۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جشنواره «فیلم مقاومت» با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد
کد خبر: ۳۴۷۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

جشنواره «فیلم مقاومت» با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد

همزمان با سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره استانی «فیلم مقاومت» با معرفی برگزیدگان جشنواره در قزوین به ‌کار خود پایان داد.

جشنواره «فیلم مقاومت» با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، سرهنگ حمزه برین در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت که در سالن مولانای قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: وجود و حضور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای نظام اسلامی و کشور ما مایه مباهات است.

وی افزود: امروز بعد از گذشت یکسال از فراق حاج قاسم، دل‌ها هنوز آرام نگرفته و این دلدادگی و عشق نشات گرفته از دلدادگی او با خدا بود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: دی ماه باید ماه بصیرت نامگذاری شود؛ چراکه مبدا بصیرت در تاریخ انقلاب است و شهدایی نظیر احمدی روشن، سردار سلیمانی و فخری‌زاده هم به نوعی شهید راه بصیرتند و امیدواریم توفیق باشد تا در مسیر شهدا گام برداریم.

وی ادامه داد: اگر حاج قاسم امروز در دل‌ها زنده است و همچنان دل میلیون‌ها ایرانی و مسلمان برای او می‌تپد برای نقشی است که وی در تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

برین بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی را باید به عنوان مکتب سلیمانی بدانیم، چرا که مکتب وی جریان دارد و خون ایشان در مسیر انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی تداوم ایجاد کرد.

وی با اشاره به تاثیر هنر در جامعه تصریح کرد: اگر در جشنواره‌های بزرگ انقلاب از هنر و هنرمند تجلیل می‌کنیم به واسطه ماندگاری اثر هنرمندان است.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین تاکید کرد: دشمنان ما در خاورمیانه و در دنیای استکبار اگر به این رسیدند که شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی را اینچنین بزدلانه به شهادت برسانند، نشان‌دهنده ضعف و زبونی آنهاست.

برین در پایان گفت: ما باید از این مکتب که برگرفته از مکتب اسلام است حمایت کنیم تا زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ بسیج هنرمندان به عنوان دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت در بخش استانی از ابتدای تابستان سال جاری شروع به فعالیت کرده و جلسات مختلفی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین و سایر دستگاه‌ها برگزار، فراخوان جشنواره اعلام و آثار ارسال شد.

در مجموع 58 اثر به دبیرخانه جشنواره در استان رسید که آثار داوری شد و در نهایت شش اثر برگزیده معرفی شدند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان