۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استقامت و پایداری مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب است/ وصیت‌نامه سردار سلیمانی باید بازخوانی شود
کد خبر: ۳۴۷۱۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

استقامت و پایداری مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب است/ وصیت‌نامه سردار سلیمانی باید بازخوانی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به عوامل بقای انقلاب گفت: مهم‌ترین، حساس‌ترین و فوری‌ترین وظیفه همه ما تلاش بر تداوم انقلاب است که در این راستا استقامت و پایداری مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب به شمار می‌آید.

استقامت و پایداری مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب است/ وصیت‌نامه سردار سلیمانی باید بازخوانی شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در مراسم رونمایی از کتاب "شهید سعید" که با حضور مسئولان استانی در معراج شهدای قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در این مراسم از کسی سخن می‌گوییم که در طول یکسال گذشته هر بار تصویر یا فیلمی از او دیدیم یا موضوعی در مورد او شنیدیم قلبمان جریحه‌دار و اشک‌ها جاری شد؛ چراکه فقدان سردار سلیمانی بر همگان سنگین بود.

وی افزود: مهم‌ترین، حساس‌ترین و فوری‌ترین وظیفه همه ما تلاش بر تداوم انقلاب است و سردار سلیمانی‌ها در مکتب نهج‌البلاغه چند سخن واضح داشته و در عمل نیز مقید به این شعارهای امیرالمومنین(ع) و نکاتی که حضرت فرمودند، بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند پس از تامل و اندیشه در اختلاف رویدادهای زشت و زیبای تاریخ ملت‌های گذشته مواظب باشید، آنچه را که موجب عزت و سربلندی آنها یا نابودی دشمنان و رمز عافیت و سلامتی شده را با جدیت فراگرفته و رعایت کنید.

وی اضافه کرد: به عقیده من سردار سلیمانی و سردار سلیمانی‌ها دقیقا این جمله امام علی(ع) را درک و رعایت کردند و حال در ادامه ما موظفیم تا مسیر آنان را ادامه دهیم.

زهرایی در ادامه با اشاره به عوامل بقای انقلاب عنوان کرد: اولین موضوع مهم در بقای انقلاب، استقامت و پایداری است که نقطه مقابل آن در همین مسئله سستی، تنبلی و بهانه‌تراشی است.

وی با تاکید براینکه استقامت و پایداری مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب است؛ گفت: امروز می‌بینیم برخی از مجاهدینی که در دوران جنگ تحمیلی سال‌ها مجاهدت کردند، اکنون در این دوران کنار کشیده و استقامت برای آن بدون مفهوم است و دچار سستی شدند و بعضا در بین جوانان نیز شاهد این امر هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سردار سلیمانی در وصیتنامه خود عنوان کردند ۴۰سال هر آنجایی که نیاز بود، رفتم و جنگیدم برای اینکه تلاش کرده و استقامت و پایداری‌ام را نشان دهم برای بقای انقلابی که امام راحل بنا نهاد.

وی ادامه داد: عامل دوم بقای انقلاب، اطاعت محض از امام است که نقطه مقابل آن حرمت‌شکنی و گستاخی نسبت به امام و رهبری است که در جای جای وصیتنامه سردار به این نکته مهم یعنی اطاعت محض از رهبری اشاره شده نه اطاعت با قید و شرط و براساس منافع یا سلایق شخصی.

زهرایی تصریح کرد: در رفتار سردار سلیمانی اطاعت محض از رهبری، رمز این عظمتی بود که پس از شهادتش بیشتر متوجه آن شدیم. سومین عامل بقای انقلاب، غیرت دینی است که نقطه مقابل آن کمرنگ شدن تعهد دینی است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی بیان کردند کسی که فقط از خدا بترسد ذره‌ای ترس غیر خدا را در وجودش نمی‌توان مشاهده کرد که کاملا در رفتار و منش سردار هویدا بود؛ به طوریکه در مواجهه با داعش در خط مقدم می‌ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: اگر تعهد دینی تزلزل پیدا کرده و دچار سستی شود؛ بقای انقلاب با مشکل مواجه می‌شود زیرا یکی از موانع بقای انقلاب کم‌رنگ شدن ایمان و تعهد دینی است.

وی بیان کرد: عامل بعدی بقای انقلاب، غافل نشدن از دشمن است و دشمن‌شناس‌ترین فردی که کنار مقام معظم رهبری می‌دیدیم سردار سلیمانی بود.

زهرایی تصریح کرد: در سایه غفلت سست شده و نفوذ دشمن تا شهرهای ما اتفاق می‌افتد به طوریکه از حلقوم یک فارس زبان به ظاهر شیعه و در پایتخت نشسته، صدای دشمن بلند می‌شود که همه این مباحث از جریان نفوذی است که رهبری بارها در سخنانشان بدان اشاره کردند.

وی عنوان کرد: عامل بعدی بقای انقلاب، وحدت جامعه توحیدی و ایمانی و نقطه مقابل آن اختلافات داخلی است و هرجایی که مواضع مختلفی اتخاذ کرده و دل‌ها از هم دور شد و فاصله گرفت، دشمن جرات کرد که به قول خودش قوی‌ترین ژنرار آسیا را به شهادت برساند.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان امام علی(ع) ابراز کرد: از جمله مهمترین عوامل بقای انقلاب سلامت کارگزاران و نقطه مقابل آن فساد کارگزاران است، زیرا اگر کارگزاران اهل فساد باشند شکست قطعی است.

وی تصریح کرد: بخشی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی به مسئله کارگزاران اشاره دارد که نشان می‌دهد اگر شاگرد مکتب نهج‌البلاغه و امیرالمومنین بودیم هم می‌توانیم رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده داریم درک کرده و در مسیرش حرکت کنیم و هم می‌توانیم وصیتنامه‌ای بنویسیم که هرکسی توان نوشتن آن را ندارد.

زهرایی در پایان بیان کرد: باید جلساتی بگذاریم و بخش‌های مختلف وصیتنامه سردار را بخوانیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم چون شهید سلیمانی کسی است که به وصیتنامه‌ای که نوشته عمل کرده است.

در ادامه سرهنگ عباس برزگر اظهار کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری بیشتر بدان اشاره فرمودند بحث اخلاصی بود که در شهید سلیمانی و امثال او مشاهده می‌شود به طور مثال شهید حججی در اوج تنهایی و غربت به شهادت رسید اما اکنون به چنین عزت و سربلندی دست یافته و این نتیجه اخلاص در عمل است.

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین گفت: امیداریم خداوند به همه ما عمر پرخیر و برکت دهد تا بتوانیم پاسدار واقعی همه شهدا و نهضت امام حسین(ع) باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان