۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مجوز مراکز ترک اعتیاد مسئولان دولتی قزوین باید ابطال شود
کد خبر: ۳۴۷۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مجوز مراکز ترک اعتیاد مسئولان دولتی قزوین باید ابطال شود

استاندار قزوین گفت: از سال گذشته طبق ابلاغی که صورت گرفته هیچکدام از مدیران و کارکنان دولت اجازه دو شغله بودن ندارد و باید مجوز مراکز درمان اعتیادی که در اختیار این افراد در استان است، ابطال شود.

مجوز مراکز ترک اعتیاد مسئولان دولتی قزوین باید ابطال شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان قزوین که عصر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه باید برنامه جامعی در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان که در اختیار آموزش و پروش قرار دارند درواقع سرمایه کشور هستند که یک زمانی غفلت کردیم و اکنون آسیب‌ها را می‌بینم که می‌طلبد دستگاه‌ها در این مسئله جدی ورود کنند.

وی افزود: آموزش و پروش باید به صورت برنامه‌محور عمل و سازماندهی کند که اولین هدف ما آموزش معلمان است تا به عنوان یک ظرفیت در مقابله با موادمخدر به آن‌ها کمک کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: اکنون مشخص است که مدل و روش رفتار ما در بحث مقابله و درمان اعتیاد نتیجه بخش نیست و نمی‌تواند بازدارنده باشد و مراکز فعلی درمان اعتیاد از کیفیت مطلوب برخوردار نیست.

وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد ما فعلا در حد یک مسکن عمل می‌کند و موقت است و چرخه اعتیاد را مجدد رقم می‌زند و هرسال در این چرخه منابع مالی را هدر می‌دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید یک کمیته بازرسی با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی که وظیفه دارند برای نظارت بر مراکز و روال درمان اعتیاد شکل گیرد تا نظارت‌ها را جمعی انجام دهند چراکه سال‌هاست با این مشکل مواجه هستیم و دیگر این مدل هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

پزشکان باید در مراکز ترک اعتیاد به‌کارگیری شوند

جمالی پور ادامه داد: پزشکان ما باید در مراکز ترک اعتیاد به کارگیری شدند درحالی که افرادی که هیچ تخصصی ندارند به کارگیری شده‌اند و دانش لازم را ندارند؛ باید این شرایط مدیریت شود که چرا این اندازه مجوز مراکز درمان اعتیاد در استان صادر شده است چراکه این نوع امتیازدهی خطرناک و خطرساز است.

وی درباره اینکه برخی مسئولین دولتی صاحب امتیاز مراکز درمان اعتیاد هستند، تاکید کرد: از سال گذشته طبق ابلاغی که صورت گرفته هیچکدام از مدیران و کارکنان دولت اجازه دو شغله بودن ندارد و باید مجوز مراکز درمان اعتیادی که در اختیار این افراد در استان قزوین است، ابطال شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه تصمیمات و حساسیت‌ها باید جدی باشد، گفت: جلسات مشاوره باید برای اولیا برگزار شود و مردم باید نسبت به فرزندانشان در شرایطی که تمام آموزش‌ها مجازی شده است و بسیاری از آسیب‌ها در این فضا شکل می‌گیرد حساس شوند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امروز مواد مخدر یکی از مباحث جدی کشور است که به دلیل پیوست‌های مرزی با همسایگان و هدف دشمن برای ناکارآمد کردن نیروی انسانی رقم می‌خورد.

مراکز متادون درمانی بازنگری شود

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یک کار تیمی است که همه باید کمک کنند و داشتن اطلاعات برای روند کارها کمک خواهد کرد.

منوچهر حبیبی افزود: روزی که موادمخدر و اعتیاد در جامعه عادی انگاری شود خطرناک است، چراکه هر امری که عادی شد بی‌تفاوتی در آن به وجود می‌آید لذا باید احکام بازدارنده صادر شود تا در جامعه قبح مواد مخدر و اعتیاد ریخته نشود.

وی تصریح کرد: باتوجه به میزان شیوع موادمخدر در بین دانشجویان مقرر شد که جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌ها داشته باشیم؛ همچنین اغذیه فروشی‌های اطراف مدارس و دانشگاه‌ها باید گزینش شوند چراکه گاهی خود این اماکن مشکل ساز هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: از دیگر مصوبات جلسه این است که مراکز متادون درمانی توسط کمیته درمان و شورا مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان