۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اختتامیه جشنواره «فیلم مقاومت» در قزوین برگزار می‌شود/ ارسال ۵۸ اثر به دبیرخانه استان قزوین
کد خبر: ۳۴۷۱۲۷ نویسنده: محسن کریمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان:

اختتامیه جشنواره «فیلم مقاومت» در قزوین برگزار می‌شود/ ارسال ۵۸ اثر به دبیرخانه استان قزوین

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم مقاومت در قزوین و معرفی آثار برگزیده خبر داد.

اختتامیه جشنواره «فیلم مقاومت» در قزوین برگزار می‌شود/ ارسال ۵۸ اثر به دبیرخانه استان قزوین

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اظهار کرد: این جشنواره از سالیان قبل فعالیت خود را تحت عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شروع کرده که از همه کشورهای جهان آثاری به این جشنواره ارسال می‌شود.

وی افزود: امسال جدا از برنامه‌های مختلف جشنواره، بخشی ویژه‌ای نیز برای مجموعه بسیج در سراسر کشور اضافه شد تا هنرمندان بسیجی و استعدادهای جوان در این جشنواره شرکت کرده و تولیدات شهرستان‌ها نیز در قالب جشنواره دیده شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور بسیج هنرمندان به عنوان دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت در بخش استانی از ابتدای تابستان سال جاری شروع به فعالیت کرده و جلسات مختلفی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین و سایر دستگاه‌ها برگزار، فراخوان جشنواره اعلام و آثار ارسال شد.

وی عنوان کرد: در مجموع 58 اثر به دبیرخانه جشنواره در استان رسید که آثار داوری شد و در نهایت شش اثر برگزیده انتخاب و به دبیرخانه کشوری فیلم مقاومت معرفی شد.

کریمی بیان کرد: تقدیر از برگزیدگان جشنواره در بخش استانی هنوز انجام نشده بود که بهترین مناسبت برای برگزاری این مراسم سالگرد سیدالشهدای مقاومت، سردارحاج قاسم سلیمانی بود لذا مراسم اختتامیه ساعت 16 روز شنبه(13دی) با حضور برگزیدگان و داوران با رعایت ضوابط بهداشتی و تعداد محدود در سالن مولانا در قزوین برگزار می‌شود.

جشنواره استانی فیلم مقاومت منفذی برای ورود به رقابت‌های کشوری 

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در بخش استانی شش اثر برگزیده معرفی و تجلیل می‌شود؛ همچنین از دو اثر تقدیر به عمل می‌آید و سه داور استانی نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول گفت: جشنواره فیلم مقاومت امسال برای اولین بار این ویژگی را داشت که استعداد‌های شهرستانی و استانی هم وارد میدان رقابت شوند و این امر انگیزه‌ای برای افزایش تولیدات آثار باکیفیت در سال‌های آینده خواهد شد.

وی بیان کرد: سه محور اصلی جشنواره موضوعات نهضت مقاومت، دفاع مقدس و جهاد سلامت بود که شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای اولین بار بود که در بخش استانی هم برگزار شد و یک منفذی برای ورود به جریان رقابت‌های کشوری بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تصریح کرد: برخی افراد در حوزه فیلم‌سازی شاید تجربه زیادی نداشتند؛ اما در حوزه تولید کلیپ‌ یا نماهنگ فعالیت داشتند که قالب‌های جشنواره امسال شامل بخش نماهنگ، فیلم کوتاه، فیلم بلند، پویانمایی، فیلمنامه و مستند امکان حضور این فعالان را فراهم کرد تا ضمن تقدیر از تولیدکنندگان آثار که به صورت خودجوش و داوطلبانه اقدام به فعالیت کرده بودند، این تولیدات هم دیده شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان