در قالب رصد مصرف خواهیم داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای ادارات و دستگاه‌هایی که برخلاف این مقررات عمل کنند، بار اول و دوم اخطار داده شده و در نهایت انرژی مربوطه قطع و به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

فرخزاد بیان کرد: همچنین یک کمیته مصرفی خواهیم داشت که اولویت‌های خاموشی را مشخص می‌کنند تا مشترکان طبق اولویت‌بندی برای قطعی تعیین شوند؛ قطع برق را در نقاط حادثه خیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و سوخت رسانی هم بنا است شرکت حمل مشخصات ماشین‌ها را به حمل ونقل معرفی کند که این ماشین‌ها صرفا فقط در حوزه سوخت رسانی استفاده شوند و در سایر بخش‌ها فعالیت نکنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: در روزهای اخیر خبری در خصوص قطع برق مشترکان خانگی در ساعات 12شب تا 4صبح اتفاق افتاده بود که عملا اجرا نشد و صرفا با هدف ایجاد حساسیت در مردم برای توجه بیشتر در مصرف برق بود.

بیتوجهی به مصرف انرژی خطرساز است

استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: در ستاد حمل و نقل و سوخت استان سه کمیته رصد مصرف، عملیات روانی و کمیته رسانه را خواهیم داشت تا برنامه‌ها و اقدامات را پیگیری کنند.

وی افزود: متاسفانه ما اکنون برای داشته‌هایمان جلسه می‌گذاریم، منابعی که بیش از نیاز کشور است اما اکنون برای آن احساس نگرانی و خطر می‌کنیم چراکه بسیاری از اتفاقات و عملکرد ما خلاف عقل، شرع و عرف است و وقتی به سبک زندگی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بسیاری از رفتارها بیهوده است.

هدایت الله جمالی پور ادامه داد: متاسفانه ما مردم پرمصرفی هستیم که در مصرف انرژی و منابع، توجهی به بهره‌وری نداریم که اکنون صدمات و هزینه‌های جدی ایجاد کرده است به طوری که در همین استان روزانه چند تُن زباله خانگی تولید می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اکنون باید بخش زیادی از گاز کشور را صادر می‌کردیم اما با رفتار نامناسب این سهم را هم اصراف می‌کنیم؛ نگاه ما به منابع منطقی و معقول نیست و مدل رفتاری ما باعث از بین بردن این منابع شده است.

وی با بیان اینکه این نوع نگاه و رفتار بسیار پرخطر است، ابراز کرد: این منابع بخشی از اقتصاد مملکت است که باید رفاه جامعه را رقم بزند و فقر موجود ناشی از بدمصرفی است؛ هر چه بی‌توجهی بیشتر شود باعث کم شدن فاصله با فقر می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حالی که این منابع قرار است اقتصاد و منابع ما را رقم بزند؛ وقتی به منابع فکر نمی‌کنیم و توجهی نداریم همیشه گرفتار هستیم لذا ما به عواقب کارها فکر و ارزش گذاری نمی‌کنیم که این اتفاقات را رقم می‌زند.

جمالی پور عنوان کرد: از فرمانداران می‌خواهیم که توجه ویژه به مصرف انرژی و منابع در حوزه خود داشته باشند؛ وقتی مدیر و دستگاهی نسبت به منابع بی‌توجه است، چه انتظاری از مردم داریم؟

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: با بی‌توجهی به منابع و انرژی، خطرات جدی را در مسیر توسعه و پیشرفت ایجاد کرده‌ایم؛ بحث نگهداشت منابع و سرمایه‌، ثروت تولید می‌کند که خلاف این تفکر نمی‌تواند رفاه ایجاد کند؛ در این شرایط امیدواریم که بتوانیم بهترین بهره‌وری را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان