۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین صدور ۴۰ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی قزوین
کد خبر: ۳۴۷۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خبرداد

صدور ۴۰ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین از صدور ۴۰ مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع‌دستی این استان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذرماه خبر داد.

صدور ۴۰ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی قزوین

سید میثم حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید محصولات ایرانی در سال جهش تولید، ایجاد اشتغال و مشارکت موثر و فعال متقاضیان در برنامه‌های مختلف این حوزه، طی نه ماه گذشته تعداد 40 مجوز مشاغل خانگی شامل 29 طرح مستقل و 11 طرح پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی استان صادر شده است. 

وی افزود: همچنین طی این مدت 33 طرح به بانک عامل معرفی شده که 32 طرح به مبلغ 7 میلیارد و 350میلیون ریال از محل اعتبار توسعه مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل(بانک توسعه) با تایید کارگروه اشتغال استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان بیان کرد: مجوز مشاغل کسب و کار خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌هاي کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت‌هاي شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار، کاهش هزینه‌هاي تولید و خدمات براي حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وري سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌هاي جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌هاي بالادستی و تشکل‌هاي خوشه‌اي پس از تایید دستگاه اجرایی ذیربط، توسط وزارت کار و امور اجتماعی یا واحدهاي تابعه صادر می‌شود.

وی با اشاره به شرایط صدور مجوز کسب و کار خانگی تصریح کرد: انجام فعالیت توسط عضو یا اعضاء خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضاي محیط کار، عدم ایجاد آلودگی‌هاي زیست محیطی، صوتی و بصري و رعایت کامل حقوق همسایگان، عرضه و فروش محصول کالا و خدمات در خارج از واحد مسکونی، عدم تردد غیرمتناسب با فضاي محل سکونت به ویژه در مجتمع‌هاي مسکونی و تناسب شغل با محیط مسکونی از جمله شرایط صدور مجوز مشاغل خانگی به شمار می‌روند.

حصاری عنوان کرد: تمام متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسش‌نامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند که با توجه به انتخاب رشته فعالیت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام (الکترونیکی) برای متقاضیان کد رهگیری صادر می‌شود و اطلاعات متقاضیان در کارتابل دستگاه‌های ذیربط با توجه به نوع فعالیت قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: لیست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قابل دریافت است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان