۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آزمون نوبت اول همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

آزمون نوبت اول همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری آزمون همه مقاطع تحصیلی در نوبت اول به صورت غیرحضوری خبرداد.

آزمون نوبت اول همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری برگزار می‌شود

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نحوه برگزاری آزمون‌ها در نوبت اول اظهار کرد: آزمون نوبت اول همه مقاطع تحصیلی در سطح استان به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: فقط امتحانات نهایی دانش‌آموزان جامانده پایه نهم و دوازدهم از سال قبل که در خرداد و شهریور ماه امسال موفق به کسب نمره لازم نشدند به صورت حضوری همزمان با سراسر کشور دی ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: همه دانش‌آموزان جاری استان در تمامی مقاطع تحصیلی آزمون‌هایشان به صورت غیرحضوری خواهد بود و در مورد دروس بخوانیم و بنویسیم دوران ابتدایی که آزمون عملکردی است؛ خواسته ما این بود که به صورت حضوری برگزار شود اما ستاد کرونا مجوز برگزاری آزمون حضوری را نداد؛ بنابراین آزمون‌های این دوره نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ابتدای شروع شیوع کرونا حدود 23هزار دانش‌آموز استان قزوین به دلیل مشکلات مختلفی نظیر نبود زیرساخت لازم، عدم پوشش اینترنتی مناسب، نداشتن گوشی هوشمند و موارد دیگر با مشکلات آموزشی مواجه بودند.

تولید محتواهای آموزشی برای دانش‌آموزان محروم از اینترنت

اصغری بیان کرد: خوشبختانه با کمک نهادهای حمایتی مختلف و مشارکت خیرین و آموزش و پرورش مشکل بسیاری از دانش‌آموزان رفع شده و اکنون فقط حدود 6هزار و 800 دانش‌آموز باقی مانده و مابقی مشکلاتشان حل شده است.

وی ابراز کرد: برای دانش‌آموزانی هم که فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند محتوای الکترونیکی تولید کردیم و از طریق فلش و سی‌دی در اختیار آنها قرار دادیم و همچنین برای افرادی که امکان استفاده از محتواهای الکترونیکی نداشتند درسنامه‌هایی آماده شده و در روستاها بین دانش‌آموزان توزیع شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: آنچه که برای ما دارای اهمیت بوده این است که همه دانش‌آموزان استان قزوین امکان بهره‌مندی از محتواهای آموزشی را داشته باشند و کسی از تحصیل باز نماند؛ لذا برای همه آنها متناسب با شرایطی که دارند روش‌های مطمئن آموزشی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: در مناطق روستایی فاقد پوشش اینترنتی هم دانش‌آموزان به نزدیک‌ترین روستا به محل سکونتشان که دارای نت بوده و امکان دریافت سوالات در آن مدرسه مهیاست، مراجعه می‌کنند و پاسخنامه آزمون به مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان ارسال می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان