۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: نخستین جشنواره مد و لباس مشاغل کشور بهمن ماه در قزوین برگزار می‌شود.

جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین برگزار می‌شود

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: لباس و پوشش به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های فرهنگی هر جامعه و قومی محسوب می‌شود و از این جهت دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

وی، فرهنگ مد را از عناوین مهم حوزه جامعه شناسی فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: در تقسیم‌بندی طبقات اجتماعی این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این جهت در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی از شاخص‌های دگردیسی فرهنگی، مدگرایی فزاینده است و در این راستا گروه‌ها و طبقات اجتماعی مسلط و مرفه سعی در تسلط تصمیمات و علاقه‌شان در سبک زندگی، مقوله مصرف و پوشاک بر سایر طبقات جامعه هستند که از سوی طبقات پایین‌تر تقلید می‌شود.

وی ادامه داد: به همین جهت این چرخه ناتمام تقلید و تغییر منجر به تنزل تفاوت‌های فرهنگی طبقات اجتماعی به مقوله‌های سطحی و ظاهری می‌شود که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

کمک به اعتلای استاندارد پوشاک ایرانی با برگزاری جشنواره

رئیس کارگروه مد و لباس استان قزوین ادامه داد: جشنواره‌های مد و لباس در جهت ساماندهی حوزه پوشاک، مد و لباس می‌تواند اثر فزاینده‌ای داشته باشد و جشنواره مد و لباس مشاغل نیز در این راستا برنامه‌ریزی شده و اجرا خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد ارتباط اثربخش بین حلقه‌های طراحی، تولید، توزیع و مصرف در این جشنواره‌ها می‌تواند محقق شود، تصریح کرد: حمایت از هنرمندان طراح، تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی با نگاه خلاقانه و زیبایی شناسانه و با تکیه بر روزآمدی از مواردی هستند که باید در حوزه مد و لباس به طور جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: جشنواره مد و لباس مشاغل به شکل مجازی و با هدف ساماندهی مد و لباس مشاغل در کشور و استفاده از الگو‌های مناسب ایرانی- اسلامی در صنعت پوشاک و همچنین افزایش سطح مشارکت عالمانه اهالی فرهنگ و هنر در موضوع مد و لباس برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: کمک به اعتلای استاندارد پوشاک ایرانی و کشف استعداد و خلاقیت‌ها در زمینه لباس، ارتقای توانمندی طراحان و تولیدکنندگان در زمینه مد، لباس و تجاری‌سازی تولیدات ملی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

گفتنی است؛ فراخوان جشنواره مد و لباس مشاغل در سامانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی http://www.khanetarahanqaz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان