۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پشتیبانی از ولی‌فقیه بارزترین ویژگی آیت‌الله مصباح بود/ مرکز پژوهشی آن مرحوم، مرکز پرورش عالمان دینی است
کد خبر: ۳۴۷۱۸۸ نویسنده: حجت الاسلام رضوانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بوئین‌زهرا در مصاحبه با صبح قزوین:

پشتیبانی از ولی‌فقیه بارزترین ویژگی آیت‌الله مصباح بود/ مرکز پژوهشی آن مرحوم، مرکز پرورش عالمان دینی است

امام جمعه بوئین‌زهرا گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی عمار انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه بود که در روشنگری و تبیین مسائل دینی تلاش می‌کرد و با این اقدامات، مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گرفت.

پشتیبانی از ولی‌فقیه بارزترین ویژگی آیت‌الله مصباح بود/ مرکز پژوهشی آن مرحوم، مرکز پرورش عالمان دینی است

حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی در انقلاب اسلامی یک شخصیت بی‌نظیر بود که عمر خود را در راه انقلاب اسلامی به کار گرفت؛ آن مرحوم در 27سالگی به درجه اجتهاد رسید و شاگردان بسیاری را در عرصه علم، اخلاق، سیاست، مسائل اجتماعی و فلسفه پرورش داد.

وی عنوان کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی، مبتکر طرح ولایت دانشجویی در تابستان سال 80 بود و طرح‌های دانشجویی را در مشهد و قم پیگیری و کرسی‌های مختلفی با موضوعات سیاسی انقلاب با حضور اساتید و دانشجویان برگزار می‌کرد.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی در تبیین و روشنگری موضوع ولایت فقیه نیز جزو پیش‌قراولان و در رکاب انقلاب بود و خود را سرباز انقلاب و ولایت فقیه می‌دانست.

مرحوم یزدی پشتیبان انقلاب و نیروهای مذهبی بود

وی اضافه کرد: اگر سردار سلیمانی مالک اشتر مقام معظم رهبری و انقلاب بود، مرحوم آیت‌الله یزدی عمار انقلاب بود که در روشنگری و تبیین مسائل دینی تلاش می‌کرد و با این اقدامات، مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گرفت.

این مقام مسئول گفت: مرحوم علامه مصباح یزدی در برابر منحرفان و کسانی که ریشه‌های التقاطی داشتند، می‌ایستاد و مناظره و مسائل دینی، اسلامی و نواندیشی را برای اساتید برجسته مطرح می‎کرد.

وی ادامه داد: سخن مقام رهبری مبنی بر اینکه مرحوم آیت‌الله یزدی خلاء عدم حضور شهید مطهری را پر می‌کند، بسیار سنجیده است؛ چراکه امروز مؤسسه آموزشی و پژوهشی مرکز قم آن مرحوم، مرکزی برای پرورش انسان‌های متدین است.

مرحوم مصباح یزدی عمار انقلاب بود

رضوانی مطرح کرد: مرحوم علامه یزدی شخصیتی بود که دشمن را خسته و مصداق آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» بود. آن مرحوم در فتنه88، تبیین و روشنگری می‌کرد و عنوان می‌کرد «ایستادگی در برابر ولایت فقیه با هر نیتی، اشتباه بوده و این تقابل به معنی ایستادگی در برابر نظام است».:

وی اذعان کرد: مرحوم یزدی همواره پشتیبان انقلاب و نیروهای مذهبی بود و در ایام انتخابات روشنگری می‌کرد و برای حفظ وحدت درونی، رقبای انتخابات را در کنار هم قرار می‌داد.

امام جمعه بویین‌زهرا بیان کرد: شخصیت علمی مرحوم آیت‌الله یزدی بی‌نظیر است و چنین شخصیت‌های بی‌نظیری را در نظام اسلامی و جهان اسلام به ندرت می‌توان یافت. آن مرحوم برای انقلاب و معارف مکتب اهل بیت(ع) جاذبه و برای دشمنان اسلام دافعه داشت.

وی در پایان یادآور شد: بزرگترین ویژگی مرحوم آیت‌الله یزدی، تواضع، مجاهدت و تلاش در ابعاد مختلف اسلام با وجود کمالات علمی بسیار بود؛ همچنین پشتیبان ولایت فقیه به عنوان عمار انقلاب بودن، بزرگ‌ترین ویژگی آن مرحوم بود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان