۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نیازمند جذب بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت کشور هستیم/ طرح شهید سلیمانی باید ادامه یابد
کد خبر: ۳۴۷۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت:

نیازمند جذب بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت کشور هستیم/ طرح شهید سلیمانی باید ادامه یابد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در سطح کشور نیازمند جذب بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت هستیم، همچنین مطالبه جدی ما جذب حداقل ۵۰۰ نفر از نیروهای حوزه سلامت استان است.

نیازمند جذب بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت کشور هستیم/ طرح شهید سلیمانی باید ادامه یابد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(شنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت در استانداری برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری مثبت طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: طرح سردار سلیمانی در استان قزوین فوق‌العاده عمل کرد.

وی افزود: جای دارد از تمامی نیروهای سپاه، بسیج، نیروهای مردمی و جهادی، هلال احمر، سازمان تبلیغات، شهرداری، فرمانداری، نیروهای انتظامی و تمام ارگان‌ها تشکر کنیم و به عنوان یک شخص ارزیاب سیستم سلامت اعلام می‎کنم که هیچ کشوری این مدل کنشگری مردم و حرکت‌های ارزشمند جهادی را ندارد.

این نماینده مجلس اذعان کرد: جای خوشحالی دارد که این همبستگی و وحدت در سپاه پاسداران و مجموعه ادارات وجود دارد که میزان این مساعدت‌ها در استان قزوین فراتر از سایر استان‌هاست؛ اگر چه یک ماه اول را به همراهی و ترکیب شدن نیروها سپری کردیم اما براساس اعلام مجموعه وزارتخانه، استان قزوین در این عرصه بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی باید ادامه پیدا کند، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که به هیچ وجه شعله‌های این طرح خاموش شود، چراکه اشتباه اول ما این بود که اقدامات موازی مردم را خاموش کردیم و موج دوم شعله زد در حالی که امروز پیشنهادم این است که طرح شهید سلیمانی باید با سرعت کمتر، انعطاف و تغییرات بیشتر تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه یابد.

محمدبیگی با اشاره به اینکه تقویت سیستم بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: عدم تعطیلی گروه‌ها و مقرهای جهادی و هلال احمر بسیار اهمیت دارد و همچنین طرح‌های محله محور ما باید در جهت غربالگری هوشمند تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه پیدا کند.

روند اعمال جرائم یک میلیون تومانی تعیین تکلیف شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس ابراز کرد: در مورد بحث عوارضی نظیر شیوع چاقی، افسردگی و اوج گرفتن برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری قلبی که در اثر بیماری کرونا در جامعه مشهود است، لازم است که سیستم بهداشتی کشور تدابیری بیندیشد تا این موضوعات به صورت ویژه در این مدت دنبال شود.

وی اضافه کرد: نیروهای سلامت واقعا در جبهه جنگ در حال فعالیت هستند؛ همانطور که ما برای تعیین وضعیت معلمان نهضت سواد آموزی و حق‌التدریسی تلاش می‌کنیم با همین انرژی و قدرت در مجلس به دنبال این هستیم که نیروهای سلامت اعم از پرستار، بهیار و تمام پرسنل آزمایشگاهی و پزشکان تبدیل وضعیت شوند.

محمدبیگی افزود: در سطح کشور نیازمند جذب بیش از 30 هزار نفر درحوزه سلامت هستیم، لذا در حوزه جذب نیروهای سلامت استان قزوین نیز انتظار داریم که با سهمیه 1/6 درصدی موافقت شود، چراکه یک درصد سهمیه برای استان ما که پنج تا 10 درصد از خدمات کشور را ارائه می‌دهد و رتبه دهم تولید ثروت کشور را دارا است، بسیار ناچیز است و مطالبه جدی ما جذب حداقل 500 نفر از نیروهای حوزه سلامت استان است.

وی بیان کرد: در زمینه بیمارستان 700 تختخوابی تاکنون 14 جلسه انعقاد شده که متاسفانه علی رغم زحمات تمام ارگان‌ها و نهادها، خروجی لازم را نداشته است، لذا این مطالبه ام در زمینه مگاهاسپیتال شمال غرب کشور است که وزارت بهداشت انرژی ویژه‌ای برای این امر درنظر بگیرد تا کارها با شتاب بیشتری انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با طرح این سوال که روند اعمال جرائم یک میلیون تومانی تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفت: مردم همکاری لازم را طی این مدت با دستگاه‌ها داشته‌اند که جای تشکر دارد، لذا انتظار دارم که در ستاد ملی مبارزه کرونا کشور تدابیری در این خصوص اندیشیده شود چراکه مردم توان پرداخت این جرایم را ندارند و اکنون که وضعیت در حال زرد شدن است، برخی از رفت و آمدها تسهیل پیدا کند.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان