۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مراجعه دیرهنگام بیماران باعث افزایش فوتی‌های قزوین شده است/ نمایشگاه کشاورزی درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها تعطیل می‌شود
کد خبر: ۳۴۷۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس علوم پزشکی قزوین:

مراجعه دیرهنگام بیماران باعث افزایش فوتی‌های قزوین شده است/ نمایشگاه کشاورزی درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها تعطیل می‌شود

رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: افراد خیلی دیر برای دریافت خدمات کرونایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اکثرا در مرحله‌ای هستند که تمام اقدامات درمانی ما برای بهبودی آن‌ها بی‌فایده است.

مراجعه دیرهنگام بیماران باعث افزایش فوتی‌های قزوین شده است/ نمایشگاه کشاورزی درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها تعطیل می‌شود

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره نحوه فعالیت‌های اجتماعی اظهار کرد: درمورد نمایشگاه‌ها و بازگشایی اجتماعات، در ستاد ملی کرونا تاکید بر این بوده که اگر شرایط مندرج در پروتکل‌ها باتوجه به رنگ بندی و وضعیت هر استان رعایت شود قابلیت اجرایی دارد اما متاسفانه در عمل می‌بینیم که دستورات به طور دیگری اعمال می‌شود به طوری که در هر برنامه گفته می‌شود طبق پروتکل‌ها اما در عمل انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شیوع دوباره بیماری و افزایش بروز بیماری در کشور می‌شود، افزود: قطعا بازدیدها و حضور شخصیت‌های کشوری می‌تواند باعث شکوفایی اقتصادی استان شود اما نکته قابل توجه و تاکید ما بر رعایت پروتکل‌ها است؛ اگر بتوانیم به این سمت برویم که همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هوشمند باشد قطعا دیگر اوج بیماری را نخواهیم داشت.

مهمترین دغدغه و نگرانی ما اجتماعات خانوادگی است

رئیس علوم پزشکی قزوین ادامه داد: اکنون مهمترین دغدغه و نگرانی ما اجتماعات خانوادگی است که مدت زیادی به خاطر طرح هوشمند جلوی آن گرفته شده و هر آن نگران این هستیم که مردم دنبال میهمانی‌های شبانه بروند و شاهد اوج‌گیری بیماری باشیم. 

این مقام مسئول تصریح کرد: نکته دیگر این است که افراد خیلی دیر برای دریافت خدمات کرونایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اکثرا در مرحله‌ای هستند که تمام اقدامات درمانی ما برای بهبودی آن‌ها بی‌فایده است به طوری که بیش از از ۸۰ درصد بیماران ما با اکسیژن خون کمتر از ۹۰ درصد به بیمارستان می‌رسند.

نامدار اذعان کرد: متاسفانه تعداد فوتی استان هم از نرم کشوری و هم میانگین جهانی بسیار بالاتر است و یکی از علل فوتی‌ها در استان عدم حضور به موقع بیماران در بیمارستان است از این رو تاکید ما بر مردم این است که اگر علائم بیماری کرونا را در خود پیدا کردند به مراکز غربالگری ۱۶ساعته، بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و تامین اجتماعی مراجعه کنند. 

مردم با تیم مراقبتی برای تست سریع همکاری کنند

وی تاکید کرد: ترس از ورود به بیمارستان باعث شده که ما بیماران بسیار بدحال را دریافت می‌کنیم و این مسئله باعث شده فوتی‌ها در بخش و اورژانس به جز آی سی یو بالا برود.
 
رئیس علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: دغدغه دیگر ما همکاری مردم با تیم‌های مراقب سلامت و مراکز بهداشتی برای انجام سریع رپی تست است چراکه در برخی موارد وقتی سامانه ۴۰۳۰ با افرادی که در ارتباط با فرد مثبت بوده‌اند تماس می‌گیرد تا برای تست مراجعه کنند یا به صورت سیار به درب منزل مراجعه می‌کنند اما مردم رقبت چندانی نشان نمی‌دهند در حالی که ممکن است مبتلا شده باشند. 

این مقام مسئول در پایان گفت: فعلا در شهرهای زرد و نارنجی برگزاری نمایشگاه‌ها صرفا تخصصی است و مردمی نیست و اگر مردمی باشد قطعا پیگیری خواهد شد؛ نمایشگاه کشاورزی در قزوین هم که افتتاح شده است، نظارت جدی خواهیم داشت و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا مانع از ادامه فعالیت آن خواهیم شد.

انتهای/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان