۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به قزوین می‌رسد/ افزایش تست‌های مثبت ناشی از دورهمی شب یلدا
کد خبر: ۳۴۷۲۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به قزوین می‌رسد/ افزایش تست‌های مثبت ناشی از دورهمی شب یلدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به استان می‌رسد، گفت: تزریق واکسن نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به قزوین می‌رسد/ افزایش تست‌های مثبت ناشی از دورهمی شب یلدا

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار امروز(چهارشنبه) در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت قزوین در شیوع کرونا اظهار کرد: وضعیت استان قزوین روند مناسبی را دنبال می‌کند و براساس آخرین آمار امروز، تعداد بیماران بدحال از ۱۷ نفر به ۲۹ رسیده که نشان دهنده افزایش آمار فوتی در روزهای آینده است.

وی افزود: هم‌اکنون تمام شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت زرد قرار دارد که البته اعمال محدودیت در استان همچنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش تست‌های مثبت ناشی از دورهمی‌های خانوادگی شب یلدا در شهرستان‌های قزوین و بوئین‌زهرا هستیم به گونه‌ای که در یک خانواده، تست هشت نفر مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح‌های مقابله با کرونا ادامه داد: اجرای طرح‌هایی همچون طرح شهید سلیمانی در راستای قطع زنجیره انتقال و رهگیری مبتلایان در کنترل شیوع کرونا بسیار تاثیرگذار است.

وضعیت قرمز استان‌های همجوار برای قزوین نگران‌کننده است

نامدار ضمن تاکید بر تقویت تیم‌های مرتبط با رهگیری و مراقبت در منزل مطرح کرد: هم‌اکنون تعداد بیماران کاهش یافته است، می‌توانیم براساس تست مثبت مشخص شده اقدامات مربوط به کنترل، مراقبت و حفظ قرنطینه در منزل را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان‌های همجوار ما در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد، این شرایط برای استان نگران‌کننده است؛ هم‌اکنون وضعیت به شکلی است که باید مراقبت، پیگیری و نظارت با دقت بیشتری انجام شود و از همین امروز برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به استان قزوین می‌رسد، یادآور شد: تزریق واکسن نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

نامدار در پایان گفت: قبل از مشخص شدن سهمیه استان قزوین باید برنامه‌ریزی‌های خاصی از جمله نحوه نگهداری و تزریق واکسن و اعلام آن توسط رسانه‌ها انجام شود تا آمادگی لازم را در زمان تزریق واکسن داشته باشیم و با مشکلات احتمالی روبه رو نشویم.

صدور مجوز تردد برای ۷هزار نفر در قزوین

محمد شفیعی نیز در این جلسه عنوان کرد: با اجرای برخی از مصوبات ستاد کرونا از جمله فعالیت ۳۰درصدی و تعطیلی برخی صنوف، آمار ترددهای خودرویی نیز کاهش می‌یابد‌.

وی افزود: عدم صدور مجوز تردد برای خودروهای بومی به سایر شهرستان‌ها مشکل‌ساز شده است، به گونه‌ای که امروز نزدیک به ۲۰۰نفر برای درخواست مجوز مقابل فرمانداری قزوین تجمع کرده بودند.

فرماندار قزوین عنوان کرد: متقاضی تردد خودروهای بومی به خارج از استان گسترده است به گونه‌ای که تقریبا ۱۸هزار متقاضی در ۴۲روز نیازمند مجوز بودند که توانستیم برای ۶الی ۷هزار نفر مجوز صادر کنیم.

شفیعی با اشاره به اینکه بررسی مدارک رانندگان و متقاضیان به صورت مجازی هیچ تفاوتی با حضوری ندارد، گفت: براساس مصوبه ستاد کرونای ملی و استانی نزدیک به دوماه است که هفت نقطه شهر را مسدود کردیم و شرایط موجود ایجاب می‌کند که محدودیت‌ها اندکی کاهش دهیم تا مردم شهر بتوانند تنفسی داشته باشند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان