۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اعزام کاروان قهرمانان اتومبیل‌رانی به مزار سردار سلیمانی/ ۵۷ورزشکار قزوینی در این برنامه شرکت دارند
کد خبر: ۳۴۷۲۳۱ نویسنده: محمدرضا لشکری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین خبرداد

اعزام کاروان قهرمانان اتومبیل‌رانی به مزار سردار سلیمانی/ ۵۷ورزشکار قزوینی در این برنامه شرکت دارند

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین از اعزام کاروان قهرمانان قزوینی رشته اتومبیلرانی به مزار سردار سلیمانی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بویژه سردار سلیمانی است که واقعا به گردن ما حق دارند.

اعزام کاروان قهرمانان اتومبیل‌رانی به مزار سردار سلیمانی/ ۵۷ورزشکار قزوینی در این برنامه شرکت دارند

سرهنگ محمدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار ‌ورزشی صبح قزوین، از اعزام هیئت اتومبیلرانی قزوین به کرمان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی شده که قهرمانان اتومبیلرانی در رشته‌های رالی و سافاری روز پنجشنبه با برگزاری مراسم بدرقه‌ای که در سپاه صاحب الامر(عج) استان انجام می‌شود به کرمان اعزام شوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۷ نفر از ورزشکاران اعم از خانم و آقا در این کاروان شرکت دارند، افزود: از آنجایی که مسابقات رالی و سافاری به صورت دو نفره برگزار می‌شود علاوه بر راننده یک نفر به عنوان ‌همراه و نقشه‌خوان نیز شرکت می‌کند که ۱۰ مورد از این افراد زن و شوهر هستند که به صورت راننده خانم و نقشه خوان آقا یا بالعکس حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین بیان کرد: بعد از حرکت از قزوین طی مسیر مراسمات استقبال را در استان‌های واقع در مسیر نیز خواهیم داشت؛ چراکه هماهنگی‌های لازم با نواحی سپاه‌های استانی انجام شده لذا در استان یزد و قم مراسم استقبال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کردیم تا روز جمعه بعدازظهر ساعت دو و نیم سر مزار شهید سلیمانی حاضر شویم و بعد از برگزاری مراسم مداحی و خاطره گویی؛ تندیسی را که طراحی کردیم تقدیم مسئولین آنجا کنیم، همچنین تعدادی بسته معیشتی هم به نیابت از سردار سلیمانی برای توزیع بین نیازمندان استان کرمان در نظر گرفتیم تا در اختیار آنان قرار گیرد.

تهیه ۳۰۰بسته معیشتی توسط قهرمانان رشته اتومبیل‌رانی

این مقام مسئول ابراز کرد: ۲۳ اتومبیل در این کاروان شرکت دارند که ۱۵ اتومبیل دودیفرانسیل و مابقی رالی هستند که شامل کمری، ماکسیما، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، رونیز، سانتافه، تویوتا لندکروز و تویوتا هایلوکس، جک و پاترول هستند.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین عنوان کرد: همه این شرکت کنندگان ورزشکاران بسیجی ما هستند که در سیل سال گذشته نیز کمک‌های بسیار ارزشمندی به استان لرستان داشتند و خودشان کمک‌ها را به دست هموطنان رساندند؛ در بحث کرونا هم علاوه بر همکاری در ضدعفونی معابر در بحث کمک‌های مومنانه نیز حدود ۳۰۰بسته معیشتی توسط این ورزشکاران تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث انتخابات نمایندگان مجلس طی سال گذشته، از ظرفیت این اتومبیل‌ها برای رساندن صندوق‌های رای به مناطق کوهستانی و گردنه‌های الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم کمک گرفته شد به گونه‌ای که صندوق‌ها از طریق فرمانداری در اختیار ورزشکاران قرار گرفته و از آن طریق به مناطق کوهستانی ارسال شد.

لشکری با بیان اینکه از ظرفیت این ورزشکاران در بحث کمک رسانی به مردم در حوادث و‌ بحران نیز استفاده می‌شود، اذعان کرد: تابستان امسال هم که آتش‌سوزی در جنگل و مراتع روستای لات واقع در الموت را داشتیم، هشت مورد از این اتومبیل‌ها به کمک اداره بحران رفتند و در بحث اطفای حریق روستای لات همکاری لازم را داشتند.

ورزشکاران قزوین نفر اول تا هفتم کشور

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین بیان کرد: شرکت کنندگان این طرح از قهرمانان رشته اتومبیلرانی سافاری دو تیم قهرمانی و همگانی هستند که هردو تیم پنج سال متداول در سطح کشور قهرمان شدند به طوریکه نفر اول تا هفتم ایران را ورزشکاران قزوین تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: برنامه این کاروان سه روز پیش بینی شده چرا که بنا داریم پنجشنبه شب جهت استراحت در یزد اقامت کنیم و فردای آن روز بعد از اتمام مراسم برنامه‌ریزی شده، شب را نیز در کرمان اسکان می‌کنیم و شنبه صبح به سمت قزوین حرکت خواهیم کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بویژه سردار سلیمانی است که واقعا به گردن ما حق دارند؛ لذا همه دوستان باتوجه به عزم و اراده‌ای که داشتند برنامه ریزی کرده بودند تا این برنامه در سالروز شهادت سردار یعنی روز شنبه همین هفته انجام شود.

وی اضافه کرد: اما طی هماهنگی‌هایی که با استان کرمان صورت گرفت بنا شد با توجه به ازدحام جمعیت و در نظر گرفتن دهه بصیرت این برنامه یک هفته با تعویق انجام شود تا این تیم بتوانند تا مزار شهدا با آرم و علایمی نظیر پرچم، استیکر و عکس شهدایی که روی اتومبیل‌ها طراحی شده اعزام شوند.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قزوین در پایان گفت: هدف از این حرکت ترویج روحیه ایثار و مقاومت و ایستادگی است همانطور که براساس مکتب شهید سلیمانی، مقاومت کردن در برابر ظلم و سرخم نکردن در مقابل فشارهای دیگران موجب پیروزی خواهد شد این را با این حرکت ترویج می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که شهدا همواره در دل ما زنده هستند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان