۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آلودگی هوا عوارض ریوی بیماران کرونایی را تشدید می‌کند/ پیک سوم بیماری در استان‌های همجوار هشداری برای قزوین است
کد خبر: ۳۴۷۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

آلودگی هوا عوارض ریوی بیماران کرونایی را تشدید می‌کند/ پیک سوم بیماری در استان‌های همجوار هشداری برای قزوین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: عوامل آلودگی هوا در تشدید مشکلات تنفسی و ریوی بیماران کرونایی می‌تواند نقش داشته باشد.

آلودگی هوا عوارض ریوی بیماران کرونایی را تشدید می‌کند/ پیک سوم بیماری در استان‌های همجوار هشداری برای قزوین است

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره رعایت اصول بهداشتی در شرایط آلودگی هوا اظهار کرد: باتوجه به آلودگی بالای هوا، خروج افراد از منزل برای فعالیت‌های ورزشی و انجام کارهای روزمره برای سلامتی آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی درباره تاثیر آلودگی هوا بر ابتلا به کرونا افزود: فی نفسه آلودگی هوا باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود اما زمانی که سیستم تنفسی و ریه افراد براثر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا آسیب ببیند در صورت ابتلا به کرونا، بیماری آن‌ها به مراتب خیلی سخت‌تر از افراد معمولی خواهد شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه عوامل آلودگی هوا در تشدید مشکلات تنفسی و ریوی بیماران کرونایی می‌تواند نقش داشته باشد، ابراز کرد: بیماران قلبی وعروقی، بچه‌ها، کسانی که مشکل ریوی دارند، افراد مسن بالای 65 سال و مادران باردار گروه‌های پرمخاطره ای هستند که در هوای آلوده نباید از منزل خارج شوند.

گروه‌های پرخطر در هوای آلوده نباید فعالیت روزانه متداول داشته باشند

این مقام مسئول تصریح کرد: گروه‌های پرخطر نباید فعالیت روزانه متداول داشته باشند چراکه بروز مشکلات ریوی و تنفسی برای آن‌ها محتمل است؛  مصرف مایعات و شیر در این روزها توصیه می‌شود و بهترین کار ماندن در منزل و قرار نگرفتن در معرض هوای آلوده است.

رحمانی با بیان اینکه اکنون وضعیت شهرستان‌های قزوین به جز تاکستان که نارنجی است، در حالت زردِ شکننده است، گفت: اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که استان‌های همجوار درصد بیماری بیشتری از ما دارند و استان مازندران که تردد بیشتری به استان قزوین دارد، اکنون وارد پیک سوم شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: پیک سوم کرونا در استان‌های همجوار زنگ خطر است و ما در چند روز اخیر نه تنها کاهشی نداشتیم بلکه تا حدودی رو به افزایش رفته‌ایم.

وضعیت کرونای قزوین زردِ شکننده است

وی ادامه داد: اگر مردم همکاری نکنند و عادی انگاری صورت گیرد، پیک بعدی بیماری در قزوین محتمل است و دور از انتظار نیست؛ اکنون که بیماری به حداقل رسیده و گردش ویروس کم شده است، اگر مردم همکاری کنند و روند و گردش ویروس را زیاد نکنند ما می‌توانیم موفقیت بیشتری داشته باشیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: اگر حتی یک نفر هم در سطح استان و شهرمبتلا باشد، می‌تواند آلودگی را پخش کند چراکه تنها توسط یک نفر این ویروس در جهان گسترش یافت و این در حالی است که اکنون تعدادی مبتلا در استان و کشور داریم.

رحمانی تاکید کرد: هیچ تضمینی نداریم که ویروس دوباره قوت نگیرد؛ اکنون که ویروس به حداقل رسیده است، می‌توانیم با اقدامات موثر حمله کنیم و زنجیره را قطع کنیم تا کمتر آسیب ببینیم اما اگر عادی انگاری شود قطعا انتقال بیماری ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: محل جولان و گردش ویروس در انسان است، تا زمانی که این میزبانی به هم نخورد و زنجیره قطع نشود، نمی‌توانیم بگوییم که بیماری کنترل شده است.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان