۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهید سلیمانی مسیر خود را از غیرانقلابی‌ها جدا کرده بود/ راهکار رفع مشکلات حرکت در مسیر تفکر و مکتب حاج قاسم است
کد خبر: ۳۴۷۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

شهید سلیمانی مسیر خود را از غیرانقلابی‌ها جدا کرده بود/ راهکار رفع مشکلات حرکت در مسیر تفکر و مکتب حاج قاسم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات موجود در حوزه‎‌های اقتصادی و فرهنگی کشور را برطرف کنیم باید در راه تفکر و مکتب حاج قاسم قدم برداریم.

شهید سلیمانی مسیر خود را از غیرانقلابی‌ها جدا کرده بود/ راهکار رفع مشکلات حرکت در مسیر تفکر و مکتب حاج قاسم است

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، حجت الاسلام علی معبودی امروز(شنبه) در نشست تعاملی با اصحاب رسانه(به صورت مجازی) که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع "نقش رسانه‌ها در نشر مکتب حاج قاسم" برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم انسان‌ها را در قالب ویژگی‌هایی همچون مومنین، صالحین، صادقین، صابرین، محسنین و متقین ارزیابی می‌کند و سردار دل‌ها "حاج قاسم سلیمانی" مصداق تمامی این کلمات بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با توجه به مصادیق مطرح شده در قرآن، معتقد بود که منبع قدرت و عزت، خداوند متعال است و همه موجودات عالم لشکریان خداوند هستند و همه کلیدهای عالم در اختیار پروردگار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه هیچ چیزی حاج قاسم را از یاد خدا غافل نمی‌کرد، بیان کرد: سردار دل‌ها منبع همه خوبی‌ها بود؛ چراکه لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد و همه عالم را محضر خداوند متعال می‌دانست؛ اگر انسانی خود را در محضر خدا بداند قطعاً مراقب همه رفتار و اعمال خود خواهد بود.

معبودی با بیان اینکه سردارسلیمانی یکی از شخصیت‌های مهم جامعه است، تاکید کرد: حاج قاسم در همه حال از جمله صحنه جنگ، منزل، محل کار، در بین نیروها و در حال انجام کار اجرایی به یاد خداوند بود و هیچ چیزی او را از یاد خدا غافل نمی‌کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: علاوه بر خصوصیت‌های ذکر شده، شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهد و مهاجر بود؛ چراکه در هر نقطه‌ای از عالم که نیاز به حضور او بود، در آنجا حضور پیدا می‌کرد و از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد؛ به همین دلیل به عنوان مجاهد و مهاجر فی سبیل الله نام گرفت.

سردار سلیمانی ولایتمدار واقعی بود

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی در مقابل کافران سخت بود و رحم نمی‌کرد؛ اما در مقابل مومنان رئوف بود؛ متاسفانه امروزه برخی از افراد این گونه هستند که در مقابل بیگانگان خوش‌رو هستند که رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند "شما که دم از مذاکره می‌زنید با خودی‌ها مذاکره کنید، چرا خنده شما برای بیگانگان است ولی نسبت به خودی‌ها روی خوش نشان نمی‌دهید".

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: شهید سلیمانی اهل این جریان و آن جریان نبود و مسیر خود را از غیرانقلابی‌ها جدا کرده بود؛ همچنین این شخصیت موثر می‌توانست تمام موقعیت‌ها را شناسایی کند به طوری که قبل از اینکه داعش ایجاد شود، این موضوع را پیش‌بینی کرده بود.

معبودی گفت: افرادی که کنار حاج قاسم فعالیت می‌کردند، می‌گویند که شهید سلیمانی خستگی‌ناپذیر بود و کمترین میزان خواب را در شبانه روز داشت و حتی تا لحظه شهادت آرام و قرار نداشت؛ چراکه او یک انسان ولایت‌مدار بود و اعتقاد داشت که در صحنه عمل نباید از کاری دریغ کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: شهید سلیمانی نظر خود را مطابق با نظر ولایت فقیه اجرایی می‌کرد و اگر زمانی ولایت فقیه با انجام عملی مخالف بود، از آن کار دست می‌کشید؛ تمامی این موارد نشان دهنده این است که این شخصیت بزرگوار، ولایت‌مدار واقعی بود.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی قدرت‌های ظاهری ابرقدرت‌ها را سست‌تر از خانه عنکبوت می‌دانست و معتقد بود که ابرقدرت‌ها ببر کاغذی هستند اما در همه حال و در همه جا غفلت نمی‌کرد و مراقب نیرنگ‌های دشمن بود.

سردار سلیمانی قدرت‌ ظاهری ابرقدرت‌ها را سست‌تر از خانه عنکبوت می‌دانست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: عاملان شهادت شهید سلیمانی گمان کردند که با حذف حاج قاسم پیروز خواهند شد؛ اما به تعبیر همان کارشناس غربی، باید بدانند که شهید سلیمانی اگر امروز جسمش در این دنیا وجود ندارد اما روح او حاکم بر تمام موارد است و دشمنان از روح حاج قاسم می‌گریزند.

معبودی با بیان اینکه حاج قاسم مرد جنگ بود و مردانه جنگید، ابراز کرد: در صحنه جنگ سوریه و عراق زمانی که نیروهای ما به شهادت می‌رسیدند و به دست تکفیری‌ها می‌افتادند، این ظالمان سر از بدن شهدا جدا می‌کردند اما حاج قاسم به تعبیر قرآن که ذکر شده، کسانی که جوانمردانه می‌جنگند هیچ وقت در حق دشمن بی‌عدالتی نمی‌کنند؛ هرگز در حق ظالمان نامردی نکرد.

این مقام مسئول یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار مردانه جنگید به طوری که امریکای جنایتکار از جمله ترامپ، شبانه و بزدلانه به صورت هوایی سردار ما را به شهادت رساند؛ چراکه اگر مرد بودند رودرروی سردار ما ایستادگی می‌کردند و می‌جنگیدند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی درعین شجاع بودن، مدیریت درست است؛ به‌ تعبیر مقام معظم رهبری برخی شجاعت دارند اما درایت ندارند و برخی دیگر درایت دارند اما شجاعت ندارند؛ اما حاج قاسم تمامی این موارد را با هم داشت، به همین دلیل در همه حال پیروز میدان بود.

معبودی تاکید کرد: با مدیریت و تدبیر حاج‌قاسم‌ امروزه محور مقاومت به عنوان یک کابوس و وحشت برای همه جنایتکاران از جمله صهیونیست تبدیل شده است؛ اگر می‌خواهیم مشکلات موجود در حوزه اقتصادی و فرهنگی کشور را برطرف کنیم باید در راه تفکر و مکتب حاج قاسم قدم برداریم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اینکه رسانه‌ها حاج قاسم را به عنوان یک ابر مرد، اسطوره و نابغه ذکر می‌کنند، کاملا صحیح است؛ اما باید از شهید سلیمانی به عنوان یک انسان قرآنی یاد کرد چراکه او در سایه قرآن فعالیت می‌کرد که امروز به یک مکتب تبدیل شده است.
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان