۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسانه‌ها ناصح و خیرخواه مسئولان باشند/ در مسیر برخورد با مفاسد خداوند آبروی انسان را حفظ می‌کند
کد خبر: ۳۴۷۲۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسانه‌ها ناصح و خیرخواه مسئولان باشند/ در مسیر برخورد با مفاسد خداوند آبروی انسان را حفظ می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: الگوی ما رهبر معظم انقلاب است که رفتار ایشان با مسئولان از روی نصیحت و دلسوزی است، نصیحت به معنای خیرخواهی است و ما باید ناصح مسئولان باشیم و خیر آنها را بخواهیم.

رسانه‌ها ناصح و خیرخواه مسئولان باشند/ در مسیر برخورد با مفاسد خداوند آبروی انسان را حفظ می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(چهارشنبه) در دیدار شورای مرکزی سازمان بسیج رسانه استان قزوین که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: اگر رسالت‌های رسانه‌ای را به طور مستمر دنبال کنیم، فضایی ایجاد می‌شود و فرهنگی شکل می‌گیرد که در بزنگاه‌ها و مبارزه با فساد می‌توانیم اثرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ای فقط در زمان انتخابات روی کار بیاید، موسمی و هیجانی خواهد بود نه رسانه مبنایی، اگر رسانه بخواهد مبنایی باشد باید محکمات انقلابی، دینی و قرآنی را با اولویت دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسانه‌ها می‌باید با اولویت‌سنجی و با حکمت پای کار اهداف و رسالت‌های دینی و انقلابی باشند.

وی بیان کرد: رسانه انقلاب اسلامی، میراث انبیاء و شهیدان است؛ بنابراین کلیدواژه‌های ما باید کلمات حساس باشد، برای مثال برای مسئولان باید از کلیدواژه نصیحت استفاده کنیم که از روی دلسوزی نشأت می‌گیرد.

عابدینی افزود: الگوی ما رهبر معظم انقلاب است که رفتار ایشان با مسئولان از روی نصیحت و دلسوزی است، نصیحت به معنای خیرخواهی است و ما باید ناصح مسئولان باشیم و خیر آنها را بخواهیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما به جای رسانه‌ای کردن تخلفات ابتدا باید رویه نصیحت و خیرخواهی را پیشه خود کنیم تا بتوانیم مفاسد را پیش از رسانه‌ای شدن حل کنیم، البته اگر مسئولان پاسخگو نبودند و به دنبال تهدید و یا ایجاد مانع برای حل مفاسد و مشکلات رفتند باید این تخلفات را رسانه‌ای کنیم.

وی اظهار کرد: ما باید در برخورد با مفاسد از کلیدواژه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم. وقتی با کلیدواژه‌های مامور پیش برویم، ماموریت و رسالت پیدا می‌کنیم، همان کاری که مطالبه‌گران در قزوین در حوزه مفاسد زمین‌خواری انجام دادند و به نتیجه رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال وقتی ما را در مسیر ماموریت برخورد با مفاسد می‌بیند، آبروی ما را هم در این مسیر حفظ می‌کند و نباید نگرانی داشته باشیم.

عابدینی بیان کرد: نکته دیگری که باید قدر آن را به خوبی بدانیم، پیشینه مطالبه‌گری در دوران گذشته است، بزرگترین رسانه‌ای عالم حضرت رسول اکرم(ص) است که یک تنه به میدان آمدند و مسئولیت سنگینی برعهده گرفتند.

وی ابراز کرد: در غدیرخم یک نمونه از کار رسانه‌ای پیامبر اسلام(ص) تحقق یافت و حضرت یک مهندسی قوی در حوزه کار رسانه‌ای با امکانات آن دوران داشتند تا پیام مهم غدیر را به همه جهانیان برسانند و این امر نیز تحقق یافت.

امام جمعه قزوین گفت: حضرت رسول اکرم(ص) ولایت، امامت و نظام محکم امت و ولایت را رسانه‌ای کردند، یعنی زمانی که به ما می‌گویند امت باشید یعنی در هر جایی باید نظام امت و امامت برقرار باشد و در هر فضایی آنچه امام ما می‌خواهد به آن عمل کنیم.

عابدینی اظهار کرد: پیشکسوت رسانه حضرت رسول(ص)، امیرمومنان(ع)، ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب سلام‌الله علیها بودند و این عزیزان بودند که نهضت اسلام را تا به امروز زنده نگاه داشته‌اند. اگر ما به سیره و سنت این عزیزان توجه کنیم رسانه‌ای بودن ما متفاوت با کشورهای غیراسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نباید صرفاً به حوزه‌هایی که در آن دچار مشکل و شکست شدیم نگاه کنیم زیرا این نگاه یاس و ناامیدی می‌آورد و در مقابل پرداختن به موفقیت‌ها و نگاه امیدوارانه، موفقیت‌های بعدی را رقم می‌زند و ما را برای اقدام‌های بعدی تشویق می‌کند.

وی عنوان کرد: هر کجا که در امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رسالت‌های رسانه‌ای حضور پیاده کردیم نتیجه گرفتیم و خدای متعال به ما عزت و آبرو داد. هجمه‌های رسانه‌ای همه حباب هستند و آنچه باقی می‌ماند قول خداست که فرمود هرکسی در راه خدا امر به معروف و نهی از منکر کند خدا به او عزت می‌دهد و هرکس این واجب الهی را فراموش کند دچار ذلت خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان