۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انتقام سخت را با تحصیل علم و در رکاب ولایت فقیه خواهیم گرفت/ آرزوی دیدار سردار دل‌ها، داغی که بر دلمان ماند
کد خبر: ۳۴۷۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رهروان راه «حاج قاسم‌» از مکتب سلیمانی می‌گویند؛

انتقام سخت را با تحصیل علم و در رکاب ولایت فقیه خواهیم گرفت/ آرزوی دیدار سردار دل‌ها، داغی که بر دلمان ماند

دانش‌آموزان قزوینی با تاکید بر ایستادن پای آرمان‌های مکتب سلیمانی، پیشرفت علمی و پیروی از ولایت فقیه را مهمترین وظیفه نوجوانان بیان کردند.

انتقام سخت را با تحصیل علم و در رکاب ولایت فقیه خواهیم گرفت/ آرزوی دیدار سردار دل‌ها، داغی که بر دلمان ماند

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ این روزها که داغ یک سال نبودن سردار بار دیگر در دل‌هایمان تازه شده است، پای درد و دل هر قشری از جامعه که بنشینیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. سردار دل‌ها، شاید یکی از بارزترین صفاتی است که همه اقشار و سطوح جامعه به حاج قاسم نسبت می‌دهند و همین ویژگی است که او را در دل‌ها زنده نگهداشته است.

در این میان نوجوانان و جوانان حرف‌های گفتنی بسیاری در باب سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارند، سرداری که همه دختران و پسران این مرز و بوم را فرزندان خود می‌خواند و امروز الگو و قهرمان ملی همه نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان شده است که عشق و ارادت خود را به نوعی نسبت به او ابراز می‌کنند.

میلیون‌ها قاسم سلیمانی ادامه‌دهنده راه او هستند 

آرزو قربانی دانش آموز قزوینی که در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه حاج قاسم دلیرمرد ایرانی بود که پیشه خود را نگهبانی از خاک وطن برگزیده بود اظهار کرد: سال‌ها امنیت کشور به دست پُرتوان و جهاد خالصانه سردار سلیمانی برقرار بود به طوری که دشمن جرات تعرض به ایران اسلامی را نداشت.

وی افزود: امروز نیز با رفتن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، میلیون‌ها قاسم سلیمانی ادامه‌دهنده راه او هستند و همگی پشت در پشت همدیگر امنیت این کشور را برقرار می‌سازند؛ نباید دشمن برای به شهادت رساندن این فرمانده بزرگ آن هم در مرزهای دور از ایران و با تجهیزات و بالگردهای هوایی بنازد چراکه اگر مرد میدان بود، باید وارد این گوی و میدان می‌شد تا با میلیون‌ها سردار سلیمانی مبارزه کند.

این دانش آموز قزوینی تصریح کرد: ما باید تا ابد به تاریخ دیرینه و ملت خود ببالیم و افتخار کنیم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که پر از احساس غرور و افتخار است؛ به گفته سردار که فرمود"امروز قرارگاه حسین بن علی(ع)، ایران است" نیز  دشمنان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران، حرم است و اگر این حرم حفظ شود، دیگر حرم‌ها هم حفظ خواهند شد و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد، حرمی باقی نخواهد ماند.

قربانی با اشاره به اینکه اخلاص، روحیه شهادت طلبی، انقلابی‌گری و شجاعت از ویژگی‌های سردار بود، گفت: معتقدم که حاج قاسم، مالک اشتر زمان خودش بود چراکه برای سردار مرز ملاک نبود و  برای یاری هر مظلومی که در هر کجای جهان بود نیز حضور می‌یافت؛ خبر شهادت شهید سلیمانی ناگهانی بود و از اینکه رهبرم تنها شدند بسیار ناراحت شدم.

وی یادآور شد: سعی می‌کنم راه و روش سردار و شهدا را الگوی زندگی‌ام قرار دهم؛ مهمترین دستاورد سردار سلیمانی بیرون کردن داعش از سوریه و کشورهای منطقه بود لذا اگر شهدا نبودند شاید امروز در کشورمان این امنیت را نداشتیم. عاملان شهادت حاج قاسم باید طبق قوانین به اشد مجازات برسند.

سردار سلیمانی با شهادتش روحی تازه به پیکر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دمید

مجتبی حیدری یکی دیگر از دانش آموزان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه سردار سلیمانی را همیشه به یار و یاور با بصیرت امیرالمونین(ع)، مالک اشتر تشبیه کرده‌ام، اظهار کرد: حسی که نسبت به حاج قاسم دارم همانند حس یک سرباز نسبت به فرمانده است.

وی افزود: طبیعتا با شنیدن خبر ناگوار شهادت سردار سلیمانی شوکه شدم و تا چند ساعت یا حتی یک یا دو روز نمی‌توانستم این خبر را باور کنم و تا روز تشییع این شهید والامقام، حالی مضطرب و دگرگون داشتم.

این دانش‌آموز قزوینی ادامه داد: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود ایران را قرارگاه مرکزی حسین بن علی خطاب می‌کند؛ لذا وظیفه و تکلیف خود را پیروی از ولی فقیه می‌دانم. حاج قاسم سلیمانی چه در صحنه ملی و چه در صحنه بین‌المللی، قهرمانی مقتدر، پهلوانی جوانمرد و به معنای واقعی کلمه شیر روز و عابدِ شب زنده‌دار بودند که او را به عنصری موثر در جهان تبدیل کرده بود.

حیدری تصریح کرد: سردار سلیمانی در زمینه امور نظامی، دینی، اخلاقی و معرفتی نخبه‌ای بی‌نظیر بود که در این مکتب جوانانی کامل، جامع و شاخص تربیت کرد، می‌توانیم از دیگر دستاورد‌های سردار گسترش جبهه و روحیه مقاومت در تمامی جهان، حتی کشورهای غیراسلامی همچون روسیه و چین یاد کنیم.

وی اذعان کرد: سردار سلیمانی با فداکردن جان خود، روحی تازه به پیکر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دمید که باعث تجدید روحیه شهادت طلبی، اخلاق و بصیرت در کل جامعه شد؛ لذا دفاع از ارزش‌های انقلابی و دینی، تعلّم علم، پرورش معنویت و اخلاق، تقویت روحیه شهادت طلبی و شجاعت،حرکت کردن زیر علم انقلاب و ترویج مکتب سلیمانی که همان مکتب حسینی است، از وظایف نوجوانان در قبال شهدا و ائمه اطهار(ع) است.

عضو انجمن اسلامی دانش آموزی قزوین ابراز کرد: از نظر من فتح قدس و پاک کردن زمین از لوث وجود رژیم اسرائیل و مکتب منحوس صهیونیسم در درجه اول و در درجه دوم، قصاص عوامل شهادت سردار سلیمانی و یاران عزیزشان مهمترین انتقامی است که می‌توان گرفت؛ هر چند به فرموده دبیر کل حزب الله لبنان، سیدحسن نصرالله(حفظه الله)، ارزش کفش شهید سلیمانی، از سر قاتل او نیز بیشتر است.

این دانش آموز قزوینی احساسات خود نسبت به سردار شهید سلیمانی را اینگونه بیان کرد: ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم، در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم، هر زمان بوی خمینی به سر افتد مارا، دور سید علی خامنه ای می‌گردیم. "سردار عزیز! انشالله با دعای خیر شما، عاقبت به‌ خیری ما سربازانتان تضمین گردد".

سردار همواره در بین مردم حضور داشت و درد مردم را می‌شنید

یکی دیگر از اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه سردار سلیمانی حس امنیت و قوت قلب را در ما ایجاد کرد، اظهار کرد: می‌توان گفت نوعی حس پدر فرزندی در بین تمام نوجوانان و سردار وجود دارد، حسی که فراتر از کلامات و درک و بیان است. سردار سلیمانی شخصیتی مردمی بود و به آنچه که می‌گفت باقطعیت عمل می‌کرد؛ نمونه‌اش از بین بردن گروهک تروریستی داعش بود که نشان داد اگر حرفی بزند قطعا عمل خواهد کرد.

راضیه جلالی ادامه داد: سردار همواره در بین مردم حضور داشت و درد مردم را می‌شنید و درک می‌کرد. شهادت حاج قاسم یکی از اتفاقات باور نکردنی بود که نمی‌توان به راحتی آن را باور کرد؛ حس امنیتی که امروز در کشور به وجود آمده را مدیون سردار هستیم.

این دانش آموز قزوینی تصریح کرد: سردار سلیمانی دستاوردهای زیادی داشت و نشان داد که ما هیچ حس بدی نسبت به مردم کشورهای دیگر نداریم؛ ما با مردم یمن، فلسطین، بحرین و سوریه اتحاد داریم و آن‌ها را جزوی از خودمان می‌دانیم، خیلی‌ها سعی کردند که این اتحاد از بین برود اما سردار نشان داد که اتحاد و همبستگی بین این ملت‌ها شکست‌ناپذیر است.

وی افزود: شهید سلیمانی نشان داد با همدلی و همبستگی می‌شود باورهای غلط همچون داعش را شکست داد، این فرمانده بزرگ نمونه برجسته و تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و مقاومت است؛ همه نوجوانان در تشییع باشکوه سردار نشان دادند که پیرو راه او هستند و میدان را خالی نمی‌گذارند از ای رو حفظ راه و روش مکتب سلیمانی از وظایف ما نوجوانان است چراکه نباید تلاش‌ها و دستاوردهای او را فراموش کنیم.

جلالی درباره انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی گفت: شاید این انتقام در درازمدت با اصلاح رفتار و افکار خودمان اتفاق بیفتد؛ انتقام سردار باید همان طور که شهادت او برای ما سنگین و عذاب‌آور بود،  برای دشمن هم همین طور باشد و مدت‌ها درس عبرتی برایشان باشد که هیچگاه جرات چنین کارهایی را نداشته باشند که اگر کار اشتباهی از آن‌ها سر بزند  ما به سخت‌ترین شکل پاسخ خواهیم داد.

این دانش آموز در پایان اینگونه با سردار سخن گفت: یک شال عزا بر هر مسلمان بدهید، بوی خوش او را به گلستان بدهید، بابای تمامی یتیمان بود او انگشترش را به یتیمان بدهید؛ کاش می‌شد تو را با معجزه‌ای برگرداند! خیلی از ما نوجوان‌ها سردار را از نزدیک ندیدیم و فقط شنیدیم و به تصویر دیدیم که بزرگ‌ترین آرزو برایم دیدن حاج قاسم بود که یک آرزو باقی ماند.

اخلاص و فروتنی مهمترین درسی است که سردار به ما داد

امیررضا مهرداد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه قلبم به یاد سردار می‌تپد و دلتنگشان هستم، اظهار کرد: نبوغ نظامی سردار خیلی برایم جالب بود و اینکه با تمام وجود شیفته اهل بیت(ع) و عاشق ولایت بود.

مسئول انجمن اسلامی مدرسه نوروزیان قزوین با اشاره به اینکه در روز شهادت سردار بغض عجیبی داشتم و برایم م قابل باور نبود، ادامه داد: باید ادامه دهنده راه سردار باشیم و مهمترین درسی که از او می‌گیریم اخلاص و فروتنی و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است و باید ذره ذره زندگی این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم.

این دانش آموز قزوینی تاکید کرد: سردار به ما یاد دادند که باید در برابر دشمن، توانایی خود را باور کنیم به طوری که غرور ملی ما را تقویت کرد و نشان داد که راه تامین امنیت کشورمان ایستادگی در خارج از مرزهاست؛ ما نوجوانان باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و زندگی آن‌ها را مطالعه کنیم و با حفظ آرمان‌های شهدا نیز یاد و نامشان را زنده نگهداریم.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملی ما است اما فقط متعلق به ایران نیست چراکه به جبهه مقاومت تعلق دارد و انتقام خون او یک جریان پیوسته است تا به نابودی کامل آمریکا منتهی شود.

مهرداد در پایان خطاب به شهید سلیمانی گفت: سردار دل‌ها با رفتنت قلب‌های ما سرشار از غم شد و ما عهد می‌بندیم که راهت را ادامه می‌دهیم.

خبر شهادت سردار، خبر شهادت یکی از یاران امام زمان(ع) بود

حاجی قربانی از دیگر دانش آموزان قزوینی است که در گفت‌و‌گو با صبح قزوین؛ درباره احساسش نسبت به شهید سلیمانی اظهار کرد: نوعی حس پدر و فرزندی بود که می‌گف؛ گرسنگی‌ها، سختی‌ها و تفنگ و سیم خاردارا برای ما اما آرامش و امنیت در کنار خانواده برای شما. 

وی تاکید کرد: خداوند هرکسی را شهید نمی‌کند، کسی شهید می‌شود که صفات حسنه را در وجودش ملکه کرده و به مقام سالک ناسک رسیده باشد، به این سادگی‌ها نیست اما صفت و ویژگی که در این دوران، واجب‌ترین واجبات است، اطاعت و تبعیت از ولایت فقیه است که حاج قاسم آن را به خوبی در کلام و رفتار نشان داد.

این دانش آموز قزوینی یادآور شد: خبر شهادت سردار، خبر شهادت یکی از یاران امام زمان(ع) بود، البته این شهید بزرگوار به مصداق حدیث حضرت علی (ع) است که می‌فرماید: علی ابن ابی طالب به مرگ، مشتاق‌تر از کودک به پستان مادرش است، که البته رستگاریش برای شهید سلیمانی و داغ دلش برای ما همیشه می‌ماند.

حاجی قربانی ابراز کرد: چه شهیدان دفاع مقدس چه شهیدان حرم، معنویت را در حد اعلی تجلی دادند به طوری که برای نوجوانان تا بزرگسالان بهترین الگوها شامل می‌شوند، صفاتی چون پیروی از ولایت فقیه، ایثار، خود را ندیدن و مکارم الاخلاق که برای ما مصداق صفات اولیاء هستند و صراط مستقیم را نشان می‌دهند، و ما باید همان صفات را در خودمان به وجود بیاوریم.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی را گرچه اشرار و پیروین شیطان به اسم تروریست می‌خوانند اما اگر رشادت‌های سردار برای جهان مسیحیت، شیعه و سنی نبود، تروریست‌ها ذره‌ای برای از بین بردن آسایش و امنیت ملت‌ها درنگ نمی‌کردند، بزرگترین دستاورد سردار با شهادتش به وجود آمد که تمام جهان چنین مرد الهی را شناختند و همچنین سیرت واقعی دشمنان اسلام برای همه آشکار شد تا مردم خودشان را بسازند و شهدا معیاری برای قرب الی الله باشند.

این دانش‌آموز قزوینی تاکید کرد: مهمترین وظیفه نسل نوجوان ادامه راه شهدا یعنی مبارزه با قاسطین دنیای اسلام و خودسازی و تهجد است تا مبادا امام زمان (عج) از پیروانشان خجالت بکشند، و باید این راه را ادامه دهیم تا آن حضرت قیام و ظهور و صلح را در جهان برقرار کنند.

حاجی قربانی اذعان کرد: انتقام سردار سلیمانی فقط انتقام فیزیکی نیست؛ گاهی این انتقام از قبیل جنگ رسانه است که به نام جنگ نرم در جهان امروز نامیده می‌شود که خوشبختانه این کار به خوبی توسط یاران گمنام امام زمان(ع) انجام داده می‌شود.

وی در پایان و درباره جمله‌ای که به محضر حاج قاسم می‌تواند بگوید، اینگونه بیان کرد: لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(169 آ ل عمران)و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن است. به حاج قاسم می‌گویم که خیلی دلمان تنگ شده،  دست مارا هم بگیر، سلام مارا به اربابمان برسان.

وظیفه کنونی نوجوانان حضور در جبهه علمی و‌‌ انقلابی بودن‌ و‌ سرباز‌ ولی فقیه بودن‌ است

سلطانیان دانش آموز دیگری است که در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سردار یک‌ پدر‌ مهربان‌ و‌ فداکار بود که‌ خود را وقف‌ مردمان‌ مظلوم‌‌ کرده‌ بود و‌ شهادتش هم‌ از‌ دست‌ دادن‌ خیلی چیز‌ها‌ و‌ هم‌  به دست‌ آوردن‌‌ موارد‌ زیادی بود. همان طور‌ که‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ فرمودند؛ "شهادت‌ او‌ زنده‌بودن انقلاب‌ در‌ کشور‌ ما را به‌رخ‌ همه دنیا‌ کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود‌ کنند که انقلاب‌ در‌ ایران از‌ بین‌ رفته است، مرده‌ است، تمام‌شده. البته‌ عده‌ای هم‌ سعی‌می‌کنند ‌که این اتفاق‌ بیفتد اما شهادت حاج قاسم نشان داد‌ که انقلاب زنده ست".

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با‌ همه مهربان‌ بود و‌ هیچ‌ حزب‌ و‌ تیپی‌ برای او مهم‌ نبود، افزود: وقتی‌ خبر‌‌ شهادت‌ سردار‌ را شنیدم‌ اصلا‌ باور نمی‌کردم و تا‌ چند‌ روز‌ در فکر‌ بودم‌ تا‌ اینکه به مراسم‌ تشییع‌ در‌تهران‌ رفتم‌ با این وجود هنوز‌ نتوانستم ادرک‌ کنم‌ که سردار‌ را از‌ دست‌ داده‌ایم چراکه سردار‌ یک شخصیت‌ نبود، بلکه هم‌ پدر، هم‌ امنیت‌ و‌هم‌ غرور‌ یک ملت بود.

این دانش آموز قزوینی تصریح کرد: بر‌جسته‌ترین‌ سخن‌ سردار‌ برای من‌ این‌ سخن‌ است که "شرط‌ شهید‌ شدن‌ شهید‌ بودن‌ است" که این جمله تأثیر‌ زیادی هم‌ در‌ زندگی حال‌ و‌ هم‌‌ روند‌ ادامه راهم‌ داشت. الگو‌هایی که‌ از‌ سردار‌ برایم خیلی جالب توجه بود نیز شهید‌وار زندگی کردنش، مهربان‌بودن، عاشق‌ ولی فقیہ‌ بودن‌ و‌ کمک‌ به تمامی قشر‌ها‌ بود.

وی با بیان اینکه یکی از‌ مهمترین‌ دستاورد‌های سردار‌، دور‌ زدن‌ تحریم‌ها‌ بود، عنوان کرد: وظیفه همه ما نوجوانان‌ در‌ قبال‌ راه‌ شهدا‌ این است که ادامه دهنده راهشان ‌باشیم که مهمترین وظیفه کنونی حضور در جبهه علمی و‌ در‌ کنارش‌ انقلابی بودن‌ و‌ سرباز‌ ولی فقیه بودن‌ است.

سلطانیان در پایان گفت: همان طور‌ که حضرت‌ آقا‌ فرمودند؛ حمله به عین‌الاسد‌ تنها ‌یک سیلی بود و‌ به گفته سردار‌ سلامی، انتقام‌ سختی در‌ راه‌ است. هیچ‌ انتقامی نمی‌تواند داغ‌ بزرگ‌ از‌ دست‌ دادن‌ سردار‌ را جبران‌ کند اما‌ مرحمی برای دل‌های سوخته می‌شود.

به اندازه ثانیه‌های جبهه‌هایت دوستت دارم

امیرمحمد جعفرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار کرد: سردار سلیمانی تمام عمر خود را همانند سپر محافظی در مقابل هر پلشتی و دشمن خارجی ایستاد تا از آرمان‌های انقلابی، ولایی و وطن خود دفاع کند و باعث بیداری ملت ایران و تمام ملل آزاده جهان شود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم خیلی خاکی بود و مردم میهنش را دوست داشت، افزود: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدم احساس کردم که این خبر واقعی نیست و بر این باور بودم که هنوز قطعی نیست از این رو خبر شهادت سردار دل‌ها نه تنها من بلکه برای همه سخت بود.

این دانش آموز قزوینی تصریح کرد: سعی می‌کنم از تمام ابعاد روحی و اخلاقی سردار را به عنوان الگو و اسوه خود قرار دهم اما بیشتر سعی دارم که ولایت پذیری را از او بیاموزم؛ شهید سلیمانی چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی هیمنه پوشالی امریکا و استکبار را خاکستر کرد که با شهادتش این خاکستر دوباره شعله‌ور شد و ظالمین و مستکبرین عالم را در بر گرفت.

جعفرخانی ابراز کرد: بیشتر باید به هر دو معنای مادی و معنوی انتقام توجه شود، در انتقام مادی خروج امریکا از منطقه می‌تواند مرحمی بر زخم مردم باشد و در بُعد معنوی انتقام باید هدف شهید سلیمانی را مرتفع و تقویت کنیم تا قاسم‌های سلیمانی در جای جای این جهان ظهور کنند و آبی بر خاموشی و افول شیطان بزرگ باشند.

وی جمله‌اش به سردار را اینگونه بیان کرد: "به اندازه ثانیه‌های جبهه‌هایت دوستت دارم".

با پیشرفت علمی، اقتصادی و معنوی می‌توانیم انتقام سردار را بگیریم

ریحانه فرمانی دانش آموز دیگری است که در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه احساس صمیمانه خاصی نسبت به حاج قاسم دارم، اظهار کرد: سردار سلیمانی کارهای ارزشمندی نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح جهان داشت به طوری که به عنوان یک فرد آزاده در بین ملت‌ها شناخته شده و غرور ملی هر ایرانی را برمی‌انگیزد به طوری که شاهد بودیم تز همه طیف‌ها و اقشار در تشییع او حضور داشتند.

وی افزود: در روز شهادت سردار سلیمانی با یکی از دوستانم که زیاد هم اهل حجاب نیست ملاقات کردم که وقتی همدیگر را دیدیم، من را به آغوش کشید و فقط گریه کرد که این حرکت خیلی برایم جالب بود و نشان می‌دهد که همه طیف‌ها حاج قاسم را دوست دارند.
 
این دانش آموز قزوینی ابراز کرد: با خبر شهادت حاج قاسم حس عجیبی داشتم که قابل بیان نیست، چند سال گذشته متاسفانه پدرم را از دست دادم و با خبر شهادت سردار گویا همه اتفاقاتی که آن زمان افتاده بود از مقابل چشمانم عبور کرد شد و دوباره پدرم را از دست دادم.

فرمانی بیان کرد: مهربانی سردار برای بسیار ارزشمند است که سعی می‌کنم این ویژگی را در خودم تقویت کنم؛ بعد از حکومت ساسانیان پرچم ایران در سواحل مدیترانه به اهتزار درنیامده بود که سردار سلیمانی این کار را انجام داد که برای ما افتخار بزرگی است. لذا نه تنها امنیت و آزادی ایران بلکه کشورهای دیگر را هم مدیون حاج قاسم هستیم.

وی تاکید کرد: در کنار ادامه راه شهدا باید اولویت را درس و تحصیل علم قرار دهیم،اگر می‌خواهیم که خون شهدا پایمال نشود باید سعی کنیم که از لحاظ علمی پیشرفت کنیم تا در آینده به اقتصاد و تولید کشورمان کمک کنیم؛ ما با پیشرفت علمی، اقتصادی و معنوی می‌توانیم انتقام سردار را بگیریم و پیشرفت‌هایی که زمینه ساز ظهور می‌شود نیز به خودی خود انتقام سردار سلیمانی را خواهد گرفت‌.

این دانش آموز قزوینی در پایان گفت: خیلی دوست داشتم که یک روز سردار را از نزدیک ببینم اما متاسفانه هیچوقت قسمت نشد، اگر یک روز او  را ببینم، می‌گویم که خیلی دوستش دارم و می‌خواهم که برای ما دعا کند و شفاعتمان کند.
 
انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان