۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آغاز پیک جدید کرونا در بهمن‌ ماه/ استان قزوین مستعد افزایش آمار کروناست
کد خبر: ۳۴۷۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت هشدار داد

آغاز پیک جدید کرونا در بهمن‌ ماه/ استان قزوین مستعد افزایش آمار کروناست

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر موفق نشویم افراد را در مرحله اول شناسایی کنیم، ممکن است که در بهمن ماه دوباره دچار پیک شویم که در آن زمان مجبوریم محدودیت‌های شدید را اعمال کنیم.

آغاز پیک جدید کرونا در بهمن‌ ماه/ استان قزوین مستعد افزایش آمار کروناست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ایرج حریرچی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه مهمترین عامل مرگ ومیر کرونا مربوط به سن افراد است، اظهار کرد: اینکه مرگ‌ومیر استان قزوین از متوسط کشوری بالاتر است به این دلیل است که پذیرش بیمار پایین چون قسمت قابل توجهی از تخت‎های بیمارستانی قزوین خصوصی است.

وی افزود: وقتی تراکم بستری در بیمارستان‌ها بالا می‌رود میزان مرگ ومیر سه برابر می‌شود و باید توزیع بیماران اگر پیک بعدی رخ داد، در استان نرمال و مرگ و میر داخل بیمارستانی کنترل شود؛ با این وجود صددرصد کنترل بیماری کرونا از پیشگیری و بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه باید ببینیم چنددرصد از بیماران قزوین به خارج از استان قزوین می‌روند، عنوان کرد: کسانی که مبتلا و بی‌علامت یا کم‌علامت هستند نیز بیماری را منتقل می‌کنند و تنها را کنترل هم انجام تست است که سازمان بهداشت جهانی و وزرات بهداشت از ابتدا به ان توصیه می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: یعنی ما فقط افراد را با تست می‌توانیم شناسایی کنیم که بعد از تست افراد باید قرنطینه یا ایزوله شوند تا ویروس در بدن کسی که مبتلا شده بماند و بمیرد، چون ویروس در محیط بیشتر از چند ساعت زنده نمی‌ماند، لذا ویروس با ماندگاری در بدن انسان است که منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: زمانی که بیماری در جامعه کمتر می‌شود، تست اهمیت بیشتری دارد چون اگر بتوانیم جمعیت مبتلایان را شناسایی کنیم، تمام سیاست‌های انقباضی و محرومیت از فعالیت‌ها فقط شامل همین جامعه می‌شود و بخش سالم جامعه می‌تواند به فعالیت به ویژه فعالیت اقتصادی بپردازد.

حریرچی عنوان کرد: اگر موفق نشویم افراد را در مرحله اول شناسایی کنیم، ممکن است که در بهمن ماه دوباره دچار پیک شویم که در آن زمان مجبوریم محدودیت‌های شدید را اعمال کنیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استان قزوین باید بیشتر از میانگین کشوری تست انجام دهد و مورد اولیه بیشتری از میانگین کشوری کشف شود به طوری که استان‌های زنجان، فارس و کهکیلویه و بویر احمد از ابتدا این سیاست را اجرا می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون با استفاده از تست رپیت و پی سی آر باید تعداد تست را خیلی بالا ببرید چون استان قزوین باتوجه به مجاورات و رفت و آمدها مستعد افزایش شدید است.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان