۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیت‌الله مصباح یزدی اندیشمندانه در مقابل تحریفات می‌ایستاد/ حوزه‌های علمیه باید راه علما را زنده نگه دارد
کد خبر: ۳۴۷۱۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

آیت‌الله مصباح یزدی اندیشمندانه در مقابل تحریفات می‌ایستاد/ حوزه‌های علمیه باید راه علما را زنده نگه دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان گفت: آیت‌الله مصباح یزدی اندیشه‌ورز و متفکر بود و با پیروی و تبعیت از قرآن و حدیث در مقال خطوط انحرافی ایستادگی می‌کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی اندیشمندانه در مقابل تحریفات می‌ایستاد/ حوزه‌های علمیه باید راه علما را زنده نگه دارد

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ضمن تسلیت وفات آیت الله مصباح یزدی در باب این عالم ربانی اظهار کرد: داستانی در تاریخ اسلام وجود دارد که حاکم غاصب زمانه، انبار گسترده‌ای از ثروت‌ها را انباشته کرده بود وقتی دیدند که مسلمانان بنا بر آیه شریفه "وَالَّذِینَ یکنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ" درصدد مقابله و محکومیت این حاکم غاصب استدلال می‌کنند نیز تصمیم گرفتند که در آیه قرآن تحریف ایجاد کنند.

وی افزود: دیدند که اگر واو در "والذین" سرجایش باشد این حاکم طبق این آیه محکوم می‌شود اما اگر واو را حذف کنند والذین، الذین خوانده می‌شود که این آیه مربوط به یهود می‌شود و دیگر ربطی به مسلمان یا مسلمان ثروتمند ندارد.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: حاکم این مسئله را در مسجد اعلام کرد که درآیه تغییر ایجاد کنند که در آن میان یک مسلمانی به نام عبیدبن کعب بلند شد و گفت که ما مگر اجازه می‌دهیم شما قرآن را حذف و تحریف کنید؟!

اسلامی اضافه کرد: حاکم گفت، اگر من این کار را انجام دهم تو چطور می‌خواهی جلوی من را بگیری؟! که عبیدبن کعب بلند شد و گفت؛ من با این شمشیر در مقابل تو می‌ایستم و نخواهم گذاشت که یک واو از قرآن را جابجا کنید.

آیت الله مصباح یزدی همواره پای دفاع از انقلاب و نظام ایستاده بود

نماینده مردم در مجلس خبرگان در ادامه گفت: طبق این روایت تاریخی نیز حوزه علمیه قم هم محل پرورش علمایی است که حافظ دین و انقلاب هستند که با شمشیر قلم و بیان خود از اسلام محافظت می‌کنند.

وی ابراز کرد: به طوری که زمانی شخصیت‌هایی همچون علامه طباطبایی، آیت الله مطهری و آیت الله جعفری از حوزه علمیه ظهور کردند که اجازه ندهند حتی یک خط انحرافی انحرافی وارد اسلام و انقلاب شود و با تحریف‌ها مقابله کنند.

 امام جمعه تاکستان تصریح کرد: آیت الله علامه مصباح یزدی هم جزو این شخصیت‌ها است که شمشیر سخنش و قلمش را آماده کرده بود و هر کس می‌خواست انقلاب را تحریف کند و انحرافی در نظام رخ دهد در مقابلش ایستادگی می‎کرد.

اسلامی تاکید کرد: آیت‌الله مصباح یزدی اندیشه‌ورز و متفکر بود و با پیروی و تبعیت از قرآن و حدیث در مقابل خطوط انحرافی ایستادگی می‌کرد به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند که آیت الله مصباح یزدی جای آیت الله مطهری را پر کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان در پایان گفت: علامه مصباح یزدی با قلمش و بیانش و با تربیت طلابش در مقابل رواج تحریفات در جامعه و جامعه دانشگاهی می‌ایستاد؛ اکنون یک سرمایه بزرگی از جمهوری اسلامی به لقا الله بپیوست که حوزه‌های علمیه باید همیشه افکار و راه این علما را زنده نگهدارند.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان