۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خانه‌های تاریخی قزوین به‌قیمت واقعی خریداری شود/ با ادامه تملکات محله دباغان، خانواده‌هاي بيشتري آواره مي‌شوند
کد خبر: ۳۴۷۲۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس شورای شهر قزوین:

خانه‌های تاریخی قزوین به‌قیمت واقعی خریداری شود/ با ادامه تملکات محله دباغان، خانواده‌هاي بيشتري آواره مي‌شوند

طرح ساماندهی محله دباغان باعث شد تا مردم بومی به نقاط دیگر شهر کوچ کرده و شاهد شکل گیری اقامتگاههای غیر رسمی بیشتری باشیم.

خانه‌های تاریخی قزوین به‌قیمت واقعی خریداری شود/ با ادامه تملکات محله دباغان، خانواده‌هاي بيشتري آواره مي‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای شهر قزوین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی نقطه تاریک دیگری بر ننگ‌های دولت تروریست آمریکا بود.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لایحه عقد قرارداد با کارگزاری جدید برای ادامه تملک طرح آستان مقدس امامزاده حسین(ع) بیان کرد: تکمیل این طرح نیازمند اعتبار زیادی است و از عهده شهرداری قزوین و سایر شرکا خارج است.

عبدالرزاقی افزود: با این گونه تملکات در این محله فقط مخروبه‌ای که ایجاد شده را بزرگتر خواهیم کرد و خانواده‌های بسیاری را آواره و از محل زندگیشان خارج خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای شهر قزوین در این جلسه گریزی به قانون ماده ١٤ اعتبار در بافت‌های فرسوده زد و گفت: طبق این قانون شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها موظفند برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده اعتباراتی را هزینه کند و این سوال مطرح می‌شود که شورای برنامه ریزی و توسعه قزوین دراین موضوع آیا اقدام کرده است یا خیر؟.

قیمت کارشناسی خانه مظاهری بسیار بالاست

وی تاکید کرد: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور اعتبار مصوب شده که به نظر می‌رسد این موضوع مغفول مانده است.

عبدالرزاقی در ادامه در خصوص لایحه تملک خانه مظاهری تصریح کرد: قیمت کارشناسی این ملک بسیار بالاست و این پول بیت المال است و نباید بالاتر از قیمت واقعی توافق شود.

وی تاکید کرد: حمام حاج محرم در خیابان مولوی۱۳۸۰مترمربع مساحت و موقعیت مکانی خوبی دارد، وراث این ملک حاضر هستند به قیمت سه میلیارد تومان کل ملک را به شهرداری قزوین واگذار کنند؛ درحالی که شهرداری قزوین در لایحه تملک خانه مظاهری می‌خواهد ملکی را به قیمت بسیار بالاتر از مالک خریداری کند که واقعا منطقی نیست.

به گفته این عضو پارلمان محلی قزوین با اصل موضوع حفظ و احیای خانه‌های تاریخی مخالف نیستیم؛ اما باید به قیمت واقعی خریداری شود نه بیشتر.

وی همچنین در خصوص دفترچه پیشنهادی ارزش منطقه بندی خرید تراکم مسکونی و ارزش افزوده ناشی از اجرا یا تغییر کاربری، بر ضرورت یکسان سازی تراکم پایه در تمامی مناطق شهری تاکید کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان