۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسئولان کشور مثل حاج‌قاسم، جمهوری اسلامی را کانون بیداری جهان بدانند/ پیروی از ولایت‌فقیه جزو تاکیدات وصیت‌نامه شهید سلیمانی است
کد خبر: ۳۴۷۰۹۳ نویسنده: عباس کاظمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین:

مسئولان کشور مثل حاج‌قاسم، جمهوری اسلامی را کانون بیداری جهان بدانند/ پیروی از ولایت‌فقیه جزو تاکیدات وصیت‌نامه شهید سلیمانی است

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: نخستین انتظاری که مردم از سیاسیون دارند مرزبندی شفاف با دشمنان قسم خورده انقلاب است و امروز تمام کارگزاران سیاسی باید به این موضوع توجه کنند و مثل حاج قاسم ایران را کانون بیداری جهان بدانند.

مسئولان کشور مثل حاج‌قاسم، جمهوری اسلامی را کانون بیداری جهان بدانند/ پیروی از ولایت‌فقیه جزو تاکیدات وصیت‌نامه شهید سلیمانی است

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به ابعاد مختلف وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: یکی از فرازهای وصیت‌نامه این شهید، اشاره به این موضوع دارد که «ایران، امروز قرارگاه حسین‌بن علی(ع) است، بدانید اگر جمهوری اسلامی ماند دیگر حرم‌ها هم می‌ماند».

وی افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها عنوان کرده‌اند «انقلاب اسلامی ایران در امتداد حرکت سیدالشهدا و عاشورا بود»؛ مقام معظم رهبری در جای دیگری نیز عنوان می‌کنند «انقلاب اسلامی ثمره اشک یکهزار و چهارصدساله شیعه است».

جمهوری اسلامی، کانون بیداری اسلامی است

کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: اگر سیدالشهدا(ع) در سال ۶۱ هجری در اهداف ثانویه خود به دنبال ساقط کردن حکومت طاغوت و شکل دادن حکومت الهی بودند، جمهوری اسلامی نیز تحقق هدف ثانویه این امام در مبارزه علیه طاغوت بود.

کاظمی ادامه داد: ارتباط و اتصال انقلاب اسلامی با حرکت سیدالشهدا با تعابیر یادشده کاملا روشن است، لذا معنای این حقیقت که امروز ایران، قرارگاه سیدالشهدا و حرم جمهوری اسلامی است و اگر این حرم ماند، دیگر حرم‌ها باقی می‌ماند، کاملا واضح است.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان کانون بیداری اسلامی و ام‌القری کشورهای اسلامی است و قلب میلیون انسان آزاده در گرو حرکت و پیروزی‌های انقلاب و جمهوری اسلامی می‌تپد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: مسئولان باید این معنا را در تمام سطوح درک کنند که مهم‌ترین مسئولیت آنها، درک همین بخش از وصیت‌نامه شهید حاج قاسم است؛ اگر مسئولی در جمهوری اسلامی این حقیقت را درک کرد به یقین در مواجهه با مسئولیتی که دارد، مانند شهید حاج قاسم با مسائل روبه‌رو خواهد شد.

رمز پیروزی انقلاب اسلامی، پیروی از ولایت فقیه بود

وی عنوان کرد: اگر مسئولان نسبت به جایگاه انقلاب و حقیقت جمهوری اسلامی توجهی نداشته باشند و عظمت میراث‌داری آن را درک نکنند؛ طبیعی است در بسیاری از چالش‌ها و تنگناها دچار تردید می‌شوند؛ در جایی که باید ایستادگی و مقاومت کنند به سازش روی می‌آوردند و نمی‌توانند حق این حرم را به خوبی ادا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و نقش آن ادامه داد: شهید حاج قاسم در بخشی از وصیت‎نامه خود به صورت ویژه به جایگاه ولایت فقیه اشاره می‌کند، لذا بدانیم در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، رمز موفقیت و مقاومت مردم در برابر استکبار، ضمانت ولی فقیه و نقش ویژه آن در اداره این انقلاب بوده است.

کارشناس مسائل فرهنگی یادآور شد: امروز دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به حقیقت ولایت فقیه و دستاوردهای بزرگی که مردم در سایه توجه، همراهی و اطاعت از ولی فقیه داشتند معترفند؛ جایگاه ولی فقیه جایگاه بی‌بدیل است و دشمنان انقلاب اسلامی و نظام سلطه در تمام ابعاد، در تلاش برای حمله به این جایگاه هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند اگر بخواهند به ولایت فقیه به عنوان برگ برنده مردم و نظام آسیب وارد کنند، حرکت انقلابی و پیشرفت‌های ملت ایران را با تحت سلطه قرارگرفتن متوقف خواهند کرد.

کاظمی تاکید کرد: مسلما اگر جایگاه ولایت فقیه دچار آسیب شود، روزهای تلخ ملت بزرگ ایران در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و دوران طاغوت، بار دیگر تجربه خواهد شد.

توجه ویژه شهیدحاج قاسم به خانواده شهدا

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قزوین گفت: جایگاه ولایت فقیه باید تکریم و تعظیم شود و اجازه ندهیم ولی خدا در روزهای سخت تنها بماند؛ با تمام وجود باید از این رکن که موجب توسعه و رشد همه جانبه ملت ایران در تمام سال‌های گذشته شده با هوشیاری، دقت و بصیرت پاسداری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وصیت ویژه شهید حاج قاسم مبنی بر تکریم خانواده شهدا ادامه داد: این شهید با تمام مسئولیت‌ها و تکالیف سنگینی که برعهده داشت، لحظه‌ای از یاد خانواده شهدا غافل نبود و به صورت مستمر با آنها ملاقات داشت و از کار آنها گره‌گشایی می‌کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: شهید حاج قاسم توجه خاصی به خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم داشت؛ این توجه به معنای نقطه توجه شهداست چراکه اگر انسان در کانون توجه شهدا قرار بگیرد، طبیعی است شهید هم توجه خاصی به انسان خواهد کرد؛ حاج قاسم با این توجه به آرزوی قلبی و دیرینه خود و شهادت رسید.

پشتوانه مردمی در نیروهای مسلح، قدرت دشمن را درهم می‌شکند

وی با اشاره به مهم‌ترین نقش نیروهای مسلح در دفاع از مرزها گفت: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و انتظامی با تمام ظرفیت در طول این سال‌ها در راستای حفاظت از کشور فداکاری کردند و آسایش و امنیت حاکم موجود در کشور، در گرو تلاش نیروهای مسلح و هوشیاری و آمادگی این نیروها به واسطه رهبری ولی فقیه است.

کارشناس مسائل فرهنگی اضافه کرد: حاج قاسم در وصیت‌نامه خود به مردم توصیه می‌کند نیروهای مسلح را گرامی بدارید، وقتی نیروی مسلح با حمایت، اعتماد بزرگ مردم و پشتوانه مردمی به عنوان سرمایه اصلی روبه‌رو شد مسلما در برابر هیچ قدرت و ابزار ظلمی خم به ابرو نخواهد آورد.

کاظمی تصریح کرد: حاج قاسم با هوشمندی بسیار به مردم توصیه می‌کند نیروهای مسلح را عزیز بدارید، این تکریم به معنی صیانت از امنیت است که نقش مردم را برجسته می‎کند.

توجه به اصول نظام و انقلاب، خط قرمز سیاسیون باشد

وی بیان کرد: حاج قاسم در بخشی از وصیت‌نامه خود سیاسیون را مورد خطاب قرار می‌دهد؛ در سال‌هایی که در آستانه رقابت‌‎های انتخاباتی قرار داشتیم، جریان‌های سیاسی و رقبای انتخاباتی نسبت به برخی مسائل بی‌توجه بودند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: بی‌توجهی برخی از رقبای انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات، موجب جفا در حق انقلاب اسلامی شد که بیشترین ضربه را به این انقلاب وارد کرد.

وی عنوان کرد: رقابت‌های مختلف جریان‌های سیاسی بین دو جریان گاهی به جایی می‌رسید که برای جلب آراء مردم، ادعاهایی مطرح می‌شد که چهره انقلاب و جمهوری اسلامی را مخدوش می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعبیری با عنوان «برخی در پازل دشمن و زمینی که فراهم کرده است، بازی می‌کنند» را بعضی سال‌ها در عرصه انتخاباتی تجربه کردیم؛ افرادی که به نوعی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند توجه کنند که اصول انقلاب اسلامی دچار خدشه نشود و این موضوع را به عنوان خط قرمز خود بدانیم.

کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: حاج قاسم در وصیت‌نامه خود خطاب به سیاسیون عنوان می‌کند: «شما سیاسیون نباید طوری عمل کنید که دین، انقلاب اسلامی و اتحاد مردم دچار آسیب شود که اگر چنین شود، مغضوب پیامبر اکرم(ص) خواهید شد».

وی یادآور شد: مسئولیت افرادی که وارد عرصه سیاست می‌شوند، سنگین است و ما نمی‌توانیم تنها برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی بر اصول جمهوری و نظام پا بگذاریم و در این باره باید مرزبندی داشته باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: نخستین انتظاری که مردم از سیاسیون دارند مرزبندی شفاف و بدون تعارف با دشمنان قسم خورده انقلاب است چراکه این دشمنان لحظه‌ای از آسیب زدن به مردم و انقلاب غافل نیستند؛ امروز تمام کارگزاران سیاسی باید به این موضوع توجه کنند.

سرمنشا جوشش بسیجی‌‌وار ملت ایران برگرفته از فرهنگ عاشوراست

وی با اشاره به جمله حکیمانه سردار «ما ملت شهادتیم» گفت: سرمنشا جوشش بسیجی‌وار ملت بزرگ ایران و احیا و تحول بزرگ آن در ملت به برکت انقلاب اسلامی، برگرفته از فرهنگ واقعه عظیم عاشورا و حرکت سیدالشهداست.

کاظمی اظهار کرد: ملت ایران، احیاشده و زنده شده به برکت نام سیدالشهداست و فرهنگ عاشورا بود که ملت بزرگ ایران را احیا کرد و تحول بزرگ را به وجود آورد، فرهنگ عاشورا موجب شد ملت ایران با تمام مشکلات، به برکت فرهنگ ایستادگی و مقاومت سیدالشهدا زنده‌ترین، بالنده‌ترین ملت‌های دنیا باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان