۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رونمایی از کتاب "شهید سعید" در قزوین/ حرکت به‌سمت گام دوم انقلاب با شهادت سردار سلیمانی سرعت گرفت
کد خبر: ۳۴۷۱۱۱ نویسنده: علی جلیلوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" استان مطرح کرد

رونمایی از کتاب "شهید سعید" در قزوین/ حرکت به‌سمت گام دوم انقلاب با شهادت سردار سلیمانی سرعت گرفت

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین گفت: اولین مجموعه مکتوب از اشعار شعرای انجمن کمیت با عنوان "شهید سعید" با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان قزوین به چاپ رسیده و امروز طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از کتاب "شهید سعید" در قزوین/ حرکت به‌سمت گام دوم انقلاب با شهادت سردار سلیمانی سرعت گرفت

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین از رونمایی کتاب شعرای قزوینی با محوریت شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: از سوی انجمن کمیت قزوین حدود پنج سالی است که کانالی جهت بارگذاری اشعار شعرای قزوینی راه‌اندازی شده که سال گذشته در ایام شهادت سردار سلیمانی، شاعران قزوینی اشعاری را که در مدح این سردار بزرگ سروده و ارسال کردند و ما نیز در این کانال برای استفاده ذاکرین و عموم منتشر می‌کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی اثر به انجمن کمیت قزوین رسید که قابلیت گردآوری به شکل یک مجموعه شعر را داشت؛ لذا تصمیم به چاپ کتابی از اشعار شعرای قزوینی با محوریت سردار سلیمانی گرفته شد.

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین با اشاره به ویژگی آثار تصریح کرد: مهمترین ویژگی این مجموعه آن است که اشعار کاملاً به صورت خودجوش و از دل شعرا برآمده و در حقیقت شاعران قزوین با قلب خود آثار را نوشته و هدیه کردند.

چاپ 50 اثر از 30 شاعر قزوینی

وی عنوان کرد: اولین مجموعه مکتوب از اشعار شعرای انجمن کمیت با عنوان "شهید سعید" با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان قزوین به چاپ رسیده و امروز طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

جلیلوند تصریح کرد: حدود 50 اثر توسط 30 شاعر قزوینی در کتاب "شهید سعید" به نگارش درآمده؛ ضمن اینکه ارزیابی و ویرایش اشعار با تلاش آقایان ابوترابی و اسماعیل سکاک جهت چاپ در کتاب انجام شده است.

با شهادت سردار سلیمانی، روحیه مقاومت تقویت شد

وی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی چنان غوغایی ایجاد کرد که با شکل‌گیری یک نهضت عمومی، همه ساحت‌های هنری را به تکاپو وا داشت، شهادت سردار سلیمانی احساسات شعرا را قلیان بخشید؛ به طوری که تنها دقایقی پس از شهادت، آثاری مکتوب با کیفیت بالا، نه فقط از سوی شعرای صاحب‌نام و شاخص بلکه توسط شاعران گمنام مناطق مختلف استان به دست ما رسید که حاکی از جایگاه والای شهید حاج قاسم در بین هنرمندان داشت.

این مقام مسئول گفت: جوشش و نهضت عمومی که به واسطه شهادت آن شهید عالیقدر در بین آحاد جامعه و به ویژه در میان هنرمندان ایجاد شد، منجر به واکنش آنها شده به طوری که حتی پس از گذشت یکسال از زمان شهادت؛ همچنان شعرا و همه هنرمندان در این عرصه ورود چشمگیری دارند.

وی تاکید کرد: با شهادت سردار قاسم سلیمانی روحیه مقاومت و استکبارستیزی در جبهه حق تقویت شد؛ چراکه ترور حاج قاسم چهره حقیقی استکبار جهانی و غرب را بر همگان نمایان کرد.

ترور حاج قاسم چهره حقیقی استکبار جهانی را نمایان کرد

جلیلوند عنوان کرد: در متن اشعار کتاب "شهید سعید" آنچه بیش از هرچیز خودنمایی می‌کند؛ آن است که سردار سلیمانی به عنوان نماد اصلی مقاومت معرفی شده و در واقع جریان مقاومت در اشعار شعرای قزوینی رنگ و بوی بهتری گرفته و برجسته‌تر شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: شعرا همواره نسبت به انقلاب دغدغه داشته و دارند و در مقابل مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی واکنش نشان می‌دهند؛ در واقع حرکت به سمت گام دوم انقلاب با خون ریخته شده سردار؛ سرعت گرفت.

وی در پایان گفت: مراسم رونمایی کتاب "شهید سعید" با رعایت ضوابط و پروتکل‌های حاکم در اجتماعات و با حداقل حضور افراد؛ ساعت 16 امروز با حضور مسئولان استانی و شهری در معراج شهدای قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان