۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ابتلای ۳۳۷نفر از کادر درمانی به کرونا/ به بیش از ۳هزار پرونده در کمیسیون پزشکی رسیدگی شد
کد خبر: ۳۴۷۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی قزوین اعلام کرد

ابتلای ۳۳۷نفر از کادر درمانی به کرونا/ به بیش از ۳هزار پرونده در کمیسیون پزشکی رسیدگی شد

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی استان قزوین گفت: براساس آخرین آمارها ۳۳۷ نفر از همکاران ما در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح استان مبتلا به کرونا شدند.

ابتلای ۳۳۷نفر از کادر درمانی به کرونا/ به بیش از ۳هزار پرونده در کمیسیون پزشکی رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی اصغر بندرچی امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در ساختمان مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هم اکنون هشت مرکز درمانی سرپایی در سطح استان فعال هستند که بعضاً به صورت شبانه‌روزی بوده که با شروع کرونا با استفاده گسترده از تجهیزات حفاظت فردی در این مراکز مواجه شدیم و با توجه به ازدحام مراجعه‌کنندگان به مراکز تامین اجتماعی توانستیم مدیریت خوبی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم انجام شده در شهرستان تاکستان جذب 58 نیروی کادر پرستاری بود؛ زیرا همیشه بیمارستان تاکستان از کمبود نیروی پرستار رنج می‌برد و با این معضل مواجه بود.

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در مجموع با توجه به اینکه ۱۶ درصد کل تخت‌های بیمارستانی استان و ۱۲ درصد تخت‌های بخش ویژه استان شامل بخش آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو، مربوط به تخت‌های بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی است؛ لذا سرویس دهی به قریب ۲۵ درصد بیماران کرونا در سطح استان باعث افتخار همکاران ما در سازمان است.

وی اضافه کرد: همکاران ما در بیمارستان‌ها با زحمات شبانه‌روزی توانستند درخشش قابل تحسینی داشته باشند و در عرصه خدمات دهی در دوران شیوع بیماری کرونا نقش موثری ایفا کنند.

بندرچی عنوان کرد: براساس آخرین آمارها ۳۳۷ نفر از همکاران ما در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح استان مبتلا به کرونا و بستری شدند که خوشبختانه هیچ کدام منجر به فوت نشد.

وی ادامه داد: هزار و ۳۱۶بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان تاکستان بستری شدند که ۹۶۳ نفر از این تعداد ترخیص شدند؛ البته این آمار شامل برخی افرادی هم هست که در این مدت دو تا سه مرتبه در بیمارستان بستری شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بیمارستان تاکستان در مقایسه با مدت زمانی غیرکرونا، آمار اعمال جراحی‌های سرپایی کاهش محسوسی نداشته و ۳ هزار و ۶۴۲ عمل جراحی در طی این مدت در تاکستان انجام شده است؛ همچنین بیش از ۵۱ هزار ویزیت سرپایی در بیمارستان ۱۰۴ تختخوابی تاکستان انجام شد.

وی بیان کرد: کمیسیون‌های پزشکی همواره با ازدحام و تجمع مراجعه کنندگان مواجه بوده که چالش جدی برای این بخش به ویژه در ایام شیوع کروناست؛ لذا مدیریت این حوزه در ایام کرونا بسیار مهم بود.

بندرچی تصریح کرد: براین اساس فضای کمیسیون‌های پزشکی را گسترش داده و ۴ برابر کردیم و فضایی با تهویه مناسب‌تر و با فاصله‌گذاری اجتماعی برای این منظور آماده و تلاش شد تا همراهان در کمیسیون‌های پزشکی حضور نداشته باشند؛ همچنین ضدعفونی مرتب فضا و توزیع رایگان ماسک به مراجعه ‌کنندگان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: مجموعا در کمیسیون‌های پزشکی ۳ هزار و ۲۴۴ پرونده در ۲۱۷ جلسه بررسی شد و تلاش کردیم تا تعداد جلسات را با همراه کمتر برگزار کنیم تا از شیوع بیماری جلوگیری شود؛ علی رغم اقدامات انجام شده پنج نفر از شاغلین این بخش مبتلا به کرونا شدند.

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی استان قزوین در پایان گفت: کمیسیون‌های پزشکی استان قزوین یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها در سطح کشور است و از استان‌های مجاور نظیر همدان و زنجان برای تعیین استراحت و تعیین میزان درصد از کارافتادگی به کمیسیون‌های استان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان