۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت باید راه خام‌فروشی فولاد را ببندد/ اینترنت و راه‌های روستایی قزوین در اولویت پیگیری‌هاست
کد خبر: ۳۴۷۲۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید راه خام‌فروشی فولاد را ببندد/ اینترنت و راه‌های روستایی قزوین در اولویت پیگیری‌هاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید راه خام‌فروشی فولاد را ببندد، گفت: قیمت فولاد و زیر مجموعه‌های آن افزایش داشته که یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن است.

دولت باید راه خام‌فروشی فولاد را ببندد/ اینترنت و راه‌های روستایی قزوین در اولویت پیگیری‌هاست

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با بیان اینکه مجلس یازدهم کار را با ماموریت به نمایندگان در حوزه‌های نظارتی و کمیسیون‌ها در حوزه فولاد و خودرو سازی، مسکن و طرح معیشتی آغاز کرد، اظهار کرد: در روزهای اخیر یک طرح ۹ماده‌ای در موضوع پروتکل الحاقی مطرح شد که مصوبه خوبی در بحث شکست تحریمی در برجام داشت.

وی افزود: در سه ماه گذشته یک طرح دو فوریتی داشتیم و مجلس آن را تصویب کرد که حمایت از دولت برای بالا بردن قدرت چانه‌زنی در برجام بود و در پی آن وزیر امور خارجه به ۴+۱ اعلام کرد که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید و تحریم‌ها را برندارید ما هم مصوبه مجلس را عملیاتی می‌کنیم لذا ما فقط در حوزه "ام پی تی" تعهد داریم.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس ادامه داد: در قبال پروتکل‌های الحاقی که دولتمردان ما برای نشان دادن حسن ظن آن را قبول کرده‌اند فقط نظارت آژانس بیشتر شده و این نظارت‌ها متاسفانه به جاسوسی از دانشمندان ما و شناسایی آن‌ها ختم شد که به  ترور و شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده انجامید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به اقدام خوب مجلس برای شکستن تحریم‌ها، گفت: به نظرم این کار اساسی و اقدام مجلس در شکستن تحریم ها، حمایت از دولت و تقویت معیشت و اقتصاد مردم بود، هر چند دولت بارها اعلام کرده که ۷۰درصد مشکلات ما از تحریم است اما ما این را قبول نداریم و معتقدیم این حجم از مشکلات از سوء مدیریت است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در شرایط کرونایی، مجلس شورای اسلامی یک اقدام انقلابی دیگر انجام داد و آن پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق شرکت‌ها بود که به هر خانوار مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به صورت یارانه پرداخت شود که متاسفانه دولت مشکل ایجاد کرد که تامین منابع نداریم.

عباسپور تصریح کرد: برای تامین منابع این طرح، مجلس در قالب بودجه ۱۳۹۹ از طریق فروش اموال سرمایه‌ای دولت که مازاد بوده، اقدام و تصویب کرد که این مشکل برطرف شد، ما رعایت بودجه را کردیم هر چند دولت نمی‌خواست زیر بار آن برود.

مدیران استان برای جذب بودجه همت کنند

نماینده مردم آوج و بویین زهرا یادآورشد: به دلیل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، مجلس بحث مالیات بر مسکن خالی را مطرح کرد که اجرای مالیات تصاعدی بر خانه‌های خالی، انبوه سازان را ملزم می‌کند تا خانه‌ها را اجاره داده یا به فروش برسانند.

وی بیان کرد: قیمت فولاد و زیر مجموعه‌های آن افزایش داشته که یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن است، در کمیسیون صنایع و معادن طرح نورد را مطرح و چکش کاری کردیم اما متاسفانه دولت در حوزه فولاد بد عمل کرده است.

این مقام مسئول افزود: ما سالیانه ۳۰ میلیون تن تولید داریم که نیاز کشور ۱۵ میلیون تن است و در قانون آمده که باید ۶۰درصد آن در قالب بورس در کشور ارائه شود؛ مجلس شورای اسلامی دولت را ملزم کرد فولادی که در قالب بورس ارائه شده فرآوری شود و راه خام فروشی را ببندد تا ارزآوری برای کشور افزایش یابد.

عباسپور در ادامه با اشاره به بودجه استانی اذعان کرد: ۸۶درصد بودجه کشور ملی و فقط ۱۴درصد آن استانی است و این همت مدیریت استان را می‌طلبد که با رایزنی‌های گسترده در تهران، بودجه و منابع به استان بیاورند.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا اضافه کرد: در بحث آب شرب شهرها و روستاها ۶۷ میلیارد تومان مصوبه داریم؛ برای سد بالاخانلو در بویین زهرا که آب جنوب استان را باید تامین کند، ۶۵ میلیارد تومان از دولت اعتبار گرفته‌ایم و برای سد نهب هم ۱۰۰ میلیارد تومن تامین اعتبار شده است.

وی یادآور شد: همین طور برای ایستگاه فاضلاب و راه‌های بین شهری در استان تامین منابع شده، با تولیدکنندگان، صنعتگران، اتاق بازرگانی و دانشکده‌های داروسازی نشست‌های هماهنگ داریم و ظرفیت‌‎ها و قابلیت‌های خوبی ایجاد شده است.

پیگیری پروژه حمل و نقل ریلی و عبور قطار از بوئین زهرا به قم

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره تامین منابع برای شهر شال و آبگرم که هر کدام ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده، افزود: استخر سرپوشیده شال، خوابگاه دانشجویی در بویین زهرا،راه‌های تاکستان و آوج و احداث پلی که تخریب شده در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی خوبی پوشش داده شده است.

عباسپور بیان کرد: برای شهرک خصوصی چرم سازی، واحدهای مشتقات نفتی، مشکلات آب شهرک آراسنج، سرمایه گزاری در شهرک صنعتی حکیمیه شال ، تامین گازرسانی و آبرسانی و برق به حوزه دشتابی اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال اجراست.

این مقام مسئول ابراز کرد: از دیگر پروژه‌های اساسی که باید پیگیری شود، حمل و نقل ریلی و عبور قطار از بویین زهرا به قم است و همین طور بودجه خوبی برای آموزش عالی مرکز بویین زهرا در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شهر شدن عصمت آباد در وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و راه و شهر سازی افزود: این پیگیری‌ها از مجلس نهم آغاز شد و آراسنج ، خوزنین، زیاران، کوهین، عصمت آباد، نیکویه و قشلاق هم جزء این پیگیری‌ها بودند که در مورد زیاران و قشلاق به نتیجه رسید و مابقی هم در دست انجام است .

نماینده مردم بویین زهرا و آوج تصریح کرد: امروز در استان، روستاییان  دو درخواست دارند یکی بحث راه و دیگری اینترنت است؛ متاسفانه اقدامات خوبی در حوزه شبکه ملی اطلاعات انجام نشده و امروز با وجود شرایط کرونا این موضوع جدی‌تر شده است.

عباسپور در پایان گفت: دانشجویان و دانش آموزان به خاطر تعطیلی دانشگاه و مدارس در روستاها برای برگزاری کلاس‌های آنلاین مشکل دارند و در این زمینه با وزیر ارتباطات صحبت‌هایی شده که قول رسیدگی داده‌اند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان