۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین میزان و تراز آدم‌ها در فتنه‌ها مشخص می‌شود/ حمایت از ولایت از مهمترین جلوه‌های‌ شخصیت سردار سلیمانی بود
کد خبر: ۳۴۷۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۴:۶۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

میزان و تراز آدم‌ها در فتنه‌ها مشخص می‌شود/ حمایت از ولایت از مهمترین جلوه‌های‌ شخصیت سردار سلیمانی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سردار سلیمانی فتنه را به خوبی می‌شناخت. ولایت و امامت عمود خیمه دین محسوب می‌شود و سردار سلیمانی در حمایت از ولایت و امامت با قدرت پای کار بود.

میزان و تراز آدم‌ها در فتنه‌ها مشخص می‌شود/ حمایت از ولایت از مهمترین جلوه‌های‌ شخصیت سردار سلیمانی بود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(چهارشنبه) در وبیناری که به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگداشت 9 دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند جایگاه حضرت مریم(س) را بسیار رفیع و عظیم قرار داد و ایشان را سیده نساء زنان عالم در عصر خود معرفی کرد اما حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم در تمام عصرها و زمانهاست.

وی تصریح کرد: رسالت حضرت عیسی(ع) اختصاص به قوم بنی‌اسرائیل داشته است. حضرت عیسی(ع) فرموده ای بنی اسرائیل خدا مرا برای هدایت شما فرستاده، تورات را تصدیق می‌کنیم و آمدن پیامبر خاتم را که نام او احمد است بشارت می‌دهم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همان طور که حضرت مریم(س) سیده زنان عالم در عصر خودش می‌باشد، رسالت حضرت عیسی بن مریم(ع) نیز اختصاص به یک قوم دارد اما حضرت فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم در تمام عصرها و زمان‌هاست و رسالت نبی مکرم اسلام(ص) نیز همه انسان‌ها را در تمام عصرها و دوران‌ها در بر می‌گیرد و رسالت حضرت جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اسلام دین صلح و آرامش است، بیان کرد: زمین با ظهور امام زمان(عج) و عدل و داد مطهر خواهد شد و به امنیت و صلح می‌رسد و در روایات و احادیث نسبت به حفظ صلح، امنیت و آرامش تأکید بسیاری شده است.

وی افزود: اما همین دین وقتی به فتنه و فتنه‌انگیزان می‌رسد، تأکید می‌کند که فتنه‌انگیزان باید کشته شوند تا آرامش و امنیت حفظ و مداومت داشته باشد. از بین رفتن فتنه‌گران در راستای حفظ صلح، آرامش و امنیت است.

حمایت از ولایت و امامت یکی از مهمترین جلوه‌های‌ شخصیت سردار سلیمانی بود

عابدینی عنوان کرد: درباره فتنه قرآن، نهج البلاغه و روایات صحبت‌های بسیاری کرده‌اند. یک نگاه این است که همه آدم‌ها در معرض فتنه قرار دارند و میزان و تراز آدم‌ها در فتنه‌ها مشخص می‌شود و در شرایط فتنه است که صداقت و راستی انسان رخ می‌نماید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند فرموده این نیست که انسان‌ها همین که بگویند ایمان آوردیم آزمایش و امتحان نمی‌شوند بلکه انسان‌ها در تمام دوران زندگی خود بارها در معرض فتنه قرار می‌گیرند تا صادقان از غیرصادقان مشخص شوند. خداوند انسان‌ها را به دنیا آورد تا با اتفاقات خیر و شر بیازماید و گوهر وجودی انسان را آشکار کند و امتحان‌های الهی فرصتی برای رشد و کمال انسان است.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم تا ابزار فتنه دیگران قرار گیریم و از سکوت و رفتار ما در دوران فتنه سوء استفاده شود. خدا تأکید کرده است که فتنه فقط دامن فتنه‌گران را نمی‌گیرد بلکه دامن سکوت کنندگان در فتنه را نیز می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه طبق آیات قرآن فتنه از قتل شدیدتر و بزرگ‌تر است، گفت: وقتی فتنه‌ای نظیر داعش بپا شد، امنیت، رعب و وحشت حاکم شد و نوامیس به مخاطره افتادند و علاوه بر آن قتل و کشتار هم اتفاق افتاد و این‌ها نشان می‌دهد که فتنه از قتل شدیدتر و بزرگ‌تر است.

عابدینی اظهار کرد: امام علی(ع) فرموده هواهای نفسانی عامل پیدایش فتنه است و آدم‌ها برای هواهای نفسانی دیگران به میدان فتنه می‌آیند و این یکی از انگیزه‌های فتنه است و برای رسیدن به اهداف خود، بدعت‌هایی که خلاف کتاب خداست را مطرح می‌کنند.

وی افزود: خداوند هیچگاه به کافران اجازه نداده که بر مؤمنان مسلط شوند و سلطه اجانب را نمی‌پذیرد. خدا فرموده کسی حق ندارد کافران را به عنوان دوست و هم‌پیمان بپذیرد. ما با دنیا تعامل داریم اما در ادبیات جهان نمی‌توان گفت که دنیا به آمریکا ختم می‌شود و باید بسیار گسترده‌تر و فراتر از این مرزبندی تعامل با دنیا را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده به منافقان عذاب بزرگ را بشارت بده. منافقان آنهایی هستند که به جای رفاقت با مؤمنان با کافران رفاقت می‌کنند. رهبری تأکید کردند که مذاکره را بین خودتان داشته باشید تا اختلافات کنار رود و با وحدت و یکپارچگی مشکلات را از پیش روی کشور بردارید و این چیزی است که مسئولان می‌باید در دستور کار قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هیچ عزتی را نباید از غیر خدا بخواهیم چرا که در قرآن تأکید شده است همه عزت‌ها نزد خداوند است. در متون دینی تأکید شده است که در جامعه محبان اهل بیت(ع) کسانی هستند که از نظر فتنه از دجال هم بدتر هستند و مدام دنبال دوستی با دشمنان و دشمنی با دوستان هستند و در این شرایط تشخیص حق از باطل سخت می‌شود و باید مراقب چنین شرایطی بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) نقطه اتصال رسالت پیامبران با ائمه اطهار (ع) است، گفت: همانطور که رسالت نبی مکرم اسلام جهانی بود، رسالت ائمه اطهار(ع) نیز جهانی است.

عابدینی در خصوص عظمت و بزرگی سردار سلیمانی نیز بیان کرد: سردار سلیمانی فتنه را به خوبی می‌شناخت. ولایت و امامت عمود خیمه دین محسوب می‌شود و سردار سلیمانی در حمایت از ولایت و امامت با قدرت پای کار بود و این مهم یکی از جلوه‌های شخصیت سردار سلیمانی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سردار سلیمانی همان توجهی که به شیعیان نجف داشت، به ایزدی‌های عراق و مسیحیان نیز داشت و هیچ گاه نگاه جناحی و سیاسی در مسائل نداشت و کاملا در راستای دستورات دین و قرآن در حمایت از مستضعفان گام بر می‌داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان