۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چرا شهرداری و شورا باید از هزینه تغییرکاربری ۴۲۵میلیاردی صرف‌نظر کنند؟/ مالک این زمین سفارش شده است
کد خبر: ۳۴۷۲۵۶ نویسنده: احد چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۶:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای‌ شهر قزوین:

چرا شهرداری و شورا باید از هزینه تغییرکاربری ۴۲۵میلیاردی صرف‌نظر کنند؟/ مالک این زمین سفارش شده است

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین گفت: این همان چرای بزرگی است که شهرداری و شورای شهر قزوین باید در قبال آن پاسخگو باشند که چرا حاضر به دریافت هزینه تغییرکاربری ۴۲۵میلیاردی از صاحب زمینی در قزوین نیستند.

چرا شهرداری و شورا باید از هزینه تغییرکاربری ۴۲۵میلیاردی صرف‌نظر کنند؟/ مالک این زمین سفارش شده است

احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درمورد ابهامات موجود در بحث تغییرکاربری یک قطعه زمین در شهر قزوین اظهار کرد: زمینی با متراژ نزدیک به 50هزار مترمربع واقع در قطعه 53 بحر خیابان شهید سلیمانی در منطقه نوروزیان واقع شده که کاربری این مجموعه، تجاری خدماتی است.

وی افزود: براساس تعریف کارکرد تجاری خدماتی این زمین باید جاسازی و مجتمع یکپارچه سازی شود به عبارتی براساس مجوز، باید یک پاساژ 17 طبقه در این زمین در قالب تجاری خدماتی ساخته و در آن مایحتاج ضروری مردم عرضه شود.

عضو پارلمان محلی قزوین تصریح کرد: براساس کارکرد تجاری خدماتی، مالک زمین فقط اجازه دارد که در 35 درصد از 50هزار متر زمین اقدام به ساخت‌وساز کند و مابقی آن را رها کند، اما درخواست مالک زمین این است که تمایلی به ساخت مجتمع یا برج یکپارچه سازی شده ندارد بلکه قصد دارد که در کل این زمین 50هزار مترمربعی ساختمان مسکونی، تجاری و تجاری تفریحی بسازد.

وی ادامه دارد: براساس ماده 101قانون شهرداری، مالکان زمین‌هایی بالای 500 مترمربع برای تفکیک باید حدود 44 درصد از زمین خود را به شهرداری بابت احداث فضای سبز و امکانات رفاهی و خیابان کشی اختصاص دهند.

چرا شهرداری حاضر به دریافت هزینه تغییرکاربردی از صاحب زمین نیست؟

چگینی عنوان کرد: مالک این زمین تصمیم دارد تا زمین خود را از تجاری خدماتی به تجاری مسکونی تغییر کاربری دهد که باید بابت این تغییر کاربری به شهرداری پول پرداخت کند، اما شهرداری در لایحه‌ای که ارائه کرده تغییر کاربری را لحاظ نکرده است.

وی ادامه داد: اکنون در مورد زمین مذکور، هزینه مربوط به تفکیک دریافت شده اما هزینه تغییر کاربری لحاظ نشده است؛ درحالیکه باید برای تغییر کاربری مالک زمین هزینه پرداخت کند که براساس محاسبات 17درصد این زمین مبلغی حدود 425 میلیارد تومان می‌شود که نزدیک به میزان بدهی شهرداری به بانک شهر قزوین است.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین بیان کرد: این همان چرای بزرگی است که مسئولان شهرداری و شورای شهر قزوین باید در قبال آن پاسخگو باشند که چرا حاضر به دریافت این هزینه از صاحب زمین نیستند، به نظر می‌رسد مالک این زمین سفارش شده است.

وی در پایان گفت: حرف من این است که شما در حق مردم اجحاف می‌کنید؛ چرا هزینه تغییر کاربری را از عموم مردم دریافت می‌کنید، اما در این مورد تبعیض قائل می‌شوید و از این مبلغ 425 میلیارد تومان صرف‌نظر می‌کنید، خوب است اعضای شورای شهر در این خصوص پاسخگو باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان