۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سردار سلیمانی ذخیره الهی برای جریان مقاومت بود/ برگزاری همایش بین‌المللی "مقاومت و جهان آینده، کنش‌گری فعال یا منفعل" در قزوین
کد خبر: ۳۴۷۱۶۳ نویسنده: حسین محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی همایش «مقاومت و جهان آینده»:

سردار سلیمانی ذخیره الهی برای جریان مقاومت بود/ برگزاری همایش بین‌المللی "مقاومت و جهان آینده، کنش‌گری فعال یا منفعل" در قزوین

دبیر اجرایی همایش «مقاومت و جهان آینده» گفت: با توجه به ضرورت تلاش قشر نخبگانی برای تبیین مقوله مقاومت، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و تشکل‌های انقلابی دانشگاه در نظر دارند تا همایش سه روزه‌ای را با عنوان "اندیشه مقاومت و آینده جهان، کنش فعال یا کنش منفعلانه" برگزار کنند.

سردار سلیمانی ذخیره الهی برای جریان مقاومت بود/ برگزاری همایش بین‌المللی "مقاومت و جهان آینده، کنش‌گری فعال یا منفعل" در قزوین

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: باور ما این است که برخی از انسان‌ها ذخیره‌های الهی هستند تا با ظهور آنها در برهه‌های حساس تاریخی بتوانند حرکت جریان‌ حق را تقویت کرده و بر قوام و قوت آن بیفزایند.

وی افزود: بی‌تردید سردار سلیمانی از ذخیره‌های الهی بود که خداوند متعال او را در حساس‌ترین شرایط جریان حق به لحاظ تاریخی ظاهر ساخت، شرایطی که مهم‌ترین شاخصه آن این است که جریان حق بعد از یک دوره طولانی مدت تاریخی که همواره در حال مبارزه با جریان باطل بوده؛ توانسته است در کسوت و هیئت یک ساختار تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی عینیت پیدا کند.

دبیر اجرایی همایش بین المللی "مقاومت و جهان آینده، کنش‌گری فعال یا منفعل" اضافه کرد: همین امر برای جریان باطل که نماد امروزی آن نظام سلطه و استکبار و در راس آن ساختار حاکمیتی آمریکاست بسیار سخت و گران بود؛ لذا ظهور ساختاری جریان حق در واقع تمامی منافع آنها را در سطوح مختلف به مخاطره انداخته است.

وی عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری نفس وجود جمهوری اسلامی یعنی آرمان‌ها و اهدافی که در جمهوری اسلامی مطرح است که در حکومت دین و جامعه دینی خلاصه می‌شود، موجب شد تا یک نزاع بسیار عمیقی پدید آید، چون نظام سلطه تلاش دارد تا اراده خود را در همه ابعاد بر فرهنگ‌ها و  ملت‌ها تحمیل کند و پرواضح است در این مسیر با هر مانعی مواجه شود با آن به تمام معنا به ستیزه‌گری برمی‌خیزد و در مقابل آن جبهه آرایی می‌کند.

محمدی بیان کرد: عقلانیت دینی با اتکاء به ادبیات غنی قرآن و سیره مبارزاتی حضرات معصومین و همچنین مرور تجربه تاریخی نزاع حق و باطل در تمامی دوران‌ها، راهبرد مقاومت را پیش روی جبهه مقاومت قرار می‌دهد که به درستی از سوی امام راحل در جریان انقلاب پایه‌گذاری و در دوران رهبری مقام معظم رهبری امتداد اجتماعی پیدا کرد و با واقعیت‌های عینی هم تطبیق داده شد.

وی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت یکی از مصادیق بارز و راهبردی کم کردن فاصله آرمان‌ها با واقعیت‌ها در همین مسئله مقاومت تبلور پیدا کرده که توسط مقام رهبری پیش برده شد.

برخی روشنفکران "مقاومت" را محکوم به شکست می‌دانستند

این مقام مسئول عنوان کرد: روزگاری سخن گفتن از مقاومت فقط در حد یک تئوری بود و برخی دیر باوران نسبت به این مقوله تردید داشته و برخی روشنفکران با اتکاء به عقلانیتِ ابزاریِ وام گرفته از غرب آن را محکوم به شکست می‌دانستند و برخی همچنان می‌دانند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی اما مشاهده می‌کنید که مقام رهبری با اعتماد وصف ناپذیر نسبت به وعده‌های الهی بر کارآمدی گفتمان مقاومت ایستادگی کرده و بر کارآمدی آن در تامین منافع ملی و منافع انسان‌ها و ملت‌های آزادیخواه تاکید کردند.

محمدی ابراز کرد: مقام معظم رهبری صاحبان عقلانیت ابزاری و برخی روشنفکرانی که به لحاظ ذهنی مستعمره غرب هستند؛ مورد خطاب قرار داده و بیان می‌کنند چالش هزینه دارد اما سازش هم به تبع آن هزینه خواهد داشت؛ چالش اما اگر عقلانی باشد همراه با منطق و اعتماد به نفس باشد هزینه‌اش به مراتب کمتر از سازش خواهد بود.

وی بیان کرد: نمونه بارز و موید کارآمدی گفتمان مقاومت، حضور منطقه‌ای ایران، تشکیل جبهه مقاومت در منطقه توسط سرداران مقاومت و با فرماندهی سردار سلیمانی بود.

دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: امروز همگان معترفند که الگوی مقاومت منطقه‌ای که توسط حاج قاسم طراحی و اجرایی شد یک الگوی بسیار کارآمد و موفق بود. الگویی که با اتکاء به بیداری ملت‌ها و اعتماد به نفس آنها و پرهیز از تفرقه و با فرماندهی مدبرانه و عاقلانه و فرماندهی بر قلب‌ها و نه فقط فرماندهی بر کالبد و جسم‌ها توانست تمامی نقشه‌های جبهه‌های باطل در منطقه خنثی و حتی به شکست منجر کند.

نمونه کارآمدی گفتمان مقاومت، حضور منطقه‌ای ایران و تشکیل جبهه مقاومت بود

وی تصریح کرد: این الگو توانست ثابت کند که گفتمان مقاومت نه یک راهبرد دفاعی صرف و یک کنش منفعلانه برای در امان ماندن از آسیب‌های دشمن، بلکه یک راهبرد تهاجمی، پیش‌رونده و یک کنش فعال در مقابله با آسیب‌های دشمن و نظام سلطه است.

محمدی بیان کرد: امروز ما می‌توانیم گفتمان مقاومت را به عنوان یک پیشران در پیشبرد اهداف جبهه حق به شمار آوریم و بر آن تاکید کنیم و الگوی مقاومت منطقه‌ای این معنا را تاکید و اثبات می‌کند.

وی تاکید کرد: این الگو می‌تواند به دلیل تحرک آفرینی، اثربخشی و مولفه های جذابی که در خود جای داده برای تمامی ملت‌ها و جریان‌های آزادیخواه یک الگوی کارآمد به شمار آید؛ لذا بر تمامی دل‌بستگان جبهه مقاومت به ویژه قشر نخبگانی آنها لازم است تا ابعاد گوناگون اندیشه مقاومت را در سه سطح گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و شبکه‌سازی تبیین کنند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اهمیتی این موضوع و ضرورت تلاش قشر نخبگانی برای تبیین مقوله مقاومت، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و تشکل‌های انقلابی دانشگاه در نظر دارند تا همایش سه روزه‌ای را با عنوان "اندیشه مقاومت و آینده جهان، کنش فعال یا کنش منفعلانه" برگزار کند.

وی عنوان کرد: تبیین جایگاه گفتمان مقاومت به عنوان یک کنش فعال در آینده جهان و تغییر نظم کنونی حاکم بر آن، تبیین جایگاه مقاومت در شکل‌گیری جبهه مقاومت با فرماندهی حاج قاسم در مننطقه و اثرات آن، بررسی راهکارهای چگونگی تعمیم اندیشه‌های مقاومت به سایر عرصه‌های مدیریتی به ویژه عرصه فرهنگ، اقتصاد و دیپلماسی از جمله اهداف این همایش است.

محمدی در پایان گفت: همایش بین المللی "مقاومت و جهان آینده، کنش‌گری فعال یا منفعل" در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم دی ماه برگزار خواهد شد و در این راستا برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان