۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین توزیع ۴۵۰۰بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی
کد خبر: ۳۴۷۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد

توزیع ۴۵۰۰بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در پنجمین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه، چهار هزار و ۵۰۰‌ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان قزوین توزیع می‌شود.

توزیع ۴۵۰۰بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی امروز(چهارشنبه) در پنجمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در قالب اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(ص) و ایام فاطمیه اظهار کرد: مشارکت در طرح مواسات و همدلی به عنوان یکی از وظایف ذاتی اوقاف براساس نیات واقفان محسوب می‌شود؛ چراکه دستگیری بی‌منت و کریمانه از محرومان از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان به شمار می‌آید.

وی افزود: سازمان اوقاف، همزمان با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های ویژه‌ای درنظر گرفته که ادامه کمک‌های مؤمنانه در راستای حمایت از اقشار کم بضاعت و آسیب‌دیده از بیماری کرونا از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر بزرگان و شهدا قدم برداریم؛ لذا مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در این راستا تاکنون چندین مرحله طرح معیشتی را اجرا و بیش از ۱۰هزار بسته اقلام را توزیع کرده است.

وی یادآور شد: در پنجمین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه، چهار هزار و ۵۰۰‌ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان قزوین توزیع می‌شود؛ از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ بسته در قزوین، هزار بسته در البرز، ۵۰۰ بسته در بوئین‌زهرا و ۵۰۰ بسته در تاکستان توزیع خواهد شد.

مجیدی تصریح کرد: ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌ها که از محل درآمد موقوفات قزوین تهیه شده تقریبا ۳۰۰ تا ۴۰۰‌ هزار تومان بوده که شامل برنج، ماکارونی، حبوبات، قند و گوشت گرم است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: در بسته‌های حمایتی علاوه بر اقلام غذایی؛ تعدادی ماسک بهداشتی و وصیت‌نامه شهید سلیمانی نیز تعبیه شده است.

در ادامه این مراسم منوچهر حبیبی بیان کرد: هرچه واژه ناب در آدم و عالم است همه باید به روح سردار تقدیم شود؛ چراکه همه در وصف عظمت این انسان الهی کم می‌آورند و به تعبیر رهبری شهید سلیمانی یک مکتب را ساخت.

وی افزود: سردار سلیمانی در زمان حیات خویش مایه آرامش دنیا بود؛ داعش شکل گرفت تا از اسلام و دین چیزی برجای نماند؛ لذا سردار معجزه‌ای بود که توانست همگرایی را در بین فاطمیون افغانستان، حزب‌لله لبنان و حشد‌الشعبی عراقی به وجود آورد و شهادت آن سردار عالیقدر نیز مایه انسجام و وحدت ملت‌های آزادیخواه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: از مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح شهید سلیمانی تشکر داریم؛ این کاروان کمک‌های مومنانه باید تداوم داشته باشد و این کمک‌ها در واقع دومینوی کمک‌های خالصانه مردم بوده که نشان می‌دهد دین برای هربخشی از زندگی نسخه دارد.

وی در پایان بیان کرد: مبدا حرکت مومنانه و کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان بیماری کرونا، مقام معظم رهبری بودند؛ همچنین در این شرایط کرونایی، مقیدترین فرد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقام معظم رهبری هستند که در هیچ برنامه‌ای حضور ندارند و این پیام را با خود همراه دارد که اسلام برای حفظ جان انسان، اولویت دارد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان