۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین پیروی از مکتب حاج قاسم راهگشای حل مشکلات داخلی و خارجی است/ هیچ‌گاه رفتار متواضعانه سردار را فراموش نمی‌کنم
کد خبر: ۳۴۷۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدافع حرم قزوینی:

پیروی از مکتب حاج قاسم راهگشای حل مشکلات داخلی و خارجی است/ هیچ‌گاه رفتار متواضعانه سردار را فراموش نمی‌کنم

مدافع حرم قزوینی گفت: آنچه موجب می‌شود خون قاسم سلیمانی‌ها پا برجا بماند و اسلام ناب محمدی روز به روز بیشتر در دنیا ریشه بدواند فقط پیروی و علمی کردن تفکرات این مکتب است.

پیروی از مکتب حاج قاسم راهگشای حل مشکلات داخلی و خارجی است/ هیچ‌گاه رفتار متواضعانه سردار را فراموش نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ شهید سردار سلیمانی به عنوان الگوی همه سربازان و رزمندگان به ویژه محور مقاومت بود طوری که خود را همواره به عنوان یک سرباز می‌دانست نه یک فرمانده؛ این ویژگی موجب شده بود که سربازان و رزمندگان ارتباط و ارادت خاصی به او داشته باشند به ویژه مدافعان حرم که در رکاب این فرمانده بزرگ جهاد می‌کردند.

علی یکی از مدافعان حرم قزوینی است که سال 94 و 95 به عنوان مدافع حرم در محضر فرماندهی حاج قاسم بوده است به طوری که طی این دو مرحله خدمت هم توانسته از کمالات این سردار بزرگ جبهه مقاومت بهره‌مند شود.

این مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به ویژگی بارز سردار سلیمانی اظهار می‌کند: آنچه که سردار سلیمانی را نسبت به چهره‌های شاخص دیگر، بارزتر می‌کند ولایی بودن، شکستن خط و مرزها، خاکی بودن و حضور موثر داشتن در صحنه عمل بود؛ حاج قاسم هیچ وابستگی به جریان یا جناح خاصی نداشت و تنها دغدغه‌اش، رفع مشکلات مردم و بشریت در یک نگاه وسیع جهانی بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم مرد عمل بود، می‌افزاید: سردار سلیمانی هر قدمی را که برمی‌داشت در راستای اسلام ناب محمدی بود تا بتواند همان رعفتی را که پیامبر (ص) از خود نشان می‌داد را در کل دنیا به منصه ظهور بگذارد.

این مدافع حرم می‌گوید: خاکی بودن و مهربانی حاج قاسم بسیار مثال زدنی بود؛ طی چند برخوردی که در مناطق با او داشتیم همواره با ارتباط صمیمی و عشق به ولایت سعی می‌کرد ارکان عملی ولی فقیه را نشان دهد چراکه افکار این سردار بزرگ افکار یک انسان وارسته و بزرگوار بود.

علی با اشاره به اینکه حاج قاسم، مصداق بارز انسان کامل بود، بیان می‌کند: سردار سلیمانی جاذبه خاصی داشت، زمانی که صحبت می‌کرد، انسان را چنان مجذوب خود می کرد که انگار سالیان سال  با فکر و منش او آشنا بودیم.

سردا رسلیمانی رابطه صمیمانهای با نیروها در منطقه داشت

وی ادامه می‌دهد: سردا رسلیمانی ارتباط صمیمانه‌ای با نیروها در منطقه داشت به طوری که یک روز با محافظانش برای توزیع نیروها به پادگان آمده بود و رزمندگان سعی می‌کردند خود را به ایشان نزدیک کنند، حتی یکی از بچه‌ها ناخواسته لباس سردار را پاره کرد اما سردار با گشاده رویی و منش بزرگی که داشت، گفت "اشکالی ندارد، ما همه از یک خانواده هستیم و از هم جدا نیستیم"؛ این رفتار در همان اولین روز برایم بسیار جذاب بود به همین خاطر بیشتر شیفته سردار شدم.

این مدافع حرم ابراز می کند: امیدواریم بتوانیم راه، منش و مکتب حاج قاسم را که این روزها در جامعه کمرنگ شده است و مصداق عملی یک فرماندهی راهبردی و مدیریتی است را در لایه‌های زیرین و بالای جامعه تعمیم دهیم تا یک جامعه علوی را در کل دنیا به منصه ظهور بگذاریم.

علی تصریح می‌کند: دید سردار نه تنها در ایران، سوریه و عراق بلکه یک دید راهبردی بسیار بزرگ در راستای اهداف جهان اسلام بود؛ نگاهی که واقعا اگر آن را به دنیا تعمیم دهیم می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز را برطرف کند چراکه نگاه و کلام حاج قاسم بنا بر به عدالت اجتماعی، فقرزدایی و توسعه امکانات در کل دنیا و برابر بودن انسان‌ها با همدیگربود.

وی ادامه می‌دهد: مصداق بارز تفکر سردار سلیمانی را می‌توانیم در کلام، گفتار و سیره حضرت رسول (ص) مشاهده کنیم، یعنی نگاه سردار به قدری وسیع بود که می‌توانست نه تنها  برای جهان اسلام بلکه کل عالم بشریت و دنیا راهکار ارائه دهد؛ این یک شعار نیست چون ما امروز درگیر خیلی از این مسائل هستیم.

اهداف سردار سلیمانی جهانی بود

این مدافع حرم اظهار می‌کند: طرز تفکر حاج قاسم با این سخن در یکی از سخنرانی هایش کاملا مشخص بود که می گفت "مهم نیست ما چپ یا راست باشیم، اصلاح  طلب باشیم یا اصولگرا، مهم این است که بتوانیم دردی از دردهای مردم و جامعه را برطرف کنیم" لذا این نشان می‌دهد که راهبرد او می‌تواند در سطح دنیا و جهان راهگشا باشد و اگر در مدیریت دنیا به کار گرفته شود، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

علی اضافه می‌کند: کسی که از جانش مایه می‌گذرد و خودش را وقف مردم می‌کند در واقع با خدا معامله کرده است و کسی که سعی می کند آرمان‌هایش را برای جامعه جهانی به اثبات برساند انسانی خودساخته است؛ سردار سلیمانی ارزش خاصی برای فرزندان و خانواده شهدا البته نه صرفا برای اشخاص بلکه برای راه آن‌ها قائل بود.

وی بیان می‌کند: ارکان اصلی، خط کشی‌ها و مسیرهای نظام مشخص است؛ ما می‌توانیم با پیروی از مکتب حاج قاسم که شامل ارکان اسلامی است و اسلام  براساس آن پایه‌گذاری شده، ادامه دهنده راه او و شهدای دیگر باشیم و با الگو گرفتن از آن‌ها، جامعه جهانی را به وحدت، انسجام و یکپارچگی برسانیم.

این مدافع حرم تصریح می‌کند: آنچه موجب می‌شود خون قاسم سلیمانی‌ها پا برجا بماند و اسلام ناب محمدی روز به روز بیشتر در دنیا ریشه بدواند فقط پیروی و علمی کردن تفکرات این مکتب است؛ ما می‌توانیم با کارها و زیرساخت‌های فرهنگی، مبانی فکری و با استعانت از اسلام ناب و کمک گرفتن از افرادی که بنیه علمی و فرهنگی دارند، منش و روش این شهید بزرگوار را در دنیا و جهان گسترش دهیم.

سوریه و عراق بهانهای برای رسیدن به ایران بود

وی می افزاید: جریان جنگ در سوریه و عراق وسیله و دستاویزی برای رسیدن به ایران بود لذا سال 90 و 91 که جریان تکفیری اوج گرفت، بسیاری از عوامل دست به دست هم داده بودند تا سوریه و عراق  سرپلی برای رسیدن به ایران شود اما حاج قاسم از همان ابتدا با شناخت، بینش و منش دقیقی که داشت جلوی این جریان ایستاد و راهکار نشان داد.

علی می‌گوید: حاج قاسم با درایتی که داشت و با تعمیم دادن گروه‌های بسیج به لبنان که قبلا مبانی آن پیاده شده بود نیز آن را به سوریه و عراق تعمیم داد به طوری که در سوریه جبهه وطنی و در عراق حشدالشعبی  شکل گرفت و از طرفی یمن و فاطمیون قدرت گرفتند؛ درواقع شهید سلیمانی فرهنگ و تفکر بسیج را به ارکان جامعه این کشورهایی که مورد هجمه داعش قرار گرفته بود، تعمیم داد.

این مدافع حرم در پایان بیان می‌کند: درواقع حاج قاسم با تبیین فرهنگ و تفکر بسیج به آن کشورها، این بینش سیاسی را در مردم ایجاد کرد که بدانند دشمنی که مقابلشان ایستاده برای طرز فکر، سفره، ناموس و فرزندانشان نقشه دارد و می‌خواهد تمام ارکانشان را تغییر دهد و این موجب شد با شناختی صحیح بتوانیم موضع خوبی بگیریم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان