۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشکلات همسان‌سازی بازنشستگان تامین‌اجتماعی ناشی از بی‌تدبیری دولت است/ به‌صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران هستیم
کد خبر: ۳۴۷۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مشکلات همسان‌سازی بازنشستگان تامین‌اجتماعی ناشی از بی‌تدبیری دولت است/ به‌صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شاهد اشکالات عمده در نظام حقوق و دستمزد در کشور هستیم؛ چرا که نگاه دولت به تامین اجتماعی نگاه بنگاهی است اما به صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران هستیم.

مشکلات همسان‌سازی بازنشستگان تامین‌اجتماعی ناشی از بی‌تدبیری دولت است/ به‌صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی امروز(یکشنبه) در ادامه پیگیری‌های مشکلات حوزه کارگری در دیدار با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: طرح متناسب سازی حقوق‌ها که مردادماه اتفاق افتاد در واقع کام کارگران و کارمندانی که از طریق تامین اجتماعی بازنشسته می‌شوند را تبدیل به تلخی کرده و این تفاوت پرداختی‌ها، موجب نارضایتی و ناعدالتی بین مردم شده که حق طبیعی آن‌ها است.

وی افزود: اگرچه این موضوع یک رویکرد کشوری است و استان‌ها ناچار به تمکین هستند؛ اما باتوجه به درخواست مردم ضرورت دارد این موضوع از طریق مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کشوری، دولت و مجلس پیگیری شود تا هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

به صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: چند نوبت از مدیران سازمان تامین اجتماعی در مجلس دعوت شده تا چالش موجود در این حوزه هر چه سریع‌تر برای کشور تصمیم‌گیری شود؛ مطالبه بازنشستگان در حوزه برقراری عدالت در حوزه همسان‌سازی‌ها و تبعیض صندوق‌ها به حق است و ما نیز در مجلس به صورت ویژه پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم.

محمدبیگی با اعلام اینکه متاسفانه مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی درباره همسان‌سازی، تبعیض در صندوق‌ها و بند ب ماده ۱۲ و اجرای بهینه ماده ۹۶ و حوزه‌های دیگر ناشی از بی‌تدبیری دولت است که با تورم افسارگسیخته نارضایتی ایجاد کرده است، گفت: شاهد اشکالات عمده در نظام حقوق دستمزد در کشور هستیم چرا که نگاه دولت به تامین اجتماعی نگاه بنگاهی است.

وی ابراز کرد: براساس ماده۱۲ قانون برنامه ششم این روند باید در مجلس انجام شود؛ لذا خود متولیان تامین اجتماعی هم بتوانند در رابطه با افزایش دستمزدها نماینده داشته و ورود پیدا کنند و بتوانند حقشان را بگیرند.

لزوم اصلاح بودجه ۱۴۰۰

محمدبیگی تصریح کرد: طبق قانون باید بنا به نرخ تورم سالیانه، دستمزدها افزایش پیدا کند اما عملا این امر تقریبا هر ۱۰سال یکبار اتفاق می‌افتد که این‌ها همه جزو اشکالاتی است که در نظام تعیین حقوق و دستمزد وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی کارگران و بازنشستگان هستند، اما دولت دست در جیب کارگران کرده است، دولت بزرگ‌ترین بدهکار تامین اجتماعی است لذا بهترین راهکار برای پرداخت این بدهی بازپرداخت مرحله‌ای و نظام‌مند مطالبات تامین اجتماعی است. بی‌شک با پرداخت بدهی‌ها شاهد حل بخش مهمی از مشکلات این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: چندین جلسه در رابطه با موضوعات کارگری و بازنشستگی در لایحه بودجه۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه برقرار کردیم و وعده‌هایی داده شده اما هنوز اصلاح جدی صورت نگرفته، به نظر می‌رسد در کمیسیون تلفیق باید این موضوع را بررسی و در سطح کشور اصلاح کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان