۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مقام‌سازی بیش از ۵۰درصد واحدهای روستایی/ طرح اقدام ملی مسکن در قزوین پس از تحویل زمین آغاز می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اعلام کرد

مقام‌سازی بیش از ۵۰درصد واحدهای روستایی/ طرح اقدام ملی مسکن در قزوین پس از تحویل زمین آغاز می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از مقام‌سازی بیش از ۵۰درصد واحدهای روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: تعهد بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن ۳هزار و ۵۰واحد است که اکنون این طرح با یک پروژه ۹۵واحدی در بوئین‌زهرا آغاز شده است.

مقام‌سازی بیش از ۵۰درصد واحدهای روستایی/ طرح اقدام ملی مسکن در قزوین پس از تحویل زمین آغاز می‌شود

اصغر گونجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه تاکنون بیش از 50درصد از واحدهای روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: از ابتدای تاسیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکنون 52هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

وی افزود: از سال 84 تاکنون طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح روستاهای استان در حال اجراست که امسال سهمیه بنیاد مسکن قزوین چهار هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در قالب اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی بیش از 30هزار واحد مقاوم سازی شده که پس از اعلام تسهیلات دولت از طریق بانک‌های عامل؛ بنیاد مسکن اقدامات اولیه نظیر تشکیل پرونده و نظارت بر امور ساخت‌وساز این واحدها را در سطح استان برعهده دارد.

ارائه وام 50 میلیونی برای بهسازی مسکن روستایی

گونجی ادامه داد: سقف تسهیلات در زمینه بهسازی مسکن‌های روستایی 50میلیون تومان است که تاکنون 8هزار و 429میلیارد ریال اعتبار برای این واحدها هزینه شده است.

وی اذعان کرد: برای تامین واحد مسکونی محرومین در مناطق روستایی و شهری طبق توافق‌نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد طرح احداث دو هزار واحد مسکونی محرومین در مناطق روستایی و شهری زیر 25هزار نفر در حال اجراست.

این مقام مسئول افزود: این طرح تاکنون با جذب اعتباری بالغ بر 45میلیارد ریال و پرداخت 650میلیون ریال بلاعوض در حال اجراست و اکنون برای تعداد 854 نفر از متقاضیان این طرح، تشکیل پرونده شده و جهت انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ابراز کرد: تاکنون تعداد 110 واحد مسکونی محرومین با نظارت فنی این نهاد در استان در حال اجراست و این روند برای سال جاری ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح هادی در 471 روستای استان 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه در شهرستان گیلان غرب حدود 12هزار واحد تعمیری بازسازی شد و همچنین تعداد 3هزار و 977واحد در سطح روستاها و مناطق شهری این شهرستان به طور کامل احداث شد.

این مقام مسئول درباره اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان گفت: این طرح تاکنون در 471روستا اجرا شده که از این میزان 78طرح به طور کامل به پایان رسیده؛ اما مابقی در فازهای بعدی در حال اجراست.

گونجی بیان کرد: سال گذشته 37طرح در دست اقدام داشتیم که اکنون درحال اجراست که 25طرح آن با اعتباری بالغ بر 52میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 12طرح با اعتباری بالغ بر 108میلیارد از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای 105 طرح در سال جاری عنوان کرد: از این تعداد، 28طرح از منابع اعتبارات ملی بالغ بر 91میلیارد ریال و 77طرح از محل اعتبارات استانی با اعتبار 151میلیارد ریال در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در زمینه صدور اسناد مسکن روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر تصریح کرد: در مجموع سال‌های گذشته 64هزار و 761فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان انجام شده که از این تعداد 57هزار و 600فقره سند روستایی و 6هزار و 733فقره سند شهری زیر 25هزار نفر است؛ برای سال جاری نیز تعهد داریم هزار و 720فقره سند روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر صادر نماییم.

طرح مسکن ملی در بوئین زهرا کلید خورد

وی درباره اجرای طرح مسکن ملی گفت: تعهد سازمان بنیاد مسکن 3هزار و 50واحد است که اکنون این طرح با یک پروژه 95واحدی در بوئین زهرا به عنوان اولین شهرستان در استان آغاز شده و سایر شهرستان‌ها با اخذ زمین‌های واگذار شده توسط اداره‌کل راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان بوئین زهرا 726متقاضی طرح اقدام ملی مسکن داشتیم که از این تعداد 315نفر واجد شرایط بودند که تاکنون 77نفر اقدام به پرداخت وجوه کرده؛ اما با توجه به تکلیف این سازمان در حال اجرای این پروژه از منابع داخلی هستیم تا مابقی متقاضیان اقدام به پرداخت وجوه کنند.

وی بیان کرد: از بین هزار و 455 متقاضی ثبت‌نام کننده برای طرح مسکن ملی در کل استان781نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد تاکنون 268نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و تنها 183نفر آورده خود را تحویل داده‌اند.

گونجی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در مناطق سیل زده غرب ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب قزوین پس از استقرار ستاد معین خود در شهرستان نورآباد استان لرستان طی سال گذشته با تمام توان تعداد 3هزار و 400واحد مسکونی آسیب دیده را که نیاز به تعمیر داشت را به پایان رساند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان قزوین تعداد 2هزار و 122واحد مسکونی روستایی را احداث کرده و با موفقیت اقدامات خود را در استان لرستان به پایان رساند.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین در پایان گفت: سال 98 در استان قزوین هم تعداد 820واحد مسکونی روستایی با اعتبار 323میلیارد ریال احداث و 270واحد تعمیری با اعتباری بالغ بر 32میلیارد ریال پیگیری و اجرایی شده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان